• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Tuktuk

Patek
2-Faktor
Du har en riktigt hÀrlig samling Tobbe:wideyed:

Bjussar pÄ min och fruns samling.

Superoceanfamiljen:
image.jpg


Lille-colten:
image.jpg
Snyyyyggggt! :)
 

Wallenberz

Breitling
Tjena vÀnner! Jag har ny lyckats fÄ tag pÄ min första Breitling som jag köpt av Vult hÀr pÄ forumet. Tack för affÀren :) Jag behöver dock byta glaset pÄ den och undrar om ni kan rekommendera nÄgon urmakare. Finns det nÄgon hÀr pÄ forumet som byter?

MVH
Mathias
 

mega

Rolex
Tjena vÀnner! Jag har ny lyckats fÄ tag pÄ min första Breitling som jag köpt av Vult hÀr pÄ forumet. Tack för affÀren :) Jag behöver dock byta glaset pÄ den och undrar om ni kan rekommendera nÄgon urmakare. Finns det nÄgon hÀr pÄ forumet som byter?

MVH
Mathias
Jag har fÄtt bra förtroende för KlockmÀster i Globen. Kolla med dom.
 

Jens

Greedo
Tjena vÀnner! Jag har ny lyckats fÄ tag pÄ min första Breitling som jag köpt av Vult hÀr pÄ forumet. Tack för affÀren :) Jag behöver dock byta glaset pÄ den och undrar om ni kan rekommendera nÄgon urmakare. Finns det nÄgon hÀr pÄ forumet som byter?

MVH
Mathias
Franks Ur om du bor i Sthlm, bÀst nÀr det gÀller!


J
 

Camo00

Patek
Man bara mÄste Àlska detaljnivÄn hos Breitling! Den Àr oövertrÀffad?! Min Colt Auto II lanserades som "det billiga instegsuret", men har ÀndÄ 100%-ig kvalitet in i minsta detalj!!

Guillochen pÄ tavlan, poleringen av hörnen pÄ index och detaljerna pÄ loggan, my lord!!
Man vill bara hĂ„lla upp tavlan mot solen och kolla pĂ„ den med lupp!! Jag MÅSTE köpa ett makroobjektiv... :)

DSC_0073_20140523084356937.jpg
 

Bilagor

  • DSC_0072_20140523084812463.jpg
    DSC_0072_20140523084812463.jpg
    328 KB · Visningar: 116

mega

Rolex
Man bara mÄste Àlska detaljnivÄn hos Breitling! Den Àr oövertrÀffad?! Min Colt Auto II lanserades som "det billiga instegsuret", men har ÀndÄ 100%-ig kvalitet in i minsta detalj!!

Guillochen pÄ tavlan, poleringen av hörnen pÄ index och detaljerna pÄ loggan, my lord!!
Man vill bara hĂ„lla upp tavlan mot solen och kolla pĂ„ den med lupp!! Jag MÅSTE köpa ett makroobjektiv... :)

DSC_0073_20140523084356937.jpg
HĂ„ller verkligen med. Min Seawolf Ă€r ganska enkel till utförandet men detaljarbetet Ă€r helt grymt. Även lĂ€nken andas kvalitet. Hoppas att Mekmek:s gamla Aerospace dyker upp idag, skall syna den riktigt hĂ„rt :)

För er som inte kÀnner till anvÀndningen av skalan som gÄr frÄn noll till hundra, den anvÀnds för att ange delar av timmar dÀr 100 Àr "1,0" timmar.
Ex. 30 minuter = 0,5 timmar. 45 minuter=0,75 timmar etc.
Har för mig att det anvÀnds mycket i flygsammanhang.
PÄ bilden visar minutvisaren 38 minuter, pÄ skalan blir det 0,64 timmar ungefÀr.
 

Tuktuk

Patek
2-Faktor
Har bara en Breitling kvar nu, mega jar köpt min Aero, som ni ser ovan. Lycka till med den, mega.
Men minst en till B vill jag ha, önskelista:
- en Navi
- en stÄlfisk eller sjövarg
- en chronomat stÄl
- en gammal fin Colt med blÄ tavla och grÀddvita indextavlor
Alla beg.
Over and out.
 

Eurenius

Den norrlÀndska rörtÄngen
2-Faktor
Man bara mÄste Àlska detaljnivÄn hos Breitling! Den Àr oövertrÀffad?! Min Colt Auto II lanserades som "det billiga instegsuret", men har ÀndÄ 100%-ig kvalitet in i minsta detalj!!

