• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Rulle

Guld
Det där är intressant även för oss som gillar 80/90-tals Chronomater. När jag var igång och letade (främst special editions och flygvapenvarianter) tycker jag att det fanns väldigt mkt och till bra priser just ifrån Japan.
men att tullen aka vara på 4 % känns fel
har läst nånstans att den ska vara på några kronor pga ett frihandelsavtal eu har med japan

Boozer_87

Tantal

Verkar ju vara max knappa 9 kr i tullavgift😁 så det är ju i princip bara moms som gäller 😉

Weberg

Silver
Hittade två stycken för drygt 15kkr, en i Hongkong och en i Japan. Den billigaste inom EU ligger på 29kkr...

Ja, den övre känner jag igen! 😀

Schweizaren däremot verkar inte helt ha koll på vad han säljer" "tillverkad 1974" och "mycket gott skick" 🤣

PL13

Titan
Helt fel tråd ser jag nu! Som straff postar jag en bild på min Navi så vi är tillbaka på rätt köl.
70292050_382823465668462_5498597855747947807_n.jpg
Helt klart en av de snyggaste Breitlings!

Boozer_87

Tantal
Finns det ingen i tråden som har en Crosswind special? Och reflekterar lite varför? Är det ett dåligt ur? Är det lite B-DNA? För mkt dna? Är det bara jag som aldrig kan släppa den och nästintill "älskar" den?

Jo.Jo

Plast
Finns det ingen i tråden som har en Crosswind special? Och reflekterar lite varför? Är det ett dåligt ur? Är det lite B-DNA? För mkt dna? Är det bara jag som aldrig kan släppa den och nästintill "älskar" den?
Har och gillar den skarpt
Inget fel på den lite som när B01 kom så var det några ur med problem men de är åtgärdade
34A7491F-C6F6-4BEE-B9F8-CE19EF45AA82.jpeg
8BAAE89A-59F6-4891-AF0E-DEA395DBA7C8.png
96AAA8A8-2381-4FD2-AB94-620325457DEF.jpeg
069B813F-B9A4-420C-B806-6647D373E773.jpeg
1D6EA268-86C1-40D9-859D-B5DDB34B0AE8.jpeg
8BBD3B48-A07A-4054-A637-AEC32D1FC418.jpeg

Senast ändrad:

Maxer

Silver
Premium
Håller klart med! Väntar med spänning på ett paket från Breitling.. vars innehåll är slut sedan ett tag och de själva inte vet när nästa leverans kommer ut 😅 😑
Kan det va ett spejzat gummi?
vafan e de för idiot som köpt den före dig och aldrig använt den....

den är ju dööööfin
Det va en riktig tomte alltså, verkade ha seriösa problem med sin välfyllda samling...

1910

Plast
Någon som har erfarenhet av utförd service i Malmö?
Är det Huke och Bergströms som gäller?
Eller finns det andra som gör ett bra jobb?
Vad betalde ni för en service?
Vilken garanti lämnar de?
Har en e13360 som förmodligen behöver service. Nollställer inte som den ska på subdialen kl 6.
Funderar på att köra hela paketet med service,polering och täthet.

Rulle

Guld
Mmm, stämmer. Verkar dock inte vara speciellt premium med det. Klart snyggare i verkligheten, dock!
dom ska egentligen vara borstade men den verkar ha fått sig en liten ny skepnad under årens lopp!

hur som så snygg modell!!!
har funderat på en sådan nägra gånger men dom jag hittat som car über billiga har alltid varit redigt fulpolerade

Strindberg

Platina
dom ska egentligen vara borstade men den verkar ha fått sig en liten ny skepnad under årens lopp!

hur som så snygg modell!!!
har funderat på en sådan nägra gånger men dom jag hittat som car über billiga har alltid varit redigt fulpolerade
Ska hela boetten vara borstad alltså? Denna har polerats rejält. Jag kanske ska borsta den istf polera? Jag jobbar ju med ytor, så resultatet borde bli rimligt.

Strindberg

Platina
90-talet är på väg tillbaks. Tycker båda är helt rätt! Funderat på att hitta en rouleaux-länk? Om någon vet har jag alltid undrat ifall de är lätta/svåra att korta.
Gillar inte alls de länkarna. Jättebekväma, men fula som stryk. De är dock lätta att korta, friktionsstift på de jag pillt med, men jag tror till och med att det finns ”vanliga stift” på vissa.
Fja boetten ska vara matta på dessa!
gillar hur den borstade boettwn flyter ihop med den gråa tavlan på dessa!
Aha! Låter rimligt. Jag tänker ändå renovera boett och ring, då ska jag köra borstad finish på boetten pch se hur det blir. Kanske inte blir slakt av denna, om det blir bra. Fast redigt sliten är den.

Corgi

Tantal
Gillar inte alls de länkarna. Jättebekväma, men fula som stryk. De är dock lätta att korta, friktionsstift på de jag pillt med, men jag tror till och med att det finns ”vanliga stift” på vissa.

Jo, jag får kraftiga flashar av att tillaga Tiramisu varje gång jag ser dem, men tycker samtidigt de är fulsnygga på ett 90-talsvis. 🤷🏼‍♂️ Finns en modell som är något slags syskon till chronomaten som heter callisto, såg en sån med rouleaux som jag tyckte var snygg. Bra att veta att de går att korta iaf, kan vara ett riktigt aber ibland.

Topp