• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Det Àr ju det jag sagt! Helt insane va bra den Àr
Aaah, f#n det Àr den. Jag har nu totalt köpstopp. Nya klockor mÄste finansieras med befintliga klockor. FÄr tÀnka en stund. Aerospace anvÀnder jag knappt och har tvÄ, skulle inte direkt sakna... Hmmmm. Skulle vara nÄt för sommaren. :)
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Det Àr ju det jag sagt! Helt insane va bra den Àr
Damn...
IMG_7223.JPG
 

Isac85

Cartier
Tack! Har du koll pa prisbilden med? Runt 20'?



Chrono Cockpit Àr absolut ett bra val. Det var mitt val av första "riktiga" klocka, Àven om det som mycket hÀr i livet, var en tillfÀllighet.
Modellen Àr lillebror till Chronomaten och dÀrmed perfekt i storlek för klenare handleder. Samma urverk men enbart 100m i stÀllet för 300. (Edit: pÄ den tiden modellen gjordes, vilket var ca 2005-10)
Bara att köra pÄ!
 

Scaramanga

Patek
2-Faktor
AlltsÄ, hur tÀnker Breitling nÀr de designar armband i gummi? De tycks passa handleder frÄn 19cm och uppÄt.

Jag har ett Pro Diver 3 tydligen och 17cm handleder. Fick börja med att göra ett nytt hÄl sÄ att jag öht kan bÀra klockan. Konstaterar att spÀnnet hamnar vÀldigt nÀra kl 6 pÄ klockan, oerhört lÄngt frÄn att vara centrerat.

Delen med spÀnnet kÀnns tycks vara alldeles för lÄng.

IMG_4773.JPG


UngefÀr sÄhÀr grova handleder behövs för att spÀnnet ska hamna centrerat pÄ undersidan handleden. Kanske överdrivet 1 cm inser jag, men ÀndÄ.
IMG_4774.JPG


Finns det olika storlekar pÄ band eller Àr det bara usel design? JÀtteskönt band i övrigt.

Hade en Aerospace med bÄde gummi o canvas. Upplevde Àven dÀr att det saknades ett hÄl för att klockan skulle sitta tillrÀckligt tight pÄ handleden.
 

Camo00

Patek
AlltsÄ, hur tÀnker Breitling nÀr de designar armband i gummi? De tycks passa handleder frÄn 19cm och uppÄt.

Jag har ett Pro Diver 3 tydligen och 17cm handleder. Fick börja med att göra ett nytt hÄl sÄ att jag öht kan bÀra klockan. Konstaterar att spÀnnet hamnar vÀldigt nÀra kl 6 pÄ klockan, oerhört lÄngt frÄn att vara centrerat.

Delen med spÀnnet kÀnns tycks vara alldeles för lÄng.

IMG_4773.JPG


UngefÀr sÄhÀr grova handleder behövs för att spÀnnet ska hamna centrerat pÄ undersidan handleden. Kanske överdrivet 1 cm inser jag, men ÀndÄ.
IMG_4774.JPG


Finns det olika storlekar pÄ band eller Àr det bara usel design? JÀtteskönt band i övrigt.

Hade en Aerospace med bÄde gummi o canvas. Upplevde Àven dÀr att det saknades ett hÄl för att klockan skulle sitta tillrÀckligt tight pÄ handleden.
Verkar som att 22 mm Àr lÀngre Àn de med 20 mm?!
 

Richie

Audemars
2-Faktor
AlltsÄ, hur tÀnker Breitling nÀr de designar armband i gummi? De tycks passa handleder frÄn 19cm och uppÄt.

Jag har ett Pro Diver 3 tydligen och 17cm handleder. Fick börja med att göra ett nytt hÄl sÄ att jag öht kan bÀra klockan. Konstaterar att spÀnnet hamnar vÀldigt nÀra kl 6 pÄ klockan, oerhört lÄngt frÄn att vara centrerat.

Delen med spÀnnet kÀnns tycks vara alldeles för lÄng.

IMG_4773.JPG


UngefÀr sÄhÀr grova handleder behövs för att spÀnnet ska hamna centrerat pÄ undersidan handleden. Kanske överdrivet 1 cm inser jag, men ÀndÄ.
IMG_4774.JPG


Finns det olika storlekar pÄ band eller Àr det bara usel design? JÀtteskönt band i övrigt.

Hade en Aerospace med bÄde gummi o canvas. Upplevde Àven dÀr att det saknades ett hÄl för att klockan skulle sitta tillrÀckligt tight pÄ handleden.
Enda vettiga alternativet Àr ju gummit med viklÄs! kostar ju dÀrefter dock :(
 

Beech

Cartier
Ingen med en Aerospace EVO nÀra UmeÄ som vill bli bjuden pÄ en kopp kaffe mot att jag fÄr prova klockan lite? OsÀker pÄ storlek inför köp och passerar AD alldeles för sÀllan.
SlÀnger in en bild ocksÄ, stal kollegans Navitimer 01 46mm en snabbis idag.
IMG_0512.JPG
 

xmb216bc

Panerai
Ingen med en Aerospace EVO nÀra UmeÄ som vill bli bjuden pÄ en kopp kaffe mot att jag fÄr prova klockan lite? OsÀker pÄ storlek inför köp och passerar AD alldeles för sÀllan.
SlÀnger in en bild ocksÄ, stal kollegans Navitimer 01 46mm en snabbis idag.
IMG_0512.JPG
Evon Àr ju 3mm mindre i diameter Àn den du har pÄ armen i bilden
 
Senast Àndrad:

TiE

TiE Bomber
Pledge Member
2-Faktor
AlltsÄ, hur tÀnker Breitling nÀr de designar armband i gummi? De tycks passa handleder frÄn 19cm och uppÄt.

