• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Nissestr

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Ruggigt nöjd med denna
20210126_101141.jpg
 

Fergi

Rolex
2-Faktor
Börjar bli sugen pÄ en vanlig superocean 2 eller outerknown modellen..ingen som Àr sugen pÄ att flippa mot en tudor bb dark :) finns outerknown bara i 44mm?
 
Haha!
tappat frĂ„n en stabil höjd 😂
Fick lite hjÀlp frÄn försÀkringen.. sÄ dÄ kÀnde jag att jag kunde vrÀka pÄ med allt sÄ den ser nu ut :)
 

Simon.x

Rolex
Senast Àndrad:

Skumbomb

Omega
2-Faktor
Hej pÄ er brattenördar!
Jag har varit sugen pÄ en blackbird en lÀngre tid och nu har det kommit upp en begagnad hÀr.

Det framgÄr att den saktar sig 20 sekunder om dagen sÄ jag antar att det Àr dags för service?
Ringde Nymans ur och frÄgade lite. Enligt dem Àr serviceintervallet 5 Är och en service kostar runt 5000 kr. Listpris för en ny Àr ca 48k. Vad tror ni man skulle fÄ en ny för i butik? -20%?

Att köpa en beg för 27k och sedan serva för 5k landar ju pÄ 32k samt att armbandet tydligen Àr slitet, dÀr Àr det sÀkert 1-2k till. SÀg att man kan pruta 20% i butik sÄ landar en ny pÄ 38k. DÄ kÀnns det ju nÀstan bÀttre med en ny. Iofs vet jag inte hur lÄgt sÀljaren Àr beredd att gÄ men normalt inte mer Àn nÄgon tusing enligt mina erfarenheter hÀr.

Vad sÀger panelen?

 

Hans B 1955

Rolex
2-Faktor
Hej pÄ er brattenördar!
Jag har varit sugen pÄ en blackbird en lÀngre tid och nu har det kommit upp en begagnad hÀr.

Det framgÄr att den saktar sig 20 sekunder om dagen sÄ jag antar att det Àr dags för service?
Ringde Nymans ur och frÄgade lite. Enligt dem Àr serviceintervallet 5 Är och en service kostar runt 5000 kr. Listpris för en ny Àr ca 48k. Vad tror ni man skulle fÄ en ny för i butik? -20%?

Att köpa en beg för 27k och sedan serva för 5k landar ju pÄ 32k samt att armbandet tydligen Àr slitet, dÀr Àr det sÀkert 1-2k till. SÀg att man kan pruta 20% i butik sÄ landar en ny pÄ 38k. DÄ kÀnns det ju nÀstan bÀttre med en ny. Iofs vet jag inte hur lÄgt sÀljaren Àr beredd att gÄ men normalt inte mer Àn nÄgon tusing enligt mina erfarenheter hÀr.

Vad sÀger panelen?

- Fördelen med en ny Àr ju att du fÄr den direkt och slipper skicka den pÄ service. Sedan beror det ju pÄ om du ocksÄ vÀrdesÀtter en ny klocka utan spÄr av anvÀndning eller misshandel.
Tror nog att det gÄr att fÄ ett bra pris pÄ en ny ocksÄ i dagens lÀge.
 

DrDre

Patek
Hej pÄ er brattenördar!
Jag har varit sugen pÄ en blackbird en lÀngre tid och nu har det kommit upp en begagnad hÀr.

Det framgÄr att den saktar sig 20 sekunder om dagen sÄ jag antar att det Àr dags för service?
Ringde Nymans ur och frÄgade lite. Enligt dem Àr serviceintervallet 5 Är och en service kostar runt 5000 kr. Listpris för en ny Àr ca 48k. Vad tror ni man skulle fÄ en ny för i butik? -20%?

Att köpa en beg för 27k och sedan serva för 5k landar ju pÄ 32k samt att armbandet tydligen Àr slitet, dÀr Àr det sÀkert 1-2k till. SÀg att man kan pruta 20% i butik sÄ landar en ny pÄ 38k. DÄ kÀnns det ju nÀstan bÀttre med en ny. Iofs vet jag inte hur lÄgt sÀljaren Àr beredd att gÄ men normalt inte mer Àn nÄgon tusing enligt mina erfarenheter hÀr.

Vad sÀger panelen?


Om du kan pruta ner en ny i butik till ca 40 (vilket vĂ€l inte borde vara omöjligt, men jag har dock inte koll pĂ„ det), kĂ€nns det dĂ„ inte roligare att köpa en helt brand spank’n ny, jĂ€mfört med att betala ca 34 för en nyservad beg med lite bruksspĂ„r? Jag skulle satsat pĂ„ nytt i ditt lĂ€ge.
 
Topp