• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Ja och jag googlade Luxusfreund24 och han hade ju inte vÀrldens bÀsta renommé :angel: Hur sÄg du det?
Det Àr för den snÄla tysken sÀtter pÄ samma 5-kronors kinaband pÄ alla sina klockor, och sÀljer orginalband/lÀnkar löst. Inget illa ment, men den förtjÀnar mer haha. ;) Jag har köpt ett gÀng av honom genom Ären, fÄtt nÄgra identiska band.
DÀremot Àr sÀljaren helt ok tycker jag. Prutbara, bra priser, har massor av reservdelar (pga mkt slakt av lÀnkar etc).
 

WatchIT

Panerai
Det Àr för den snÄla tysken sÀtter pÄ samma 5-kronors kinaband pÄ alla sina klockor, och sÀljer orginalband/lÀnkar löst. Inget illa ment, men den förtjÀnar mer haha. ;) Jag har köpt ett gÀng av honom genom Ären, fÄtt nÄgra identiska band.
DÀremot Àr sÀljaren helt ok tycker jag. Prutbara, bra priser, har massor av reservdelar (pga mkt slakt av lÀnkar etc).
Det roliga Àr att jag gillar bandet :rolleyes: Skitsnyggt och passar perfekt men jag Àr ute efter nytt original med B spÀnne. Du kanske har? Funderar Àven pÄ om jag ska försöka hitta en titanlÀnk. Helt sÄld pÄ denna modell.
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Det roliga Àr att jag gillar bandet :rolleyes: Skitsnyggt och passar perfekt men jag Àr ute efter nytt original med B spÀnne. Du kanske har? Funderar Àven pÄ om jag ska försöka hitta en titanlÀnk. Helt sÄld pÄ denna modell.
Kan nÀstan svÀra pÄ att luxusfreund sitter Ä trycker pÄ lÀnken som satt pÄ din klocka. ;)
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Ha ha ha, antagligen. Kanske skulle frÄga? Fast jag köpte klockan av @aosehus
Eller vanlig pro1 blir ju lite mer modernt....
IMG_7461.jpg
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
@Affe
Vanligt törnspÀnne pÄ Diver2. Nu har detta spÀnne kanske aningen tjockare pinne Àn din, men det borde inte vara sÄ mycket. Ett litet hÄl blir det. Men jag tycker det blir snyggt. Mycket smidigare Àn gummi-törnlÄsen. Skulle dock föredragit tvÄ keepers.
IMG_7465.jpg

IMG_7470.jpg
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
@Affe
Vanligt törnspÀnne pÄ Diver2. Nu har detta spÀnne kanske aningen tjockare pinne Àn din, men det borde inte vara sÄ mycket. Ett litet hÄl blir det. Men jag tycker det blir snyggt. Mycket smidigare Àn gummi-törnlÄsen. Skulle dock föredragit tvÄ keepers.
IMG_7465.jpg

IMG_7470.jpg
Men annars lÀmna in gummits törnlÄs för plÀtering. Det kostar ju inte sÄ mycket, och sÄÄÄÄ mkt fusk Àr det ju inte. ;)
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Snyggt, och den hittar man bÀst pÄ eBay ? Skulle du strunta i visarna och lÄta dem vara lite vissna?
Jaha du ville ha nya likadana visare? DÄ missförstod jag. Jag trodde du ville modda den med andra ballare visare. Vill du ha exakt likadana men nya visare kan du gÄ till vilken AD som helst.
Ja, ebay Àr vÀl bÀst för gamla lÀnkar. RövarutgÄngspriser bara.
 

WatchIT

Panerai
Jaha du ville ha nya likadana visare? DÄ missförstod jag. Jag trodde du ville modda den med andra ballare visare. Vill du ha exakt likadana men nya visare kan du gÄ till vilken AD som helst.
Ja, ebay Àr vÀl bÀst för gamla lÀnkar. RövarutgÄngspriser bara.
Stort tack för alla svar/tips. Ja jag tÀnker bara byta till samma visare. :)
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
NÄgon som provat Superocean Heritage pÄ 38 mm? Om ja: blir tavlan vÀldigt ihoptryckt? Har provat Omega PO 39,5 mm och tycker att proportionerna Àr helt fel.

Jag gillar lilla sekundvisaren pÄ denna och det finns ju inte pÄ dagens...

9D0A9E8C-726E-44BB-B064-7E8983906369-11828-00000825F7571C83.png
 

Dixie

Audemars
2-Faktor
NÄgon som provat Superocean Heritage pÄ 38 mm? Om ja: blir tavlan vÀldigt ihoptryckt? Har provat Omega PO 39,5 mm och tycker att proportionerna Àr helt fel.

Jag gillar lilla sekundvisaren pÄ denna och det finns ju inte pÄ dagens...

9D0A9E8C-726E-44BB-B064-7E8983906369-11828-00000825F7571C83.png
Snygg att kolla pÄ pÄ bild iaf! Synd att de inte har subsekund pÄ 42an
 

Dixie

Audemars
2-Faktor
Nu nÀr jag kommer pÄ att jag inte tog en bild sÄ kÀnner jag mig som en byfÄne men beso ur pÄ antikhallarna i GBG har en fin gammal Breitlingkronograf inne. Typ 40-tal. Liten. Mindre Àn Omega constellation pie pan. SÄg den ut att va... Under 10k tyckte jag det stod pÄ lappen
 

svesam

Rolex
NÄgon som provat Superocean Heritage pÄ 38 mm? Om ja: blir tavlan vÀldigt ihoptryckt? Har provat Omega PO 39,5 mm och tycker att proportionerna Àr helt fel.

Jag gillar lilla sekundvisaren pÄ denna och det finns ju inte pÄ dagens...

9D0A9E8C-726E-44BB-B064-7E8983906369-11828-00000825F7571C83.png

Frun har en sÄdan. Den Àr helt grym!!
Tavlan kÀnns inte alls ihoptryckt utan jag tycker snarare 38:an och 42:an har
helt rÀtt proportioner och att 46:an istÀllet blir för "tom" i tavlan.
 
Topp