• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Ricrob

Patek
Vilka jÀkla fina bilder. telefonen eller kamera? Förstod inte riktigt de tidigare inlÀggen med makro kopplat till mobilen. Vad sjutton Àr det för prylar?
Tack! Tagna med en risig gammal ajfĂ„n 4S med damm innanför linsglaset faktisk, hemligheten Ă€r att fota ute i bra ljus. ;) Makrolins Ă€r som en lupp typ som man fĂ€ster pĂ„ ajfĂ„nen som zoomar in som satan. Äger ingen sjĂ€lv dock.
 

Ricrob

Patek
Skulle kunna vara en fin kompis till min B1, om man nu skulle fÄ tag pÄ en :p


Skickas frÄn min iPhone
Vill inte vara sÄn men efter att ha Àgt nÄgra Brattar ink B-1, sÄ skulle jag nog inte vilja sÀtta dem i samma liga direkt. Kan förvisso vara kompisar ÀndÄ! ;) I normala fall hade jag nog efter din kommentar dunkat ett pm och frÄgar om du vill köpa den men sanningen Àr att kÀrlek spirar mer Àn jag Àr van vid och dÄ Àr det lÀge att hÄlla fast! :)
 

Tuktuk

Patek
2-Faktor
Ah, hoppas du inte tog det som att jag fikar efter din, det var inte meningen. Klart du hÄller i den, skulle jag gjort. Men jag ska nog hÄlla lite utkik efter en tror jag :)


Skickas frÄn min iPhone
 

TiE

TiE Bomber
Pledge Member
2-Faktor
Ah, hoppas du inte tog det som att jag fikar efter din, det var inte meningen. Klart du hÄller i den, skulle jag gjort. Men jag ska nog hÄlla lite utkik efter en tror jag :)


Skickas frÄn min iPhone

Det Àr lugnt, om en vecka eller tvÄ fÄr du sÀkert pm frÄn Ricrob , nÀr han Äter vill flippa. Han bara Àr sÄn...(eller hur Ric?)
 

Ricrob

Patek
Ah, hoppas du inte tog det som att jag fikar efter din, det var inte meningen. Klart du hÄller i den, skulle jag gjort. Men jag ska nog hÄlla lite utkik efter en tror jag :)


Skickas frÄn min iPhone
Lugnt det. Och som Tobbe-i-Etuna sÀger, sÄ hade jag i normala fall sÀkert dragit ett pm inom en vecka men jag tror inte att det blir sÄ, dÄ jag mÄste sÀga att det Àr den ultimata Bratten jag lagt vantarna pÄ! :) Men hej, ett pm kanske kommer ÀndÄ, man vet aldrig.. ;)
 

Tuktuk

Patek
2-Faktor
Lugnt det. Och som Tobbe-i-Etuna sÀger, sÄ hade jag i normala fall sÀkert dragit ett pm inom en vecka men jag tror inte att det blir sÄ, dÄ jag mÄste sÀga att det Àr den ultimata Bratten jag lagt vantarna pÄ! :) Men hej, ett pm kanske kommer ÀndÄ, man vet aldrig.. ;)
Haha. Den som lever fÄr se, men jag Àr inte pÄ jakt förrÀn i höst. DÄ ska 60- Ärs dinka inhandlas.


Skickas frÄn min iPhone
 

mega

Rolex
Äntligen!
Nu Àr det min tur att skicka wristshot med min alldeles egna Aerospace. Köpt av Mekmek och i princip nyskick. Det var denna klocka som gjorde att jag fick upp ögonen för mÀrket Breitling. Har velat lÀnge mellan denna modell och den förra.
Det jag gillar med förra modellen Àr dom vita indexsiffrorna med sitt speciella typsnitt, kÀnns lite elakare och "nononsense". Det jag föredrar med denna modell Àr boetten och lÀnken.
Det kÀnns som en dyr klocka att köpa ny eftersom det Àr kvartsverk, dÀremot begagnad Àr den ett fynd i mina ögon.
Keeper helt klart!
image.jpg
 

Icaras

Rolex
Min Breitling-samling har ju figurerat med bilder bÄde hÀr och dÀr pÄ forumet sÄ jag drar till med samlingsbilden:

IMG_3900_1.JPG


Och för utförligare text hÀnvisar jag till trÄden:
https://klocksnack.se/threads/att-samla-breitling.11413/
Den 40-talaren i mitten ser riktigt fin ut! :)

Finns det nÄgon Navitimer som Àr mindre Àn 43mm som inte Àr allt för gammal? Gillar verkligen de Àldre men gissar pÄ att de Àr riktigt dyra.
 

TiE

TiE Bomber
Pledge Member
2-Faktor
Det finns nyare i 39 mm ocksÄ vill jag minnas, vet dock inte vad beg-priset ligger pÄ. De Àldre gÄr vÀl pÄ runt 20k. Den som köpte Cosmonauten pÄ Kaplans för 18 gjorde ett kap!
 

Camo00

Patek
Camo00 SlÀng upp lite mer bilder och info om din Àldre Bratte!


Okidoki...:)

DSC_0928_zpskae297vs.jpg


Det Àr en Long Playing Chronograph med ref 815. Inuti sitter ett nyservat, BreitlingmÀrkt 7736. Förmodligen frÄn runt 1970?
Den Àr 38mm och tar 19mm straps.

Modellen eftertrÀdde sannolikt den i princip identiska Top Time ref 810, eller möjligen samexisterade ett tag. Top Time-modellerna beskrevs i Breitling-kataloger ibland som Long Playing innan det senare namnet dök upp pÄ tavlorna. Jag har sett olika förklaringar till namnet men den mest sannolika Àr att man kan mÀta lÀngre tid med tre sub-dials...

En stor skillnad mot de tidigare Top Time Àr dock att Venusverken byttes mot Valjoux 7736, men jag Àr osÀker pÄ om bytet skedde exakt vid modellbytet.

Edit: Hade visst inte fler bilder pÄ Photobucket, fÄr ta bÀttre imorgon... :)

DSC_0925_zpsqwkajciw.jpg
 
Topp