• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

DrDre

Patek
Varför lÀmnade du tillbaka den!?

Det Àr ju typ en av de bÀsta Brattarna nÄgonsin :)

Jag letade efter en BB, men den hÀr var lite smÄtufsig. Efter att ha vÀgt ihop klockan och dess skick och jÀmfört med priset, sÄ bestÀmde jag mig för att slÀppa den och leta vidare. Begagnatköp innebÀr alltid kompromisser, men nÀr en efter en av kompromisserna lÀggs pÄ hög sÄ mÄste man utvÀrdera helheten och vara beredd pÄ slÀppa taget.

Efter ett tag stötte jag pÄ en "söndagskörd" BB gen 1 (direkt frÄn första Àgaren) som jag gillade mkt mer, sÄ i efterhand Àr jag glad att jag gjorde som jag gjorde. Min erfarenhet efter letandet efter ett UFO Àr att det som krÀvs för att fÄ det rÀtt Àr tÄlamod och disciplin att kunna slÀppa minst 10 klockor som lockar för att sedan hitta den "perfekta". Prisbilden pÄ UFOn Àr ju rena vilda vÀstern.
 

Angeli

Rolex
2-Faktor
Jag skulle sÀga att 28 Àr absolut max och dÄ ska allt vara "perfekt", dvs mkt fint skick, AR som nytt, box Ä papper, hyggligt nyservad, extra lÀnkbitar och frÄn en bra handlare.

Jag köpte en en blÄ Blackbird pÄ lÀnk inkl ett extra gummiband som jfrt med "den perfekta" lÄg nÀrmare andra Àndpunkten (lite smÄtufsig men OK frÄn privatsÀljare) och betalade ca 10-11 mindre för den. (Jag lÀmnade dock tillbaka mitt ex och köpte en gen 1 istÀllet).

SÄ mellan dessa Àndpunkter bör de ligga. Imho "mÄste" man köpa just Blackbirden pÄ lÀnken. Borstat stÄl pÄ bÄde klockan och lÀnken lyfter det hela vÀldigt mkt.

AAAE0284-24E3-4061-B6BD-55CD7484F949.jpeg

1CA03172-A86F-43A1-8012-E42828B0AF4D.jpeg
Tack för input, dÄ har jag fÄtt en liten hum om var dem ligger i pris.
 

jamesfranco

Audemars
Friends Of KS
TÀnkte sÀga att den dÀr ARn sÄ utÄt helvete men mÄste vÀl vara en plastfilm ovanpÄ som dessutom Àr sprucken?
Vad tyckte du nu nĂ€r du har provat den pĂ„ handleden, blir det tennisklockan? 😄
Haha!! Plastfilm! Jag tycker den Àr ball, men vill kÀnna pÄ den orangea ocksÄ, de hade inte den inne tyvÀrr. Men kan absolut tÀnka mig att ha den som trÀningsklocka!

Tycker den passar perfekt, sportig och rolig utan att vara clownig (SÀker mÄnga som inte hÄller med).
Den gula va rÀtt cool men jag Àr svag för orange.

Klockan Àr superlÀtt utan att kÀnnas mÀÀh.
92C49074-C40B-4A0B-BC78-B8C8AA39254B.jpeg
DE3610AD-9DAE-49B9-BA75-E4785F954988.jpeg
 

Nissestr

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Haha!! Plastfilm! Jag tycker den Àr ball, men vill kÀnna pÄ den orangea ocksÄ, de hade inte den inne tyvÀrr. Men kan absolut tÀnka mig att ha den som trÀningsklocka!

Tycker den passar perfekt, sportig och rolig utan att vara clownig (SÀker mÄnga som inte hÄller med).
Den gula va rÀtt cool men jag Àr svag för orange.

