• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

svesam

Rolex
Sagt och gjort sÄ Äkte jag och testade den, Breitling Avenger 2 GMT. Satt ju som en smÀck! Oron över storleken som bortblÄst - precis sÄ stor som jag önskade att den skulle vara. Kraftig och nÀrvarande men ej för stor och ivÀgen.
SÄ idag slog jag till! Lite vÀl spontant att vara jag men jÀklar vad nöjd jag Àr:rolleyes:
IMG_0619.JPG

IMG_0621.JPG

IMG_0623.JPG

Gummit fÄr nog Äka pÄ direkt medans det fortfarande Àr lite sommar kvar :cigar:
Sorry för felstÀllt datum

UtmÀrkt val!
 

svesam

Rolex
Denna landade idag! En Colt SuperOcean K10340, mÄste sÀga att jag diggar den som faen redan!

Har dock inte hittat nÄgon bild pÄ bakboetten frÄn nÀtet! Inte för det Àr nÄgot fel, men jag Àr lite nyfiken och se om dom andra har det med samma referensnummer! Har dÀremot hittat en bild pÄ en K10040 och dÀr sÄ stÄr det 18k plus att stÀmplarna syns.
dsc_3663-jpg.574101

guv149a.jpg


Tavlan Àr helt Magisk!
dsc_3675-jpg.574104
dsc_3708-jpg.574118
img_0820-jpg.574173
img_0817-jpg.574172


Fett boett!
dsc_3673-jpg.574103
dsc_3723-jpg.574128
dsc_3677-jpg.574106



SÄ sjukt cool den dÀr!!!
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
http://www.iconicwatches.co.uk/breitling-superocean-ii-42-a17365c9-bd67-161a.html

SÄ den hÀr Àr fair game om man vill ha en snygg breitling?

LÀste pÄ annat klockforum nÀmligen att de sa att dessa har snygg utsida men dÄliga insida.
Med tanke pÄ att du kan tÀnka dig lÀgga de pengarna sÄ gissar jag att du googlat urverket? SÄ vad Àr problemet enligt det andra forumet? Man köper vÀl inte en sÄdan klocka för att urverket Àr vÀrldens bÀsta?

Det Àr hÄllbart, billigt och har förmÄga att hÄlla tiden bra.
 

Alker

Omega
Med tanke pÄ att du kan tÀnka dig lÀgga de pengarna sÄ gissar jag att du googlat urverket? SÄ vad Àr problemet enligt det andra forumet? Man köper vÀl inte en sÄdan klocka för att urverket Àr vÀrldens bÀsta?

Det Àr hÄllbart, billigt och har förmÄga att hÄlla tiden bra.

Det rÀcker för mig! :D
 

Dixie

Audemars
2-Faktor

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Vet inte vad som har hÀnt pÄ sistone, men jag kar gÄtt och blivit Breitling kÄt sÄ Ànda in Ät hELvEtE :p!

SuperOcean finns som sagt i massor av referenser det visste jag, men jag hade missat denna! Vet inte riktigt vad jag ska tycka, hade som sagt varit roligt att fÄtt klÀmma pÄ denna IRL, Àr det nÄgon som gjort det och kan berÀtta lite mer om kÀnslan man fÄr nÀr man har den i handen pÄ handleden! Verkar inte vÀxa pÄ trÀd heller nÀr man kollar runt! Det jag inte riktigt kÀnner mig bekvÀm med Àr timvisaren

A17360.
700.jpg

SuperoceanYellowSolder_2048x2048.jpg
2046%20Breitling%20SuperOcean%20-%20A17360%20(1).jpg

P1040568_zpsa8237ff2.jpg
 

mega

Rolex
Vet inte vad som har hÀnt pÄ sistone, men jag kar gÄtt och blivit Breitling kÄt sÄ Ànda in Ät hELvEtE :p!

SuperOcean finns som sagt i massor av referenser det visste jag, men jag hade missat denna! Vet inte riktigt vad jag ska tycka, hade som sagt varit roligt att fÄtt klÀmma pÄ denna IRL, Àr det nÄgon som gjort det och kan berÀtta lite mer om kÀnslan man fÄr nÀr man har den i handen pÄ handleden! Verkar inte vÀxa pÄ trÀd heller nÀr man kollar runt! Det jag inte riktigt kÀnner mig bekvÀm med Àr timvisaren

A17360.
700.jpg

SuperoceanYellowSolder_2048x2048.jpg
2046%20Breitling%20SuperOcean%20-%20A17360%20(1).jpg

P1040568_zpsa8237ff2.jpg
Och blandningen av fyllda/ofyllda index gör ocksÄ att den ser lite speciell ut (till det sÀmre) tycker jag.
 

