• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Oscar900218

Cartier
Mörkbrunt 100m water resist Hirsch Capitano Lousiana Alligator. Perfa. Denna sitter kvar ett tag. Har inte testat nÄgon annan klocka som Àr lika grym pÄ sÄ mÄnga olika band...
IMG_7387.JPG
Den dÀr klockan Àr mumma:rolleyes:
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Har köpt tvĂ„ st gummiband hĂ€r pĂ„ KS i veckan och nu var det dags att fĂ„ pĂ„ dem. Även om jag i grunden alltid föredrar stĂ„llĂ€nkar sĂ„ Ă€r det trevligt med Breitling pĂ„ gummiband.
IMG_20170708_131707_222.jpg


Alltid varit lite extra svag för den vinröda tavlan, mycket bra dÀr, men hur ser hÄlen ut pÄ gummit till chronomaten, Àr eventuellt pÄ vag och skaffa ett gummi till min senaste Bratte! Men hÄlen mÄste vara normalstora dÄ jag vill kunna anvÀnda spÀnnet som sitter pÄ klockan!
 

CptSlow

Rolex
2-Faktor
Alltid varit lite extra svag för den vinröda tavlan, mycket bra dÀr, men hur ser hÄlen ut pÄ gummit till chronomaten, Àr eventuellt pÄ vag och skaffa ett gummi till min senaste Bratte! Men hÄlen mÄste vara normalstora dÄ jag vill kunna anvÀnda spÀnnet som sitter pÄ klockan!
SpÀnnet som sitter pÄ gummit Àr lite annorlunda men hÄlen Àr helt vanliga sÄ det borde funka om bara inte bandet Àr för tjockt? Hur tjockt band sitter spÀnnet pÄ nu?
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
SpÀnnet som sitter pÄ gummit Àr lite annorlunda men hÄlen Àr helt vanliga sÄ det borde funka om bara inte bandet Àr för tjockt? Hur tjockt band sitter spÀnnet pÄ nu?

Ett ganska sÄ tjockt lÀder satt det pÄ klockan, hur tjockt kan gummit vara dÄ?!
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Ett ganska sÄ tjockt lÀder satt det pÄ klockan, hur tjockt kan gummit vara dÄ?!
Flera i denna trÄd har/har haft vanliga spÀnnen pÄ gummin och postat bilder. Ser superbra ut. Vet bara inte vilka. Kanske de lÀser... :)
Ska dra pÄ ett vanligt spÀnne pÄ ett gummi imorgon annars.
 

CptSlow

Rolex
2-Faktor
Fan va bra! MÀtte lÀdret som fanns pÄ klockan den kom pÄ, den Àr 3mm! DÄ funkar det, vet du vad referensen heter pÄ gummit som sitter pÄ Chronomaten?!
Finns sÀkert en ref men brukar vÀl bara kallas för Pro 1. Kan kolla imorgon bitti om det stÄr nÄgot mer pÄ det.
 

Sistakvarten

Rolex
2-Faktor
Grymma bilder! Det som slÄr mig nÀr denna modell nÀmns Àr att alla Àgare verkar vÀldigt vÀldigt nöjda. Det ska man ju vara med en klocka man Àger men den verkar fÄ mycket kÀrlek. :)
Tackar:)
Ja jag gillar den skarpt, kan inte riktigt sÀtta fingret pÄ vad det Àr men den Àr riktigt mysig och jag vill liksom inte ta av den:D
Min första Breitling men definitivt inte den sista:)
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Är det denna varianten pĂ„ hĂ„len?!

image-jpeg.283010
Köp ett nytt Pro3. Helt annan komfort. Pro1 Ă€r nice men de Ă€r gamla och utgĂ„ngna sen mĂ„nga Ă„r. Även om du hittar en NOS (mot förmodan) sĂ„ kommer den vara hyfsad torr, gummi Ă€r ju nĂ„gorlunda fĂ€rskvara. Jag kör Pro1 pĂ„ min monnin, halvtorr men funkar, men pĂ„ en "modern" SO sĂ„ sitter det nya urgröpta Pro3 som en smĂ€ck. :)
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Om inte trÄden hade sÄ otroligt mÄnga sidor skulle man ju kunna hitta alla bilder pÄ moderna gummin och vanliga spÀnnen. ;)
 

PCB

Audemars
MÄste bara lÀgga in en bild pÄ @JensBP s combo med gmt black och chokladbrunt lÀder
Inte ofta den token hittar rÀtt bandcombo, ;)men detta e fan toklÀckert!
// bandnazin
IMG_4535.JPG
 

