• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

svesam

Rolex
IMG_1752.JPG

Svarar pÄ mitt eget inlÀgg... En sÄdan hÀr till blev det.

Inget dumt val!! Grattis:)
 

svesam

Rolex
Vet inte vad som har hÀnt pÄ sistone, men jag kar gÄtt och blivit Breitling kÄt sÄ Ànda in Ät hELvEtE :p!

SuperOcean finns som sagt i massor av referenser det visste jag, men jag hade missat denna! Vet inte riktigt vad jag ska tycka, hade som sagt varit roligt att fÄtt klÀmma pÄ denna IRL, Àr det nÄgon som gjort det och kan berÀtta lite mer om kÀnslan man fÄr nÀr man har den i handen pÄ handleden! Verkar inte vÀxa pÄ trÀd heller nÀr man kollar runt! Det jag inte riktigt kÀnner mig bekvÀm med Àr timvisaren

A17360.
700.jpg

SuperoceanYellowSolder_2048x2048.jpg
2046%20Breitling%20SuperOcean%20-%20A17360%20(1).jpg

P1040568_zpsa8237ff2.jpg


17360 har jag inte haft men en 17345 var hos mig en stund. Saknar den ibland för dess stenhÄrda beaterattityd.
Grymt skön att bÀra och vÀldigt mycket BreitlingkÀnsla i hela skapelsen :)

IMG_6221.JPG
 

natovintage

Rolex
2-Faktor
MÄste sÀga att jag har hittat en riktig fulltrÀff, och det Àr verkligen en jag vill ha klocka :cigar: !!!

Satt och lÀste i en av mina gamla Breitling kataloger, och dÀr fann jag en modell bland flertalet i NAVITIMER familjen en ref som hette, SPATIOGRAPHE! Den Àr ju GRYMLINGS, den hÄller nÀstan samma mÄtt som Speedmaster Professional gör. Suger dock att dom snÄlat pÄ sekundvisaren dÄ jag Àlskar B:et & ankaret, cool komplikation; Àr 10 min nedrÀkning som jag fattar det som, eller Àr det nÄgon annat, borde finnas nÄgon son vet vad den Àr tillför, ser nÀstan ut som att det vore datumet, Hehe. Har inte besÀmt mig vilken tavla som Àr snyggast, för tillfÀllet sÄ lutar det Är den svarta.

Men det skulle vara kul och höra vad ni andra Breitling diggare har för Äsikter!

Bilder pÄ skönheten.

Svart tavla.
SPATIOGRAPHE%20NAVITIMER.jpg


SilverfÀrgad tavla?!
bs2.jpg


PÄ NAVITIMER lÀnk.
Breitling-Navitimer-Spatiographe-Montbrillant-Watch-A36030-78283_b.jpg
Breitling-Navitimer-Spatiographe-Montbrillant-Watch-A36030-78292_b.jpg


I Àdelmetall.
navitimer%20Spatiographe%20limited.jpg



Den nyare varianten, har inte lika snygg tavla som den Àldre, denna kÀnna bara plottrig med romerska siffror.
5027186b_xxl.jpg
Breitling-Navitimer-Spatiographe-Montbrillant-A36330-20156_b.jpg


Hade sjÀlv valt skruvad bakboett om jag fÄtt bestÀmma.
Breitling-Navitimer-Spatiographe-Montbrillant-Watch-A36030-78293_b.jpg


Coolt tillbehör, tabell, mÀtning av tid?!
Breitling-Navitimer-Spatiographe-Montbrillant-Watch-A36030-78291_b.jpg


Fakta/Specificationer

Modell; Spatiographe
Urverk; Britling Caliber 36.
Rörelse/Uppvridning; Automatisk.
GĂ„ngreserv; 42 timmar.
Komplikationer; 1/5th
Vibrations/hr. & jeweling; 28.800 v.p.h, 37 jewels.
Boettmaterial; StÄl, 18K Rosé, Platina.
Armband; LÀder eller NavitimerlÀnk.
LÄs; BÀltspÀnne i 18K.
VattentÀt; 30m/100ft
Krona; Non screw-locked, two gaskets.
Boett; Tryckmonterad
Insert; Bidirectional slide rule.
Glas; Miniralglas
Diameter; 41.50.
Tjocklek; 15.00.
Vikt basmodell; 76.10 gr.
MĂ„tt luggar; 22mm.

Fanns en herre hÀr pÄ forumet vid namn @Avenger som la upp en bild pÄ denna vÀldigt tidigt i trÄden sidan (11), tyvÀrr sÄ verkar det som att han inte finns kvar pÄ forumet, iaf inte till det aliaset!

https://klocksnack.se/threads/den-officiella-breitlingtrÄden.24133/page-11

NÀsta paketöppning: denna i gulguld? ;)
 

natovintage

Rolex
2-Faktor
Hade fan mig varit svÄrsÄlt, men dessa verkar inte vÀxa pÄ trÀd! Vill som sagt ha den senare varianten pÄ tavla, dÄ jag störs av dom romerska siffrorna! Har hittat en pÄ bUkten, fÄr se hör jag gör, om jag skall skicka ett bud pÄ den!
StÀmmer. Men vad Àr inte svÄrsÄlt numera? Grym var den med romerska siffror faktiskt!
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
StÀmmer. Men vad Àr inte svÄrsÄlt numera? Grym var den med romerska siffror faktiskt!

Det har du rÀtt i, hade hoppas pÄ att fÄ chronomaten sÄld! Hehe...jassÄ det sÀger du, gillade du den med romerska bÀttre en stav menar du?! SjÀlv tycker jag att det ser för plottrigt ut :D!
 
Senast Àndrad:

natovintage

Rolex
2-Faktor
Det har du rÀtt i, hoppas pÄ att fÄ chronomaten sÄld! Hehe...jassÄ det sÀger du, gillade du den med romerska bÀttre en stav menar du?! SjÀlv tycker jag att det ser för plottrigt ut :D!

Det gör jag faktiskt. VÀldigt rolig tavla att titta pÄ. Jag gillar udda och de siffrorna pÄ en vintage Àr udda och kool! ;)
 
Topp