• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ny här på KS, fick nyligen hem mitt senaste köp. Otroligt nöjd!
IMG_20210114_114328.jpg

Jesper1993

Tantal
Någon som har erfarenhet av utförd service i Malmö?
Är det Huke och Bergströms som gäller?
Eller finns det andra som gör ett bra jobb?
Vad betalde ni för en service?
Vilken garanti lämnar de?
Har en e13360 som förmodligen behöver service. Nollställer inte som den ska på subdialen kl 6.
Funderar på att köra hela paketet med service,polering och täthet.
Jag brukar åka över sundet till Helsingör och lämna mina brattar till urmakare kvarneberg ;) bra pris samt kanon service och dessutom är han svensk :)

Compiss

Diamant
Har säkert diskuterats men ställer frågan här som nybliven bratteägare. På min SO på originalgummi så har spännet en metallbygel som vanliga spänne inte har och jag anser att det är mindre skönt. Det gör att spännet bygger mer och det är rätt oskönt. Så min fråga är om det finns brattespänne utan den bygeln som funkar som keeper åt gummit.
Sedan tar jag gärna emot tips på andra gummistånkar till klockan.

14C32EFD-3E9C-414B-9D44-78D67A9A4646.jpeg

image.jpg

Maxer

Silver
Premium
Har säkert diskuterats men ställer frågan här som nybliven bratteägare. På min SO på originalgummi så har spännet en metallbygel som vanliga spänne inte har och jag anser att det är mindre skönt. Det gör att spännet bygger mer och det är rätt oskönt. Så min fråga är om det finns brattespänne utan den bygeln som funkar som keeper åt gummit.

image.jpg
Vill du kosta på dig orginal viklås så är det riktigt trevligt

JensBP

Brattlife

image.jpg
Låset är ju samma, men är själva gummit det nyare skålade på undersidan eller det gamla? Det ser ut som det gamla, men lite svårt att se ovanifrån. Iallafall är det nyare gummit extremt mycket skönare trots samma lås.

Compiss

Diamant
Låset är ju samma, men är själva gummit det nyare skålade på undersidan eller det gamla? Det ser ut som det gamla, men lite svårt att se ovanifrån. Iallafall är det nyare gummit extremt mycket skönare trots samma lås.
Bilden hittade jag på nätet så det är inte det gummit jag har men samma lås/spänne. Är ute efter ett utan den delen i den röda rutan.

Maxer

Silver
Premium
Upptäckte detta nyligen. Hade inte en aning om att de nya gummit va skålat under. Dock är låset något jag inte kommer överens med.

JensBP

Brattlife
Bilden hittade jag på nätet så det är inte det gummit jag har men samma lås/spänne. Är ute efter ett utan den delen i den röda rutan.
Men har du det gamla eller nya gummit? Trots samma lås så bygger det mindre, tunnare och är mjukare. Stor skillnad i upplevelse trots samma lås. Jag har t.o.m slängt alla gamla gummin för de blir oanvändbara när man fått smak för de nya.

Aurum

Harsh but fair

image.jpg
Bygger mindre än en vanlig keeper? Speciellt om den är i gummi.

MKRGG

Annie Leibovitz
Gillar verkligen lädret som sitter på min frecce. Jag tror det är orginalbandet, det har lite struktur och inte lika blankt som de nya. Finns det likvärdiga idag?
20210112_120753.jpg
Är det månne hajbandet i svart? Jag hade ett sånt för en del år sen. Riktigt bra. Sen är ju iofs breitlings läder best in business.

JensBP

Brattlife
Ok så jag bör skaffa en nyare gummirem och köra med samma lås?
Om du inte vill lägga 4000-ish på viklås och gummi så. :)

Personligen tycker jag superocean gör sig bättre på vanliga törnlås som du har, för viklåsen är så lyxiga och superocean är ju en dykarbeater. På chronomat gillar jag de dyrare viklåsen. Men en smaksak.

Topp