• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Dixie

Audemars
2-Faktor
Hej folket,

Hade behövt lite hjÀlp nÀr det kommer till watchwinder för min Breitling Avenger II GMT. Hittar inte nÄgonstans vilken (TPD) Turns per day den klockan har. Sitter nÄgon snÀll sjÀl pÄ nÄgon databas eller info?

Tacksam för svar
HÀr kanske du hittar det du söker. Det va denna jag tÀnkte pÄ iaf
http://www.orbita.com/database-search/
 

Code

AKA Vincent B
Fredag..
 

Bilagor

  • tmp_20505-20170421_132654694749749.jpg
    tmp_20505-20170421_132654694749749.jpg
    91.7 KB · Visningar: 39

Code

AKA Vincent B
VÄgar knappt anvÀnda min Colt sedan jag mÀrkte att den gÄr +15 sekunder/dag :(
Quartz ele automat? Om automat, bara köra. Sj brukar jag rucka mina klockor framÄt. Stör mig om klockan gÄr -. VÀrsta som kan hÀnda Àr att den stannar. Och dags för service. Samma sak med bilar kööööör tills den stannar hahaha..
 

Unter den Linden

Panerai
2-Faktor
Har en Colt SQ frÄn 04 som jag haft i min Àgo sedan ny och har mÀrkt att timvisaren senaste halvÄret gÄr "för fort". Detta syns tydligast nÀr klockan slÄr hel timme och man ser att timvisaren pekar lite framför visaren, ingen stor marginal utan handlar om nÄgon millimeter. NÄgon pÄ trÄden som vet vad felet beror pÄ/hur det kan ÄtgÀrdas?
 
Udda frÄga kanske, men jag lyckas inte hitta nÄgot svar pÄ detta. Breitlings gummi och lÀnkar har jag ju namn och generation (Diver Pro I, Diver Pro II etc) vilket gör det lÀtt och smidigt att jÀmföra och plocka hem rÀtt. GÀller det Àven för lÀderbanden?
 

Oli

Omega
2-Faktor
Har en Colt SQ frÄn 04 som jag haft i min Àgo sedan ny och har mÀrkt att timvisaren senaste halvÄret gÄr "för fort". Detta syns tydligast nÀr klockan slÄr hel timme och man ser att timvisaren pekar lite framför visaren, ingen stor marginal utan handlar om nÄgon millimeter. NÄgon pÄ trÄden som vet vad felet beror pÄ/hur det kan ÄtgÀrdas?
Kanske EOL indikation? Dvs dags för batteribyte. Kan ocksÄ vara sÄ enkelt som att urmakaren flyttar visaren lite men skulle nog tro mer pÄ batteriet.

EOL = end of life
 

Cryssarn

Rolex
Quartz ele automat? Om automat, bara köra. Sj brukar jag rucka mina klockor framÄt. Stör mig om klockan gÄr -. VÀrsta som kan hÀnda Àr att den stannar. Och dags för service. Samma sak med bilar kööööör tills den stannar hahaha..
Haha, ok. Det Àr en automat. GÄngreserven Àr som den ska och den Àr mjuk nÀr jag drar upp den
 

Code

AKA Vincent B
Haha, ok. Det Àr en automat. GÄngreserven Àr som den ska och den Àr mjuk nÀr jag drar upp den

Ja tÀnk inte sÄ mkt pÄ det. Ingen automat gÄr exakt. GÄ och "rucka" den bakÄt lite om det stör. Kostar typ 150kr. Annars sÄ njut sÄlÀnge den inte gÄr +- flera minuter. DÄ Àr det nog dags för service...
 

Unter den Linden

Panerai
2-Faktor
Kanske EOL indikation? Dvs dags för batteribyte. Kan ocksÄ vara sÄ enkelt som att urmakaren flyttar visaren lite men skulle nog tro mer pÄ batteriet.

EOL = end of life

Okej, dÄ lÄter det inte som det Àr nÄgot större (och dyrare) fel med den. LÀmnar in den till urmakaren pÄ lunchen imorgon, tack för hjÀlpen!
 

Code

AKA Vincent B
Ingen som vill köpa denna? Annons ute..
 

Bilagor

  • tmp_21386-20170423_1645311497543253.jpg
    tmp_21386-20170423_1645311497543253.jpg
    141.4 KB · Visningar: 44

Jacob

”Kiss me im norwegian”
Moderator
Tackar! Verkligen cool. Gillar vanligtvis inte guldklockor men denna var nÄgot utöver det vanliga. Dessutom den snyggaste Aeron enligt mig. MÄste vara hyfsat tung jÀmfört med en titanare.
Ja. Definitiv viktskillnad. Men den sitter ÀndÄ sÄ bra pÄ armen sÄ inget man tÀnker pÄ.
 
Topp