• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Nevada

Cartier
2-Faktor
F8557056-DBD7-4E8F-B6B0-048125794359.jpeg

Nöjd över köpet :)
Den dÀr Àr riktigt snygg tycker jag! Har varit sugen pÄ en lÀnge men aldrig slagit till. Har inte provat den och lite fundersam om den skulle kÀnnas för hög. Hur upplever du det?

Edit: LÀgger in bild pÄ dagens klocka. KÀnns ju knappt pÄ armen sÄ jag glömmer att den finns dÀr.
20210117_183224.jpg
 
Senast Àndrad:

snuttjulle

Panerai
2-Faktor

snuttjulle

Panerai
2-Faktor
Vad fÄr dig att tro det? Utveckla? :)
Jag Ă€r ingen expert men jag tro att cadette ska vara en Chronograph med 2 subdials. Är det ingen chronograph sĂ„ bör det vara INTE vara sub second.
En googling visar att det för ett antal Är sedan kom ett antal "1355" frÄn Uruguay........ :eek:
Baksidan Àr hÄrt polerad men det syns inte pÄ gravyren, denna borde vara sÀmre. Sen ser den ju för jÀvlig ut ocksÄ, rent estetiskt.
Söker man pÄ "Breitling 1355" pÄ Chrono24 sÄ fÄr man upp......... 0 resultat !
Är du spekulant sĂ„ rekommenderar jag att du avstĂ„r.
 

SeikoZ

Patek
2-Faktor
Jag Ă€r ingen expert men jag tro att cadette ska vara en Chronograph med 2 subdials. Är det ingen chronograph sĂ„ bör det vara INTE vara sub second.
En googling visar att det för ett antal Är sedan kom ett antal "1355" frÄn Uruguay........ :eek:
Baksidan Àr hÄrt polerad men det syns inte pÄ gravyren, denna borde vara sÀmre. Sen ser den ju för jÀvlig ut ocksÄ, rent estetiskt.
Söker man pÄ "Breitling 1355" pÄ Chrono24 sÄ fÄr man upp......... 0 resultat !
Är du spekulant sĂ„ rekommenderar jag att du avstĂ„r.
Tack! DÄ avstÄr jag. TÀnkte det hade varit trevligt med en vintage bratte...
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Jag Ă€r ingen expert men jag tro att cadette ska vara en Chronograph med 2 subdials. Är det ingen chronograph sĂ„ bör det vara INTE vara sub second.
En googling visar att det för ett antal Är sedan kom ett antal "1355" frÄn Uruguay........ :eek:
Baksidan Àr hÄrt polerad men det syns inte pÄ gravyren, denna borde vara sÀmre. Sen ser den ju för jÀvlig ut ocksÄ, rent estetiskt.
Söker man pÄ "Breitling 1355" pÄ Chrono24 sÄ fÄr man upp......... 0 resultat !
Är du spekulant sĂ„ rekommenderar jag att du avstĂ„r.
SÄ mycket fel i detta inlÀgget...
 

1910

Breitling
NÄgon som kan avgöra om denna Àr Àkta och vad den Àr vÀrd?
60A17808-BE46-47D5-A976-5F23BCCD3699.jpeg
F9B1E6C6-5C9D-40A3-9637-950EB8471BAB.jpeg
 

SeikoZ

Patek
2-Faktor
Det finns ju hur mycket snygga vintage-brattar som helst. Varför vara förtvivlad över en ful och sönderpolerad? :)
Inte hittad nÄgon dressad vintage i Sverige...
Tack för lÀnken!
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Jag lÀr mig gÀrna. Vad Àr det som Àr fel i inlÀgget ?
Grundtesen.

Cadette Àr en serie som innehöll massor av modeller. MÄnga billiga generiska, bÄde trehandare och kronos etc.

Det finns inte sÄ bra sÀkra kÀllor, inte pÄ forum, och speciellt inte Richter-boken (var inte du som skrev dock) för den boken Àr full av fel och han har blivit tvungen att göra Ätskilliga revisioner för att alla klagar.
 

snuttjulle

Panerai
2-Faktor
Grundtesen.

Cadette Àr en serie som innehöll massor av modeller. MÄnga billiga generiska, bÄde trehandare och kronos etc.

Det finns inte sÄ bra sÀkra kÀllor, inte pÄ forum, och speciellt inte Richter-boken (var inte du som skrev dock) för den boken Àr full av fel och han har blivit tvungen att göra Ätskilliga revisioner för att alla klagar.
Ok. Det var ett fel alltsÄ.
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Den dÀr Àr riktigt snygg tycker jag! Har varit sugen pÄ en lÀnge men aldrig slagit till. Har inte provat den och lite fundersam om den skulle kÀnnas för hög. Hur upplever du det?

Edit: LÀgger in bild pÄ dagens klocka. KÀnns ju knappt pÄ armen sÄ jag glömmer att den finns dÀr.
20210117_183224.jpg
Ligger bra pÄ handleden. KÀnns betydligt mindre Àn tex exp2an trots samma storlek.
 
Topp