• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Nattlig röding...
IMG_7215.JPG
 

kirex

Cartier
Du eller frugan?
Sorry alltsÄ men den dÀr klockan ser pytteliten ut pÄ din arm.
SÄ hÀr ser min 50 mm Avenger Hurricane ut pÄ min handled. Jag har en omkrets pÄ handleden pÄ nÀstan 23 cm. Behöver aldrig korta nÄgra Bretlingarmband m.a.o.
06 kopiera.jpg


Min fru har bl.a. dessa klockor:
Omega Constellation 38 mm
Constellation.jpg
Cartier Ballon Bleu 42 mm
Cartier Ballon Bleu de Cartier watch, 42 mm .jpg
 

gruby

Pax Vobiscum
2-Faktor
SÄ hÀr ser min 50 mm Avenger Hurricane ut pÄ min handled. Jag har en omkrets pÄ handleden pÄ nÀstan 23 cm. Behöver aldrig korta nÄgra Bretlingarmband m.a.o.
06 kopiera.jpg


Min fru har bl.a. dessa klockor:
Omega Constellation 38 mm
Constellation.jpg
Cartier Ballon Bleu 42 mm
Cartier Ballon Bleu de Cartier watch, 42 mm .jpg
Hurricane, dÀr snackar vi din kaliber.
Frugans klockor var inte fy skam dem heller ;)
 

xmb216bc

Panerai
LÀnken Àr bÀst och den klockan Àr grym men tillsammans :wtf:
Two tone vettu, akta sÄ du inte snubblar pÄ tungan:D. HÄller inte med till 100, Àr bÀttre irl Àn pÄ bild. Lyckades ju inte fÄ lÀnken DLC:ad, de lyckades inte fÄ den riktigt ren. Annars sÄ finns det ingen lÀnk i det utförandet, sÄ dÄ fÄr bekvÀmligheten segra över utseendet ibland. Finns ju en hel arkitektur för det, funkis
 
Senast Àndrad:

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Nu var det lÀngesedan jag slÀngde upp en bild hÀr, sÄ hÀr kommer den igen i sin tvÄfÀrgade kostym. PRO II lÀnken Àr ju bara bÀst:D
IMG_5117.JPG
IMG_5118.JPG
SÅ J-A HÅRD KOMBO!
Modda den med en stÄl-bezel. Det skulle nog bli helt suverÀnt hÄrt.

Eller om man Àr modig. Borsta bort det svarta frÄn skorsten. Men det sÀnker ju vÀrdet rejÀlt nÀr man flippar iof.

Skulle inte den vara sÄ stor sÄ skulle jag inte banga för att sÀtta ihop en sÄn dÀr tvÄtonsklocka. :)
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
SÅ J-A HÅRD KOMBO!
Modda den med en stÄl-bezel. Det skulle nog bli helt suverÀnt hÄrt.

Eller om man Àr modig. Borsta bort det svarta frÄn skorsten. Men det sÀnker ju vÀrdet rejÀlt nÀr man flippar iof.

Skulle inte den vara sÄ stor sÄ skulle jag inte banga för att sÀtta ihop en sÄn dÀr tvÄtonsklocka. :)
Svarar mig sjÀlv.... fan, gmt avenger 2 finns ju numera blacksteel. SÄ mÄste man hÄlla koll efter en sÄn nu ocksÄ? ;)
 

xmb216bc

Panerai
SÅ J-A HÅRD KOMBO!
Modda den med en stÄl-bezel. Det skulle nog bli helt suverÀnt hÄrt.

Eller om man Àr modig. Borsta bort det svarta frÄn skorsten. Men det sÀnker ju vÀrdet rejÀlt nÀr man flippar iof.

Skulle inte den vara sÄ stor sÄ skulle jag inte banga för att sÀtta ihop en sÄn dÀr tvÄtonsklocka. :)
Haha tanken har i bland slagit mig att skaffa o kunna byta bezel. Fast dÄ har jag alltid önskat den blÄ mop tavlan, bezeln som hÀnger med den reffen Àr svÄr o gilla. Borsta bezeln lÀr aldrig hÀnda iofs.
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Haha tanken har i bland slagit mig att skaffa o kunna byta bezel. Fast dÄ har jag alltid önskat den blÄ mop tavlan, bezeln som hÀnger med den reffen Àr svÄr o gilla. Borsta bezeln lÀr aldrig hÀnda iofs.
Jag tror det blir lÀttare att hitta en oupptÀckt inka-stad Àn att styra upp en lös mop-tavla. ;)
 

TiE

TiE Bomber
Pledge Member
2-Faktor
Vad Àr det för tidning och vad innehÄller den för skoj?
@Molle och @yonsson stÄr bakom mycket av materialet som omfattar nyheter frÄn Basel, artiklar om Seiko, Kronaby och Breitling, intervju med@JensBP mm.
Dessa tvÄ tillsammans med Svante pÄ Klockmaster samt Lars-Magnus Jansson och Börje Ohlsson pÄ Skrivarhuset Tid&Smycken, Àr de som stÄr bakom det hela. Vill man ha tidningen sÄ kanske man kan maila:
[email protected]
 

Dixie

Audemars
2-Faktor
@Molle och @yonsson stÄr bakom mycket av materialet som omfattar nyheter frÄn Basel, artiklar om Seiko, Kronaby och Breitling, intervju med@JensBP mm.
Dessa tvÄ tillsammans med Svante pÄ Klockmaster samt Lars-Magnus Jansson och Börje Ohlsson pÄ Skrivarhuset Tid&Smycken, Àr de som stÄr bakom det hela. Vill man ha tidningen sÄ kanske man kan maila:
[email protected]
Va kul! Det mÄste jag spana in. Tackar för det
 

TiE

TiE Bomber
Pledge Member
2-Faktor
Hej alla glada

Ar sugen pa min forsta Breitling. Slosurfade lite chrono24 och hittade en jakligt clean en. Vad ar era tankar om Chrono Cockpit? 39-40mm ar precis ratt storlek for mig.
Tankar och funderingar uppskattas fran en rejal Breitlig novis
IMG_0268.PNG
Chrono Cockpit Àr absolut ett bra val. Det var mitt val av första "riktiga" klocka, Àven om det som mycket hÀr i livet, var en tillfÀllighet.
Modellen Àr lillebror till Chronomaten och dÀrmed perfekt i storlek för klenare handleder. Samma urverk men enbart 100m i stÀllet för 300. (Edit: pÄ den tiden modellen gjordes, vilket var ca 2005-10)
Bara att köra pÄ!
 
Topp