Guillochen pÄ tavlan, poleringen av hörnen pÄ index och detaljerna pÄ loggan, my lord!!
Man vill bara hĂ„lla upp tavlan mot solen och kolla pĂ„ den med lupp!! Jag MÅSTE köpa ett makroobjektiv... :)

DSC_0073_20140523084356937.jpg


Detaljer Àr aldrig fel:
IMAG0252_1.jpg
IMAG0253_1.jpg
IMAG0256_1.jpg
IMAG0257_1.jpg
IMAG0258_1.jpg
IMAG0259_1.jpg
 

Eurenius

Den norrlÀndska rörtÄngen
2-Faktor
En skönhet som denna klÀr fint i rött, sÄ jag drar en bild hÀr ocksÄ! ;)

image.jpg


Men feta bananer! Fler bilder pÄ den tack!

Är det ett rött eller orange nato? :oops:
Jag har lite svÄrt med fÀrger ibland. Jag skulle vilja fÄ tag pÄ ett rött som Àr lite kraftigare men inte "zulu tjockt".

Edit: SÄg att du skrev rött!
 

Ricrob

Patek
Men feta bananer! Fler bilder pÄ den tack!

Är det ett rött eller orange nato? :oops:
Jag har lite svÄrt med fÀrger ibland. Jag skulle vilja fÄ tag pÄ ett rött som Àr lite kraftigare men inte "zulu tjockt".

Edit: SÄg att du skrev rött!
MÄste ju testa lite fÀrgmatchning ibland! ;) Nato't Àr rött och passar det röda i tavlan finfint.
Det Àr alltsÄ en (Àr du beredd?) Breitling Chronomat Evolution Blackbird Limited Edition (599/2000), uttagen andra halvan av 2013, dvs med de nya uppdateringarna som kom 2012, som t.ex. ny lÀnk, bezel, borsta/polerad, mm. Jag Àr toknöjd och mÄr riktigt bra varje gÄng jag ser pÄ den!

Lite fler bilder:

image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
 

Tuktuk

Patek
2-Faktor
MÄste ju testa lite fÀrgmatchning ibland! ;) Nato't Àr rött och passar det röda i tavlan finfint.
Det Àr alltsÄ en (Àr du beredd?) Breitling Chronomat Evolution Blackbird Limited Edition (599/2000), uttagen andra halvan av 2013, dvs med de nya uppdateringarna som kom 2012, som t.ex. ny lÀnk, bezel, borsta/polerad, mm. Jag Àr toknöjd och mÄr riktigt bra varje gÄng jag ser pÄ den!

Lite fler bilder:

image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
Skulle kunna vara en fin kompis till min B1, om man nu skulle fÄ tag pÄ en :p


Skickas frÄn min iPhone
 

Eurenius

Den norrlÀndska rörtÄngen
2-Faktor
MÄste ju testa lite fÀrgmatchning ibland! ;) Nato't Àr rött och passar det röda i tavlan finfint.
Det Àr alltsÄ en (Àr du beredd?) Breitling Chronomat Evolution Blackbird Limited Edition (599/2000), uttagen andra halvan av 2013, dvs med de nya uppdateringarna som kom 2012, som t.ex. ny lÀnk, bezel, borsta/polerad, mm. Jag Àr toknöjd och mÄr riktigt bra varje gÄng jag ser pÄ den!

Lite fler bilder:

image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
Hur snygg som helst!
 

TiE

TiE Bomber
Pledge Member
2-Faktor
MÄste ju testa lite fÀrgmatchning ibland! ;) Nato't Àr rött och passar det röda i tavlan finfint.
Det Àr alltsÄ en (Àr du beredd?) Breitling Chronomat Evolution Blackbird Limited Edition (599/2000), uttagen andra halvan av 2013, dvs med de nya uppdateringarna som kom 2012, som t.ex. ny lÀnk, bezel, borsta/polerad, mm. Jag Àr toknöjd och mÄr riktigt bra varje gÄng jag ser pÄ den!

Lite fler bilder:

image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg

Vilka jÀkla fina bilder. telefonen eller kamera? Förstod inte riktigt de tidigare inlÀggen med makro kopplat till mobilen. Vad sjutton Àr det för prylar?
 
Topp