• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Maxer

Audemars
2-Faktor
LÄngt ifrÄn en premium-breitling som @JensBP hade uttryckt det ;) Men jag gillar den pÄ nÄgot vis.
20200929_084130.jpg
 

Boozer_87

Panerai
VadÄ kasta pengarna i sjön:bored: Snart ligger det ute kölappar till Breitling AD ute pÄ Köp & sÀlj sÄ du kan köpa dig första platsen pÄ morgonen och hugga alla B01'or du kan!
Du fÄr gÀrna utveckla vad du menar? Jag hÀvdar att det Àr otroligt svÄrt att göra "en bra affÀr" pÄ en bratte! B har man för att man Àlskar skiten och inte bryr sig om förlust ;)
 

Hans B 1955

Rolex
2-Faktor
Gjorde en utflykt till Klockmaster Globen igÄr. Siktet var instÀllt pÄ en Breitlingdykare, helst i nÄgot lite mer ovanligt utförande. Det Àr alltid kul att besöka dem: trevligt bemötande, kunnig personal och bra service.
Åkte hem med en ny klocka och nĂ„gra trevliga giveaways :)
Fler bilder kommer senare ...
17EA623B-61B3-4C95-9FAC-852631109565.jpeg
 

Dixie

Audemars
2-Faktor
Gjorde en utflykt till Klockmaster Globen igÄr. Siktet var instÀllt pÄ en Breitlingdykare, helst i nÄgot lite mer ovanligt utförande. Det Àr alltid kul att besöka dem: trevligt bemötande, kunnig personal och bra service.
Åkte hem med en ny klocka och nĂ„gra trevliga giveaways :)
Fler bilder kommer senare ...
17EA623B-61B3-4C95-9FAC-852631109565.jpeg
Visa klockan för fan!!! :D
 

DrDre

Patek
Kollar lite pÄ 13050 samt a20048, Àr det nÄgon storleksskillnad pÄ dessa eller anvÀnder bÄda samma case?

Jag vet inte om boetterna Ă€r exakt likadana (mtp att urverken Ă€r olika sĂ„ kanske insida och ev bakstycket Ă€r olika?) men storleken Ă€r samma pĂ„ den "vanliga" chronomat och gmt varianten. Personligen tycker jag att vridringen, med siffror runt hela varvet, Ă€r vĂ€ldigt snygg pĂ„ gmt’n.
 

Fedor

Cartier
Jag vet inte om boetterna Ă€r exakt likadana (mtp att urverken Ă€r olika sĂ„ kanske insida och ev bakstycket Ă€r olika?) men storleken Ă€r samma pĂ„ den "vanliga" chronomat och gmt varianten. Personligen tycker jag att vridringen, med siffror runt hela varvet, Ă€r vĂ€ldigt snygg pĂ„ gmt’n.
Tack för svar!
 

Hans B 1955

Rolex
2-Faktor
Visa klockan för fan!!! :D
- Ok, men den har fortfarande plasten kvar. Kommer roligare bilder framöver nÀr den har fÄtt vara ute lite.
FrĂ„n början var jag instĂ€lld pĂ„ en orange Superocean, men den finns bara i 42mm och kĂ€ndes lite för liten (jag har 20cm+ handled). Den gula fanns ocksĂ„ med i tankarna, men kĂ€ndes lite ”för gul” i 44mm. Den hĂ€r gröna kĂ€ndes rĂ€tt, lite ovanlig fĂ€rg och bra initiativ med ”Outerknown”-samarbetet. Natobandet Ă€r det bĂ€sta jag nĂ„gonsin provat, men kommer att kompletteras med ett gummiband.
47CB9106-A606-425B-832B-5921467D02FC.jpeg
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
- Ok, men den har fortfarande plasten kvar. Kommer roligare bilder framöver nÀr den har fÄtt vara ute lite.
FrĂ„n början var jag instĂ€lld pĂ„ en orange Superocean, men den finns bara i 42mm och kĂ€ndes lite för liten (jag har 20cm+ handled). Den gula fanns ocksĂ„ med i tankarna, men kĂ€ndes lite ”för gul” i 44mm. Den hĂ€r gröna kĂ€ndes rĂ€tt, lite ovanlig fĂ€rg och bra initiativ med ”Outerknown”-samarbetet. Natobandet Ă€r det bĂ€sta jag nĂ„gonsin provat, men kommer att kompletteras med ett gummiband.
47CB9106-A606-425B-832B-5921467D02FC.jpeg
Den militÀrgröna Àr lÀtt den snyggaste av de nya Superocean IRL, bra val! Synd att den inte finns i 42mm för oss utan 20+. :)
 

Maxer

Audemars
2-Faktor
- Ok, men den har fortfarande plasten kvar. Kommer roligare bilder framöver nÀr den har fÄtt vara ute lite.
FrĂ„n början var jag instĂ€lld pĂ„ en orange Superocean, men den finns bara i 42mm och kĂ€ndes lite för liten (jag har 20cm+ handled). Den gula fanns ocksĂ„ med i tankarna, men kĂ€ndes lite ”för gul” i 44mm. Den hĂ€r gröna kĂ€ndes rĂ€tt, lite ovanlig fĂ€rg och bra initiativ med ”Outerknown”-samarbetet. Natobandet Ă€r det bĂ€sta jag nĂ„gonsin provat, men kommer att kompletteras med ett gummiband.
47CB9106-A606-425B-832B-5921467D02FC.jpeg
Snyggt! Bra bitig handled pÄ 20cm+
 

Majo

Omega
Pledge Member
- Ok, men den har fortfarande plasten kvar. Kommer roligare bilder framöver nÀr den har fÄtt vara ute lite.
FrĂ„n början var jag instĂ€lld pĂ„ en orange Superocean, men den finns bara i 42mm och kĂ€ndes lite för liten (jag har 20cm+ handled). Den gula fanns ocksĂ„ med i tankarna, men kĂ€ndes lite ”för gul” i 44mm. Den hĂ€r gröna kĂ€ndes rĂ€tt, lite ovanlig fĂ€rg och bra initiativ med ”Outerknown”-samarbetet. Natobandet Ă€r det bĂ€sta jag nĂ„gonsin provat, men kommer att kompletteras med ett gummiband.
47CB9106-A606-425B-832B-5921467D02FC.jpeg

Snygg!! grattis!!
skulle jag sÀga att du köpte den snyggaste i nuvarande modellprogram, ska det vara orange mÄste det vara stÄlring :D
IMG_20200929_144502-1-2.jpg
 

Boozer_87

Panerai
- Jag Àr drygt 65 Är, har kraftig benstomme och gillar mat och fika. Har en fru som Àlskar att laga mat och baka.
SĂ„ ”bitig” Ă€r tyvĂ€rr inte det första ord som dyker upp i huvudet nĂ€r jag skall beskrivas.
Men klockan Àr fin :)
DB36DB04-3DBD-41F5-BA01-DB2DABD2A4A5.jpeg
JÀkligt bra, hade den nÄtt halvÄr, satt tyvÀrr mkt bÀttre pÄ gummit pÄ mig iaf, men bra kvalitet pÄ natot helt klart! Grattis!
 
Topp