• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Swizz beat

Patek
2-Faktor
IMG_1145.JPG
Colt pÄ gummi Àr mumma till piké och jeans, den perfekta sommarklockan
 

Chuck

Patek
2-Faktor
DÄ har du inte Àgt en bil frÄn VAG-gruppen hör jag ;)

Blev hÀnvisad till Breitlings svenska servicechef som Àven han var oerhört trevlig och tillmötesgÄende. De tar in den pÄ garantireparation Àven om garantin hinner förfalla innan lÀnken kommit fram med Posten.

:)
Ha! Precis vad jag tÀnkte pÄ, minns nÀr AC kollapsade pÄ min golf "sorry 5 dagar för sent"
Sorry OT
 

Pez-ez

Panerai
2-Faktor
Gillar det jag ser, alltid varit svag för Day-Date klockor, fast 44mm kÀnns ruggigt stort, hade en Evolution som mÀtte 43.70mm, den kÀndes jÀtte stor pÄ min handled! Hur mycket bygger den pÄ höjden?!

Jag tror det var 14,3mm pÄ höjden, det Àr verkligen en rejÀl pjÀs.
 

gruby

Pax Vobiscum
2-Faktor
Satt och glodde pĂ„ min blĂ„a StĂ„lfisk ikvĂ€ll nĂ€r jag rökte cigarr. Älskar det verkligen och tanken Ă€r att alltid behĂ„lla den men funderar pĂ„ hur mkt tid den fĂ„r nĂ€r min andra Bratte anlĂ€nder....

Vita StÄlfisken Àr fortfarande till salu ;)
IMG_1979.JPG
 

ScubaKing

Audemars
Breitling Àr det nya Rolex för mig kÀnns det som :rolleyes:!

img_9731-jpg.560685

Tror Breitling kommer bli det nya Rolex för alla om ett par Är, missförstÄ mig inte, jag gillar Rolex. Men jag tycker Breitling Àr vassare, speciellt med sitt nya inhouse verk. Jag gillar att dem Àr nytÀnkande och vÄgar prova nya modeller och utvecklas. Tycker Rolex Àr pÄ tok för konservativt. Dem lever för mycket pÄ Àldre meriter. Sedan gillar jag inte dem Ärliga prishöjningarna dem gör utan direkt motivering. Inte heller att dem hypar egna modeller genom att strypa marknaden (Àldre daytonan i helstÄl, den nya C daytonan, men Àven delvis Batman och Hulk) Jag tycker Àven den nya lÀnken samt C serien Àr too little och too late..
Nu blir det vÀl drag i trÄden, men dessa Àr mina högst personliga uppfattningar.
 

Camo00

Patek
Tror Breitling kommer bli det nya Rolex för alla om ett par Är, missförstÄ mig inte, jag gillar Rolex. Men jag tycker Breitling Àr vassare, speciellt med sitt nya inhouse verk. Jag gillar att dem Àr nytÀnkande och vÄgar prova nya modeller och utvecklas. Tycker Rolex Àr pÄ tok för konservativt. Dem lever för mycket pÄ Àldre meriter. Sedan gillar jag inte dem Ärliga prishöjningarna dem gör utan direkt motivering. Inte heller att dem hypar egna modeller genom att strypa marknaden (Àldre daytonan i helstÄl, den nya C daytonan, men Àven delvis Batman och Hulk) Jag tycker Àven den nya lÀnken samt C serien Àr too little och too late..
Nu blir det vÀl drag i trÄden, men dessa Àr mina högst personliga uppfattningar.
Blir inget drag i den hÀr trÄden. Alla hÀr hÄller med... :)
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
@Affe och denna trÄd hÄller pÄ att dra mig djupt ner i Breitling trÀsket:wtf:Inte ska jag slÄ till pÄ den hÀr @Affe ?:woot:
https://www.blocket.se/stockholm/Breitling_Wings_byte_73848837.htm?ca=11&w=3


Hehe...det Àr bra det ;):D!

Det Àr ju en tidig modell av WINGS, det Ànda som Àdrats pÄ dom nyare Àr att WINGS Àr borttaget frÄn urtavlan! Annars sitter det ett Breitling cal 10 i dom ocksÄ samma storlek. Etc.