CptSlow

Rolex
2-Faktor
Köp ett nytt Pro3. Helt annan komfort. Pro1 Ă€r nice men de Ă€r gamla och utgĂ„ngna sen mĂ„nga Ă„r. Även om du hittar en NOS (mot förmodan) sĂ„ kommer den vara hyfsad torr, gummi Ă€r ju nĂ„gorlunda fĂ€rskvara. Jag kör Pro1 pĂ„ min monnin, halvtorr men funkar, men pĂ„ en "modern" SO sĂ„ sitter det nya urgröpta Pro3 som en smĂ€ck. :)
Tja, smaken Àr som bekant delad men jag gillar verkligen utseendet pÄ Pro 1 och tycker dessutom om att matcha Ärsmodell nÄgot sÄnÀr pÄ klocka och armband. Att de skulle vara torra Àr inget jag tÀnkt pÄ direkt. Och eftersom Tropicgummin frÄn 70-talet fortfarande Àr lika eftertraktade som de Àr följsamma kÀnns inte det nödvÀndigtvis som nÄgot man mÄste rÄka ut för?
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Tja, smaken Àr som bekant delad men jag gillar verkligen utseendet pÄ Pro 1 och tycker dessutom om att matcha Ärsmodell nÄgot sÄnÀr pÄ klocka och armband. Att de skulle vara torra Àr inget jag tÀnkt pÄ direkt. Och eftersom Tropicgummin frÄn 70-talet fortfarande Àr lika eftertraktade som de Àr följsamma kÀnns inte det nödvÀndigtvis som nÄgot man mÄste rÄka ut för?
Jag gillar ocksÄ Pro1. Alla brattegummin Àr dock riktigt naturgummi vilket torkar och spricker ganska lÀtt med Ären. Naturgummi Àr mer fÀrskvara Àn lÀder. DÀrav rÀtt vanligt att de bryts av efter ett antal Är beroende pÄ bruk. Jag har bara haft en som gÄtt av dock, av mÄnga. DÄ bröts det dÀr "viket" Àr i skaven mot spÀnnet, det började med smÄsprickor.
 
Senast Àndrad:

CptSlow

Rolex
2-Faktor
Jag gillar ocksÄ Pro1. Alla brattegummin Àr dock riktigt naturgummi vilket torkar och spricker ganska lÀtt med Ären. Naturgummi Àr mer fÀrskvara Àn lÀder. DÀrav rÀtt vanligt att de bryts av efter ett antal Är beroende pÄ bruk. Jag har bara haft en som gÄtt av dock, av mÄnga. DÄ bröts det dÀr "viket" Àr i skaven mot spÀnnet, det började med smÄsprickor.
Kanske det. Man fÄr vÀl njuta sÄ lÀnge det varar i sÄna fall. Tur att pro 1-lÀnkarna inte har samma problem. DÄ hade man kunnat prata om kris pÄ riktigt.
 

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Grymma bilder! Det som slÄr mig nÀr denna modell nÀmns Àr att alla Àgare verkar vÀldigt vÀldigt nöjda. Det ska man ju vara med en klocka man Àger men den verkar fÄ mycket kÀrlek. :)

Ja, men det Àr ju en vÀldigt bra klocka :) Efter en kort romans med en Aerospace trodde jag att jag var fÀrdig med Breitling för gott men Avenger 2 GMT var en mycket positiv överraskning. Gillar att det blÀnker :cool:
IMG_4985.JPG
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Den Àr helt OK, kÀnns som SO 2003. Jag gillar visaren, tycker den Àr stenhÄrd :)

Din nya SO, Àr den LE bara pÄ lÀnk eller Àr den LE överhuvudtaget nÀr den Àr i guld? Hittade nÄgra pÄ C24.

Är inte med i din frĂ„ga @MKRGG, fĂ„r tĂ€nka pĂ„ att jag Ă€r gammal :p! Kan inte komma pĂ„ vad LE stĂ„r för :happyhappy:, finns som sagt nĂ„gra pĂ„ C24, var dom flesta Ă€r pĂ„ lĂ€nk!
 
Senast Àndrad:

Affe

Una vida loca
2-Faktor

Min Àr inte en Limited Edition, ocksÄ sett det, men det Àr nog ingen större skillnad pÄ klockorna! KÀnns inte som det Àr nÄgot man skulle vilja betala extra för, det som skiljer Àr vÀl bara graveringen pÄ boettlocket!

Den som fanns i tankarna innan JensBP tipsade mig om denna var pÄ lÀder, och den var en LE! Den ville dom ha 75k för, kan ju vara sÄ att lÀnken sÄlts separat nÄgon gÄng!
 
Senast Àndrad:

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Jag Àlskar denna klocka men stör mig lite pÄ visarna. Kan Breitling fixa sÄnt eller har ni andra tips?
Du kommer inte kunna bestÀlla andra delar, de Àr benhÄrda. Men hitta sjÀlv gÄr ju pÄ ebay t ex. FrÄgan Àr bara vilka som passar?
Luxusfreund24-band ser jag. :p
 

MKRGG

Annie Leibovitz
2-Faktor
Min Àr inte en Limited Edition, ocksÄ set det, men det Àr nog ingen större skillnad pÄ klockorna! KÀnns inte som det Àr nÄgot man skulle vilja betala extra för, det som skiljer Àr vÀl bara graveringen pÄ boettlocket!

Den som fanns i tankarna innan JensBP tipsade mig om denna var pÄ lÀder, och den var en LE! Den ville dom ha 75k för, kan ju vara sÄ att lÀnken sÄlts separat nÄgon gÄng!
Uppfattat.
 
Topp