• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Cosmo

Audemars
2-Faktor
En av guldkornen frÄn tiden dÄ Breitling va (enligt mig) som bÀst :)
Blackbirden Àr verkligen grym.
Jag gillar att den Àr borstad och i 39mm.
Den enda mer modernare Breitling som jag gillar annars Àr Chronomat Airborne och jag hade lÀtt skaffat en sÄdan om den funnits i 39mm.
 

Dawsss

Omega
Dök upp en NOS SOH II stratus silver som jag la vantarna pÄ.. hoppas pÄ leverans imorgon. NÄgon som vet hur lÀnge modellen tillverkades? Aldrig sett den irl men riktigt fin pÄ bild..
36BE8F40-4CCE-4EA4-9586-8AE9333CB39E.jpeg
Nu till salu pĂ„ ett forum nĂ€ra dig 😉
 

Maxer

Audemars
2-Faktor
Blackbirden Àr verkligen grym.
Jag gillar att den Àr borstad och i 39mm.
Den enda mer modernare Breitling som jag gillar annars Àr Chronomat Airborne och jag hade lÀtt skaffat en sÄdan om den funnits i 39mm.
Har Àgt Airborne i tvÄ omgÄngar. Det Àr en av de bÀsta moderna Brattar, men ett uns för stor för mig, tyvÀr.
 

Rulle

Audemars

Nissestr

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Riktigt bra!
Hur upplever du lÀsbarheten med den vita tavlan? Har tÀnkt mig en som nÀsta klocka och tycker den vita Àr riktigt krispig. Lite osÀker pÄ just lÀsbarheten bara...
Inga problem alls för mig men Ă€r ju relativt ung med mina 25 jordsnurr ;) Du har ju dessutom en lcd-display som hjĂ€lper pĂ„ traven som du ocksĂ„ kan lysa upp 😏
 

Cosmo

Audemars
2-Faktor
De frÄn de tyska handlarna ser rÀtt fina ut. Men dyra.

Haha, sÀlj den dÀr gamla SOn nu sÄ vi slipper se den pÄ köp och sÀlj ;)
Ok dĂ„ vet jag. Är det inte du Maxer som har den dĂ€r gula chronomaten ? Oavsett har jag sett en gul dyka upp emellanĂ„t som Ă€r riktigt frĂ€ck. Vad Ă€r det för refnr pĂ„ den ?
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Nej nej du kommer att Ängra dig. En sÄn dÀr utan serienummer Àr inte kul. Det lÄga serienumret Àr ju halva grejen pÄ dessa. Utan serienummer kan det ju vara en istoppad tavla eller vad som heltst, omöjligt att veta.
Var lite dyr ÀndÄ, men nÀra. Dock fortfarande inte riktigt klar över hur viktigt jag tycker det Àr med rÀtt serienummer för tavlan. Blir inte klok pÄ prissÀttningen.
 

Maxer

Audemars
2-Faktor
Ok dĂ„ vet jag. Är det inte du Maxer som har den dĂ€r gula chronomaten ? Oavsett har jag sett en gul dyka upp emellanĂ„t som Ă€r riktigt frĂ€ck. Vad Ă€r det för refnr pĂ„ den ?
Det stÀmmer. Det Àr en frecce tricolori men har samma ref som den vanliga chronomaten b13050.1

Hur mycket bör man ge för en i fint skick?
Jadu, svÄrt. Men för 28 sÄ bör det ju vara fullset. BÄda dem hos tyska handlarna va utan box och papper. Ingen big deal, men dÄ bör priset va nÄgot lÀgre.
 

Cosmo

Audemars
2-Faktor
Det stÀmmer. Det Àr en frecce tricolori men har samma ref som den vanliga chronomaten b13050.1


Jadu, svÄrt. Men för 28 sÄ bör det ju vara fullset. BÄda dem hos tyska handlarna va utan box och papper. Ingen big deal, men dÄ bör priset va nÄgot lÀgre.
Ja precis som jag sa frÀck = frecce tricolori pÄ Italienska ;) Den Àr riktigt bra.
Tack Maxer ska hÄlla koll pÄ dom dÀr dÄ jag saknar nÄgot gult i klocklÄdan just nu.
 

DrDre

Patek
Hur mycket bör man ge för en i fint skick?

Jag skulle sÀga att 28 Àr absolut max och dÄ ska allt vara "perfekt", dvs mkt fint skick, AR som nytt, box Ä papper, hyggligt nyservad, extra lÀnkbitar och frÄn en bra handlare.

Jag köpte en en blÄ Blackbird pÄ lÀnk inkl ett extra gummiband som jfrt med "den perfekta" lÄg nÀrmare andra Àndpunkten (lite smÄtufsig men OK frÄn privatsÀljare) och betalade ca 10-11 mindre för den. (Jag lÀmnade dock tillbaka mitt ex och köpte en gen 1 istÀllet).

SÄ mellan dessa Àndpunkter bör de ligga. Imho "mÄste" man köpa just Blackbirden pÄ lÀnken. Borstat stÄl pÄ bÄde klockan och lÀnken lyfter det hela vÀldigt mkt.

AAAE0284-24E3-4061-B6BD-55CD7484F949.jpeg

1CA03172-A86F-43A1-8012-E42828B0AF4D.jpeg
 

Maxer

Audemars
2-Faktor
Jag skulle sÀga att 28 Àr absolut max och dÄ ska allt vara "perfekt", dvs mkt fint skick, AR som nytt, box Ä papper, hyggligt nyservad, extra lÀnkbitar och frÄn en bra handlare.

Jag köpte en en blÄ Blackbird pÄ lÀnk inkl ett extra gummiband som jfrt med "den perfekta" lÄg nÀrmare andra Àndpunkten (lite smÄtufsig men OK frÄn privatsÀljare) och betalade ca 10-11 mindre för den. (Jag lÀmnade dock tillbaka mitt ex och köpte en gen 1 istÀllet).

SÄ mellan dessa Àndpunkter bör de ligga. Imho "mÄste" man köpa just Blackbirden pÄ lÀnken. Borstat stÄl pÄ bÄde klockan och lÀnken lyfter det hela vÀldigt mkt.

AAAE0284-24E3-4061-B6BD-55CD7484F949.jpeg

1CA03172-A86F-43A1-8012-E42828B0AF4D.jpeg
Varför lÀmnade du tillbaka den!?

Det Àr ju typ en av de bÀsta Brattarna nÄgonsin :)
 
Topp