• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Weberg

Silver
Om det inte är fraktfritt, ca 1k , X 1,1 tull och X1,25 moms på hela beloppet även ev frakt 👊

Edit: 20k + 1k X 1,1 X 1,25 = typ 28875 typish iaf

Vad söker du på då? Jag hittar inte armbandsur, tog det närmsta...
Screenshot_20210107_231022.jpg

Boozer_87

Tantal
Sen finns det ju såklart alltid olika vinklar, jag hade ju hellre köpt av en forummedlem än "overthere" även om det kanske var nån tusenlapp dyrare, vilket det väldigt sällan är på KS. Men som sagt alla tycker ju olika 😁

Boozer_87

Tantal
Har sett nån gång nånstans att tull är max 10kr för en klocka, men låter det vara osagt, har köpt lite bilar genom åren och har räknat på samma sätt där, och absolut kan tillsatser vara lägre och då blir ju totalen något mindre.

Weberg

Silver
Möjligt att det är 4% men jag har räknat på 10% och ditt håller förutsatt att det är fraktfritt annars ska även fraktkostnad tullas.
Japan är rätt bjussiga på frakt. Denna var gratis. Dock kan jag tycka det är lite märkligt att t.ex. Breitling och Omega är så mycket billigare där. Även med moms och annat blir många fina klockor jag tittar på billigare än i inom EU 🤔

Boozer_87

Tantal
Japan är rätt bjussiga på frakt. Denna var gratis. Dock kan jag tycka det är lite märkligt att t.ex. Breitling och Omega är så mycket billigare där. Även med moms och annat blir många fina klockor jag tittar på billigare än i inom EU 🤔
Så är det ju med allt, en volvo eller Mercedes kostar ju inte samma i alla länder jorden runt oavsett landets moms 😁

SeikoZ

Guld
Nu är ju inte priset problemet här. Problemet är att det:
1, Det är en Breitling. Breitling och KS är ingen bra kombination för en säljare.
2, Den är ju fin och så, men det behövs en handled lika stor som en grizzlybears tassar för att bära den där, därför minskar tyvärr antal köpare...

Senast ändrad:

SeikoZ

Guld
I princip allt är billigare i Japan och USA, har inte riktigt förstått varför...

Edit: Med allt syftar jag då på klockor.

Eurenius

Den norrländska rörtången
Nu är ju inte priset problemet här. Problemet är att det:
1, Det är en Breitling. Breitling och KS är ingen bra kombination för en säljare.
2, Den är ju fin och så, men det behövs ett en handled lika stora som en grizzlybears tassar för att bära den där, därför minskar tyvärr antal köpare...

Äh, 44 mm Breitling är inga problem.

Boozer_87

Tantal
Äh, 44 mm Breitling är inga problem.
Sitter mkt mentalt, och man bär upp större än vad man tror, har haft 44mm mest, sen kom aerospace och jag kände att fan har ju inget på armen. Nu tar det en dag när man byter upp till 44 igen innan det känns "bekvämt" sen är det nästan toppen som avgör, har ju haft panna med kronskydd som känts bra mkt mindre än B 44 men då vart några mm tunnare 😁

SeikoZ

Guld
Kolla paneraitråden, finns folk som har 17-17,5 som bär upp 44-47 mm utan problem.
Men gillar man Panna så har man inte så stora val direkt.
Men i brattevärlden finns många fler val. Men testa Tradera? Har två gånger lagt upp brattar till fastpris där, blev sålda inom ett par timmar.
Här på KS låg samma annons uppe någon vecka...

Boozer_87

Tantal
Men gillar man Panna så har man inte så stora val direkt.
Men i brattevärlden finns många fler val. Men testa Tradera? Har två gånger lagt upp brattar till fastpris där, blev sålda inom ett par timmar.
Här på KS låg samma annons uppe någon vecka...
Finns ju en hel del mindre pannor men där är det ju tvärtom, gpr ju knappt sälja nått under 44, allt under är 44 är synd, men 40 och 42 finns ju 😁

Acey99

Titan
Japan höjde momsen från 8% till 10% år 2019.
Det var första höjningen på 5 år.
Såvida klockor inte är undantagna från denna moms.

Senast ändrad:

Boozer_87

Tantal
Dagens trippel! Trevlig helg B-vänner, hälsningar från "Worky-B, Dressy-B och Sporty-B" 😁 reflektion, varje gång korpen kommer ut på tur, visst lite skrikig men vilken fantastisk kombination med titanlåset, gummit det svarta och framförallt vilket jäkla urverk, så otroligt smidigt, tyst och exakt! SKÅL!
20210108_172214.jpg

Senast ändrad:

SeikoZ

Guld
Eller hur! För några dagar sedan hittade jag denna för 15 tkr i Japan. Nu kan jag dock inte hitta annonsen längre...

Screenshot_20210109_132818.jpg
Hittade två stycken för drygt 15kkr, en i Hongkong Schweiz och en i Japan. Den billigaste inom EU ligger på 29kkr...

Senast ändrad:
Topp