MKRGG

Annie Leibovitz
2-Faktor
Vet inte vad som har hÀnt pÄ sistone, men jag kar gÄtt och blivit Breitling kÄt sÄ Ànda in Ät hELvEtE :p!

SuperOcean finns som sagt i massor av referenser det visste jag, men jag hade missat denna! Vet inte riktigt vad jag ska tycka, hade som sagt varit roligt att fÄtt klÀmma pÄ denna IRL, Àr det nÄgon som gjort det och kan berÀtta lite mer om kÀnslan man fÄr nÀr man har den i handen pÄ handleden! Verkar inte vÀxa pÄ trÀd heller nÀr man kollar runt! Det jag inte riktigt kÀnner mig bekvÀm med Àr timvisaren

A17360.

Den Àr helt OK, kÀnns som SO 2003. Jag gillar visaren, tycker den Àr stenhÄrd :)

Din nya SO, Àr den LE bara pÄ lÀnk eller Àr den LE överhuvudtaget nÀr den Àr i guld? Hittade nÄgra pÄ C24.
 

Airbus

Rolex
Friends Of KS
Hej
Ute efter en beater. Funderar pÄ Breitling - vÀldigt olika klockor men vilken skulle ni föredra?
Avenger GMT
Superocean 42 (inte Heritage)
Aerospace
Vilken skulle ni gÄ pÄ? Egentligen Àr vÀl SMP Bond bÄde billigare och med mer avancerat verk men sugen pÄ en Breitling...
Tack för inspel!
 

Eurenius

Den norrlÀndska rörtÄngen
2-Faktor
Hej
Ute efter en beater. Funderar pÄ Breitling - vÀldigt olika klockor men vilken skulle ni föredra?
Avenger GMT
Superocean 42 (inte Heritage)
Aerospace
Vilken skulle ni gÄ pÄ? Egentligen Àr vÀl SMP Bond bÄde billigare och med mer avancerat verk men sugen pÄ en Breitling...
Tack för inspel!

Aerospace Àr vÀl den rÀtta vÀgen att gÄ för en pilot?
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Vet inte vad som har hÀnt pÄ sistone, men jag kar gÄtt och blivit Breitling kÄt sÄ Ànda in Ät hELvEtE :p!

SuperOcean finns som sagt i massor av referenser det visste jag, men jag hade missat denna! Vet inte riktigt vad jag ska tycka, hade som sagt varit roligt att fÄtt klÀmma pÄ denna IRL, Àr det nÄgon som gjort det och kan berÀtta lite mer om kÀnslan man fÄr nÀr man har den i handen pÄ handleden! Verkar inte vÀxa pÄ trÀd heller nÀr man kollar runt! Det jag inte riktigt kÀnner mig bekvÀm med Àr timvisaren

A17360.
700.jpg

SuperoceanYellowSolder_2048x2048.jpg
2046%20Breitling%20SuperOcean%20-%20A17360%20(1).jpg

P1040568_zpsa8237ff2.jpg
Det störda Àr att de anvÀnder den dÀr j-a reffen A17360 pÄ flera olika klockor, olika tavlor etc. Steelfish 42 heter ocksÄ A17360 t ex. Lurig vÀrld.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Hej
Ute efter en beater. Funderar pÄ Breitling - vÀldigt olika klockor men vilken skulle ni föredra?
Avenger GMT
Superocean 42 (inte Heritage)
Aerospace
Vilken skulle ni gÄ pÄ? Egentligen Àr vÀl SMP Bond bÄde billigare och med mer avancerat verk men sugen pÄ en Breitling...
Tack för inspel!
Du har vÀl redan en Aerospace?
 

Airbus

Rolex
Friends Of KS
IMG_1752.JPG
Hej
Ute efter en beater. Funderar pÄ Breitling - vÀldigt olika klockor men vilken skulle ni föredra?
Avenger GMT
Superocean 42 (inte Heritage)
Aerospace
Vilken skulle ni gÄ pÄ? Egentligen Àr vÀl SMP Bond bÄde billigare och med mer avancerat verk men sugen pÄ en Breitling...
Tack för inspel!
Svarar pÄ mitt eget inlÀgg... En sÄdan hÀr till blev det.
 
Topp