Jag har ett Pro Diver 3 tydligen och 17cm handleder. Fick börja med att göra ett nytt hÄl sÄ att jag öht kan bÀra klockan. Konstaterar att spÀnnet hamnar vÀldigt nÀra kl 6 pÄ klockan, oerhört lÄngt frÄn att vara centrerat.

Delen med spÀnnet kÀnns tycks vara alldeles för lÄng.

IMG_4773.JPG


UngefÀr sÄhÀr grova handleder behövs för att spÀnnet ska hamna centrerat pÄ undersidan handleden. Kanske överdrivet 1 cm inser jag, men ÀndÄ.
IMG_4774.JPG


Finns det olika storlekar pÄ band eller Àr det bara usel design? JÀtteskönt band i övrigt.

Hade en Aerospace med bÄde gummi o canvas. Upplevde Àven dÀr att det saknades ett hÄl för att klockan skulle sitta tillrÀckligt tight pÄ handleden.
Det finns olika lÀngder. Ofta behöver de kortare bestÀllas hem.
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Skumt nog Àr det gigantisk lÀngdskillnad pÄ standardlÀngderna mellan 22 och 20-banden. Jag har ocksÄ 17 och kör 3e och 4e hÄlet pÄ 20-band. 22-banden Àr bara att glömma.
 

Eurenius

Den norrlÀndska rörtÄngen
2-Faktor
Finns inte normallÀngd pÄ gummi lÀngre?
Jag hade ett 22mm Pro 3 som var betydligt kortare Àn sÄdÀr, det var ca 1Är sedan.
Ring till Kents i Sundsvall @Scaramanga .
Han kanske har kvar pÄ lagret.
 

kirex

Cartier
Den Àr jÀttebra den nya Avenger II GMT! Har du Àven kollat in Avenger Blackbird. Den Àr vÀldigt lik fast den saknar GMT-funktionen. LÀtt Àr den ocksÄ dÄ den Àr av titan. Jag har en Blackbird 48 mm. 44:an tycker jag ser lite för kvinnlig ut ;). Den klarar av nÄgon anledning endast 200 m djup vs. 48:an som klarar 300 m. Varför denna skillnad kan man ju undra. Jag tycker lumen Àr lite gulare i Blackbird jÀmfört med din bild pÄ Avenger II GMT.
I övrigt har Àven Avenger II GMT faktiskt mÄnga likheter i utseendet med Avenger II Seawolf (se bild) som jag ocksÄ fÄtt tag i ett exemplar av. Det Àr en Limited Edition. Den Àr 44 mm och har en gul tavla. Tekniskt sett Àr det det materialet (stÄl) och vattendjupet (3000 m) som Àr den stora skillnaden mellan Avenger Blackbird och Avenger II Seawolf. Urverket Àr det samma (B17). Jag har bÀgge tvÄ pÄ gummiarmband som ni ser. Det Àr Diver Pro III i olika utföranden med viklÄs.

Avenger blackbird 48 x2.jpg
 
Senast Àndrad:

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Den Àr jÀttebra den nya Avenger II GMT! Har du Àven kollat in Avenger Blackbird. Den Àr vÀldigt lik fast den saknar GMT-funktionen. LÀtt Àr den ocksÄ dÄ den Àr av titan. Jag har en Blackbird 48 mm. 44:an tycker jag ser lite för kvinnlig ut ;). Den klarar av nÄgon anledning endast 200 m djup vs. 48:an som klarar 300 m. Varför denna skillnad kan man ju undra. Jag tycker lumen Àr lite gulare i Blackbird jÀmfört med din bild pÄ Avenger II GMT.
I övrigt har Àven Avenger II GMT faktiskt mÄnga likheter i utseendet med Avenger II Seawolf (se bild) som jag ocksÄ fÄtt tag i ett exemplar av. Det Àr en Limited Edition. Den Àr 44 mm och har en gul tavla. Tekniskt sett Àr det det materialet (stÄl) och vattendjupet (3000 m) som Àr den stora skillnaden mellan Avenger Blackbird och Avenger II Seawolf. Urverket Àr det samma (B17). Jag har bÀgge tvÄ pÄ gummiarmband som ni ser. Det Àr Diver Pro III i olika utföranden med viklÄs.

Avenger blackbird 48 x2.jpg
Jag föredrar dock damklockor under 44. ;)

Den gula Ă€r fullkomligt ĂŒberbra.
Den svarta BB vill jag inte uttala mig för mycket om, för den har nÄgot som jag verkligen ogillar hehe. Snygg i övrigt dock. ;)
 
Topp