Priset Àr vÀl helt ok, skrivet ju att han kan gÄ ned till 16k. Det ska ÀndÄ pÄpekas att dom finns att fÄ tag pÄ nÄgot billigare pÄ C24, dÄ Àr dom dessutom nÄgot nyare!

Han skrivet service, man Ă€r ju nyfiken pĂ„ vad det innebĂ€r! Öppnad, trycktestad?!

Är man van med stora klockor, sĂ„ kan denna kĂ€nnas liten, dĂ„ den bara mĂ€ter 38mm.

Jag har samma urtavla som den du frÄgar om, och jag Àlskar den! Den som du lÀnkar till har Àven lÀnk, det kÀnns som ett plus! Papperna var ju ocksÄ med, sÄ det Àr ju ocksÄ kul, en original Box gÄr att fÄ tag pÄ hur lÀtt som helst om man nu vill ha/behöver det!
 

WatchIT

Panerai
Hehe...det Àr bra det ;):D!

Det Àr ju en tidig modell av WINGS, det Ànda som Àdrats pÄ dom nyare Àr att WINGS Àr borttaget frÄn urtavlan! Annars sitter det ett Breitling cal 10 i dom ocksÄ samma storlek. Etc.

Priset Àr vÀl helt ok, skrivet ju att han kan gÄ ned till 16k. Det ska ÀndÄ pÄpekas att dom finns att fÄ tag pÄ nÄgot billigare pÄ C24, dÄ Àr dom dessutom nÄgot nyare!

Han skrivet service, man Ă€r ju nyfiken pĂ„ vad det innebĂ€r! Öppnad, trycktestad?!

Är man van med stora klockor, sĂ„ kan denna kĂ€nnas liten, dĂ„ den bara mĂ€ter 38mm.

Jag har samma urtavla som den du frÄgar om, och jag Àlskar den! Den som du lÀnkar till har Àven lÀnk, det kÀnns som ett plus! Papperna var ju ocksÄ med, sÄ det Àr ju ocksÄ kul, en original Box gÄr att fÄ tag pÄ hur lÀtt som helst om man nu vill ha/behöver det!
Ja jag Àlskar urtavlan och sekundvisaren Àr ju otroligt vacker ocksÄ. Jag reagerar ocksÄ pÄ "lÀtt service". FÄr man nog ta för vad det Àr. Storleken kan jag nog leva med, numera tycker jag att det mesta mellan 34-41 mm fungerar. Ska fundera en stund om jag ska ha lite is i magen och se om det dyker upp mer....
Tack för svar
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Breitling Àr det nya Rolex för mig kÀnns det som :rolleyes:!

img_9731-jpg.560685
SÄ varenda dokusÄpaperson, programledare, backslick och boxare har Breitling för att man "ska ha det". Njet, det skulle inte vara sÄ kul. ;)

MEN, jag gillar din instĂ€llning. Är man en sucker för detaljer och hög metallfinish sĂ„ Ă€r ju Breitling numero uno för oss med mellanmjölkstjocka plĂ„nkor. :D
 

LordTTK

Omega
2-Faktor
Hej!
NÄgra tips vart man kan köpa till nÄgorlunda humana priser Pro 3 lÀnk till avenger seawolf II?
Och Àr det bara 169A Àndbitarna som passar till den?
 
D

Deleted member 8389

Guest
IMG_0293.JPG
Funderar pÄ att flippa min Transocean Chrono frÄn 2014 komplett. Den har en del repor pÄ sjÀlva lÄset men den Àr förövrig i top kondition. Nypriset ligger vÀl runt 80k sÄ vad Àr lÀmpligt pris tror ni. SjÀlvklart kommer jag fixa en polering om köparen önskar.
 

Adro

Panerai
2-Faktor
IMG_0293.JPG
Funderar pÄ att flippa min Transocean Chrono frÄn 2014 komplett. Den har en del repor pÄ sjÀlva lÄset men den Àr förövrig i top kondition. Nypriset ligger vÀl runt 80k sÄ vad Àr lÀmpligt pris tror ni. SjÀlvklart kommer jag fixa en polering om köparen önskar.
LÀmpligt pris Àr nog runt 20-25k
 
Topp