Klockan Àr superlÀtt utan att kÀnnas mÀÀh.
92C49074-C40B-4A0B-BC78-B8C8AA39254B.jpeg
DE3610AD-9DAE-49B9-BA75-E4785F954988.jpeg
Provat röd och vit, tyvĂ€rr snĂ€ppet för stor för mina handleder men den Ă€r mycket trevlig! Överkomligt pris dessutom. Men tennisen Ă€r ju ingen fara, du kör vĂ€l enhands-backhand ;)
 

jamesfranco

Audemars
Friends Of KS
Provat röd och vit, tyvĂ€rr snĂ€ppet för stor för mina handleder men den Ă€r mycket trevlig! Överkomligt pris dessutom. Men tennisen Ă€r ju ingen fara, du kör vĂ€l enhands-backhand ;)
Haha oja!
Ja 44mm skÀmtar man kanske inte bort men tyckte den satt rÀtt bra fast den ser ganska stor ut pÄ min bild. Har inte heller superstora handleder men fattade tycke för den ÀndÄ :)
Den gĂ„r sĂ€kert att fĂ„ för runt 26-28 skulle jag gissa pĂ„. SĂ„ absolut överlomligt och Ă€r inte sĂ„ sugen pĂ„ att lĂ€gga ner mer pĂ„ en trĂ€ningsklocka heller 🙏
 

Boozer_87

Panerai
SÄg denna pÄ tradera nÀr jag inte hade nÄtt bÀttre för mig, vetifasiken, antingen lurar bilden mig, men jag har nog aldrig sett denna kombinationen.
Screenshot_20210124-031419_Samsung Internet.jpg
 

Rulle

Audemars
Haha, jo men vad fasiken gör man vaken nu @Rulle Ă€r ju egentligen den stora frĂ„gan? Blir tungt imorn med kids och hund osv 😉
sjÀlv aitter man uppe och letar efter avgasrör till en harley och kollar runt hÀr
SÄg denna pÄ tradera nÀr jag inte hade nÄtt bÀttre för mig, vetifasiken, antingen lurar bilden mig, men jag har nog aldrig sett denna kombinationen.
Screenshot_20210124-031419_Samsung Internet.jpg
angÄende denna sÄ Àr den nog inte fejk!
sett liknande tavlor nÀr jag var i tokyo...
japanerna gillar verkligen dessa nya chronomaterna och dÀr finns en jÀdra massa roliga tavlor hos alla ad's!
 

Boozer_87

Panerai
Har ju sjÀlv inte handlat pÄ tradera nyligen och pÄ den tiden begav sig med andra ting sÄ var jag alltid förundrad. Jo för att om saken har ett "högt" reservationpris varför ens bemöda dig att lÀgga ut pÄ "aktion"? Blir ju som vilken sÀljannons som helst?
 

1910

Breitling
Inhandlat min första Breitling.
Har alltid gillat vintage uren dÄ de nya varit alltför mycket bling och för stora enligt mig. MEN, dÄ jag letade efter den perfekta sommarklockan som ska brukas i och vid medelhavet sÄ tror jag att jag hittat rÀtt.
Valet föll pÄ en begagnad e13360.
En Àgare. SvensksÄld. Alla papper mm. Behöver en liten service men tyvÀrr sÄ skickar bÄde Huke och Bergström uren till Breitling för service och kostnaden blir dÀrefter. NÄgra tips pÄ andra som kan utföra en enkel service i Malmö?
MÄste sÀga att klockan Àr bekvÀm trots sin storlek.
 

Bilagor

  • 20210122_223806.jpg
    20210122_223806.jpg
    347.5 KB · Visningar: 26
Senast Àndrad:

Vesper

Rolex
Vad kan den hÀr rÄkat ut för? NÄgon som Àr bra pÄ franska? Hela verket verkar ha blivit bytt, pushers, krona m.m

2D196DFD-108A-480E-B3E6-11B2AEC86934.png
 

Marli

Cartier
Cadran = tavla, sÄ ja bytt. Visarna ocksÄ (aiguilles)

AnmÀrks ocksÄ pÄ repor, dings och hack i boett, vridning, knappar, krona samt raider tabs och att dÀrför bara lÀnken gÄr att polera till gott resultat.
 

SeikoZ

Patek
2-Faktor
Fick denna i delbyte, absolut inget jag Àr förtjust i. SÄ den fÄr sÀljas. Den Àr fullset vad jag uppfattar det som. Köpt 1991 i Sverige. TÀnkte lÀgga ut den för 7 tusen, Àr det rÀttvist pris?
10FCD8C4-A9A1-4042-91FB-A11AF4456436.jpeg
 
Senast Àndrad:
Topp