• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Compiss

Patek
2-Faktor
Skönt att du hittat hit frÄn rolextrÄden sÄ du fÄr vidga dina vyer lite ;)
Hahah gör ju inspel hĂ€r vart annat Ă„r ungefĂ€r men hĂ€nger nog mest i Seiko 6139 trĂ„den och i paneraitrĂ„den. Men visst blir det Ă€ven lite i rolexdelen 😂
Kul att vara hĂ€r hur som helst 😀
 

DrDre

Patek
Kallas det hajband? Gillar det verkligen iaf :)

Hajbanden var ganska populÀra pÄ 90-talet. Ffa pÄ deras dykarklockor. PÄ andra fÀrger Àn svart syns den lite skrovliga ytan tydligare. Vet inte riktigt nÀr eller varför de försvann.

1B2C21A3-FE4D-4F68-B58A-550D17285270.jpeg
 

Maxer

Audemars
2-Faktor
Hajbanden var ganska populÀra pÄ 90-talet. Ffa pÄ deras dykarklockor. PÄ andra fÀrger Àn svart syns den lite skrovliga ytan tydligare. Vet inte riktigt nÀr eller varför de försvann.

1B2C21A3-FE4D-4F68-B58A-550D17285270.jpeg
Ja, de dÀr klassiska hajbanden minns jag. Men vet i fasen om det Àr haj jag har. Det kÀnns som ett kalvlÀder men lite mer matt och lÀtt strukturerat
 

DrDre

Patek
Ja, de dÀr klassiska hajbanden minns jag. Men vet i fasen om det Àr haj jag har. Det kÀnns som ett kalvlÀder men lite mer matt och lÀtt strukturerat

Jag vet inte om Breitling haft nÄgra andra band Àn kalvskinn och haj (och kroko/alligator givetvis) sÄ om det Àr ett Breitlingband du har, sÄ Àr det nog haj. (Ditt ser lite som buffel, om Breitling aldrig gjort nÄgra sÄdana sÄ borde det vara haj). Klockan ser ut att vara vÀldigt lite anvÀnd, sÄ det kanske tom Àr originalbandet som fortfarande sitter pÄ?
 

Maxer

Audemars
2-Faktor
Jag vet inte om Breitling haft nÄgra andra band Àn kalvskinn och haj (och kroko/alligator givetvis) sÄ om det Àr ett Breitlingband du har, sÄ Àr det nog haj. (Ditt ser lite som buffel, om Breitling aldrig gjort nÄgra sÄdana sÄ borde det vara haj). Klockan ser ut att vara vÀldigt lite anvÀnd, sÄ det kanske tom Àr originalbandet som fortfarande sitter pÄ?
Ja det Àr orginalband, klockan Àr nÀra nos :)
 

Boozer_87

Panerai
SvĂ„rt som fasiken och slĂ€ppa denna, sen Ă€r ju frĂ„gan hur ont det kommer göra i andrahand, rek 56k, hittills har den ju legat mellan 65-95k i Eu men finns ju inget som sĂ€ger att dem blir sĂ„lda. Betala fullt för en B kĂ€nns nĂ€stan konstigt men AD lĂ€mnar ingen rabatt för dem sĂ€ger att modellen Ă€r hypad. Om/nĂ€r den funnits inne, nu verkar dem slĂ€ppt nĂ„gra till av dem 500 som ska slĂ€ppas LE. SvĂ„rt nu! 😁

Edit: kan man leva utan datum?
20210116_234304.jpg
 
Senast Àndrad:

David71

Rolex
2-Faktor
Hittade denna trevliga trÄd
Ansluter mig till skaran med min första klocka, inköpt för mina första löner i slutet pÄ 90-talet
Kul att du har den kvar :) Jag ville ocksÄ ha en chronomat, som sÄ mÄnga andra pÄ 90-talet, men tyckte den var för dyr sÄ det blev en Colt i stÀllet, köpt pÄ Krons, tror jag har fullset inkl kvitto kvar :)

IMG_20210117_153411.jpg
 
Topp