• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Denke

BrÀnnström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
IMG_3996.JPG
FullSizeRender.jpg

32 gram ren kÀrlek!

Hur Àr kvalitetskÀnslan?
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor

50Famnar

Omega
2-Faktor
Jag gillar gummit, siffrorna syns inte sÄ tydligt IRL.


Asbra, exempelvis inget som helst glapp Ät nÄgot hÄll i vridringen och stabila klick. Mer utförlig utlÀggning fÄr du vÀnta pÄ. :)
Vad Ă€r det för klocka du sitter pĂ„? Är det nĂ„n förserie variant? Eller en produktionsserie, sĂ„ som den kommer ut mot kund? Var inne i butik och frĂ„gade lite om klockan i dag, bl a om bandinfĂ€stningen pĂ„ klockan och fick dĂ„ lite uppgifter (dom hade hört att sĂ„ kanske var fallet..) om att Breilting eventuellt skulle göra lite förĂ€ndringar pĂ„ det tills det att den Ă€r ute i butik. SĂ„ att det som vi fick se i Basel kanske inte riktigt var sĂ„ som den kommer att slĂ€ppas. Och nĂ€r jag tĂ€nker pĂ„ det sĂ„ kan jag inte komma ihĂ„g att jag har sett nĂ„gra officiella bilder pĂ„ lösningen frĂ„n Breitling Ă€nnu, endast frĂ„n er rapportering frĂ„n Basel och andra liknande reportage...
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Vad Ă€r det för klocka du sitter pĂ„? Är det nĂ„n förserie variant? Eller en produktionsserie, sĂ„ som den kommer ut mot kund? Var inne i butik och frĂ„gade lite om klockan i dag, bl a om bandinfĂ€stningen pĂ„ klockan och fick dĂ„ lite uppgifter (dom hade hört att sĂ„ kanske var fallet..) om att Breilting eventuellt skulle göra lite förĂ€ndringar pĂ„ det tills det att den Ă€r ute i butik. SĂ„ att det som vi fick se i Basel kanske inte riktigt var sĂ„ som den kommer att slĂ€ppas. Och nĂ€r jag tĂ€nker pĂ„ det sĂ„ kan jag inte komma ihĂ„g att jag har sett nĂ„gra officiella bilder pĂ„ lösningen frĂ„n Breitling Ă€nnu, endast frĂ„n er rapportering frĂ„n Basel och andra liknande reportage...
Detta Àr en prototyp, ja. Samma serienummer som klockan vi klÀmde pÄ under Basel. De ska göra nÄgra förÀndringar vid bandinfÀstningen men tror snarare det blir bandet och inte boetten som förÀndras. Utöver det kommer spÀnnet bli i Breitlight, inte blacksteel som det Àr nu (jag har dock inte fotograferat spÀnnet)?
 
Senast Àndrad:

CptSlow

Rolex
2-Faktor
Efter sju sorger och Ätta bedrövelser har jag slutligen en lÀnk pÄ min stÄlfisk!
IMG_20170415_085137_1.jpg

Tycker verkligen den hÀr klockan Àr en modern klassiker. SÄ mÄnga fina detaljer som fÄngar ögat överallt.

Den enda plumpen i protokollet Àr att nÄgon slarvat med lÀnken och tappat bort en av de raka passbitarna som ska sitta nÀrmast spÀnnet.
IMG_20170415_084850.jpg

Det Àr den vÀnstra/översta pÄ bilden. Som synes Àr nederkanten sned istÀllet för rak. Följden blir att den skaver lite mot spÀnnet. Inget jÀtteproblem men lite irriterande. GÄr det att fÄ tag pÄ en korrekt bit nÄgonstans?
 

Dixie

Audemars
2-Faktor
Efter sju sorger och Ätta bedrövelser har jag slutligen en lÀnk pÄ min stÄlfisk!
IMG_20170415_085137_1.jpg

Tycker verkligen den hÀr klockan Àr en modern klassiker. SÄ mÄnga fina detaljer som fÄngar ögat överallt.


Den enda plumpen i protokollet Àr att nÄgon slarvat med lÀnken och tappat bort en av de raka passbitarna som ska sitta nÀrmast spÀnnet.
IMG_20170415_084850.jpg

Det Àr den vÀnstra/översta pÄ bilden. Som synes Àr nederkanten sned istÀllet för rak. Följden blir att den skaver lite mot spÀnnet. Inget jÀtteproblem men lite irriterande. GÄr det att fÄ tag pÄ en korrekt bit nÄgonstans?
Borde vÀl gÄ pÄ ad men sÀkert hos nÄgon lokal handlare och kanske Kaplans
För jÀkla trevlig klocka ocksÄ
 

Ninen79

Audemars
SÀg inte du gav 39.?! JÀtte högt pris. Har ocksÄ en GT fast utan utc. Dom ligger runt 25-28k...
NÀe dÄ :) utc och nyservad hos Nymans Àr vÀl vÀrd nÄgra kronor till? Jag köpte den för att jag letat lÀnge efter just en sÄn, allt handlar inte om pris för mig. Jag har alltid gÄtt back med samtliga Breitling jag haft.
 
Topp