• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Önskar jag sjĂ€lv var lika fotogenisk... :)
IMG_7593.JPG
 

Galaxy

Rolex
Blivit helt sÄld pÄ Breitling och letar som en tok just nu. Har dock hemskt dÄlig koll, men vill ha en ganska minimalistiskm (ev med kronograf), runt 38-42 mm, quartz föredras men Àr absolut inget krav. Vilka finns?
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Blivit helt sÄld pÄ Breitling och letar som en tok just nu. Har dock hemskt dÄlig koll, men vill ha en ganska minimalistiskm (ev med kronograf), runt 38-42 mm, quartz föredras men Àr absolut inget krav. Vilka finns?
Kvarts, dÄ Àr det nog A73380 som gÀller i den storleken. Mkt lÀttflippad nÀr man tröttnar Àr ett plus.
 
  • Like
Reactions: PCB

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Blivit helt sÄld pÄ Breitling och letar som en tok just nu. Har dock hemskt dÄlig koll, men vill ha en ganska minimalistiskm (ev med kronograf), runt 38-42 mm, quartz föredras men Àr absolut inget krav. Vilka finns?
IMG_2682.JPG
IMG_2687.JPG
IMG_2692.JPG

Vet inte vad du har för budget men jag hade vÀntat pÄ att B60 lanseras. Det nya in house-verket har mycket snyggare placering pÄ subtavlorna, jÀmför med den blÄa pÄ sista bilden.

En inte allt för vild gissning Àr att urverket snart kommer generera nya Colt kronografer, förhoppningsvis 2018.
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
IMG_2682.JPG
IMG_2687.JPG
IMG_2692.JPG

Vet inte vad du har för budget men jag hade vÀntat pÄ att B60 lanseras. Det nya in house-verket har mycket snyggare placering pÄ subtavlorna, jÀmför med den blÄa pÄ sista bilden.

En inte allt för vild gissning Àr att urverket snart kommer generera nya Colt kronografer, förhoppningsvis 2018.
Den dÀr Àr dock alldeles för stor mot vad han ville ha.
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
img_3161-jpg.544734

Tycker denna Àr jÀvligt cool Àven om jag inte direkt Àr spekulant pga tom plÄnbok.

Undrar dÀremot om inte guldisarna ska ha stift i guld, @Affe vet sÀkert.


HÄller med dig @yonsson, en av fÄ som klarar sig riktigt bra med arabiska siffror! Och visst ska det vara stift i guld pÄ en guldklocka, men ytterst vanligt att det inte Àr det, dom belevade sÀger att det slits mer med stÄlstift! TyvÀrr Àr det samma pÄ min Chronomat, kom sÄ frÄn sÀljaren! Dock sÄ satt det stift i guld pÄ min Superocean jag köpte för ett tag sedan, bÄde mellan hornen och den till lÄset!
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
HÄller med dig @yonsson, en av fÄ som klarar sig riktigt bra med arabiska siffror! Och visst ska det vara stift i guld pÄ en guldklocka, men ytterst vanligt att det inte Àr det, dom belevade sÀger att det slits mer med stÄlstift! TyvÀrr Àr det samma pÄ min Chronomat, kom sÄ frÄn sÀljaren! Dock sÄ satt det stift i guld pÄ min Superocean jag köpte för ett tag sedan, bÄde mellan hornen och den till lÄset!
StÄl Àr ju hÄrdare Àn guld sÄ hur kan gula mot guld skava mer Àn stÄl mot guld? LÄter helt ologiskt.
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
HÄller med dig @yonsson, en av fÄ som klarar sig riktigt bra med arabiska siffror! Och visst ska det vara stift i guld pÄ en guldklocka, men ytterst vanligt att det inte Àr det, dom belevade sÀger att det slits mer med stÄlstift! TyvÀrr Àr det samma pÄ min Chronomat, kom sÄ frÄn sÀljaren! Dock sÄ satt det stift i guld pÄ min Superocean jag köpte för ett tag sedan, bÄde mellan hornen och den till lÄset!
Breitling har inte alltid haft guldstift, jag tror dock alla nya idag har det, vet inte exakt skiftet. PlÀterade stift körde de förut. PlÀterade originalstift finns att köpa Àven idag frÄn ad, jag köpte det till min guld-chronomat.
 

Cryssarn

Rolex
Det gÄr att hitta Breitlings till fina priser dÀr borta faktiskt in The Land of the Free, Home of the Brave. :breitling:
Ja jag fick min A17380 till ett ganska bra pris.


I övrigt sÄ var det nÄgon hÀr som sa att den inte var sÄ vanlig? Fick aldrig svar pÄ om det var modellen rent allmÀnt eller om det var fÀrgen
 

DrDre

Patek
Breitling har inte alltid haft guldstift, jag tror dock alla nya idag har det, vet inte exakt skiftet. PlÀterade stift körde de förut. PlÀterade originalstift finns att köpa Àven idag frÄn ad, jag köpte det till min guld-chronomat.

Lite OT, men Rolex DD har guldstift. Det viktigaste Àr kanske dock att köpa stift som verkligen passar? Dvs hÄlet i boetten Àr exakt lika stort som stiftet, sÄ att inte stiftet kan röra sig inne i hÄlet (Ä dÀrmed gnaga pÄ kanterna) utan sitter helt fast?
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Breitling har inte alltid haft guldstift, jag tror dock alla nya idag har det, vet inte exakt skiftet. PlÀterade stift körde de förut. PlÀterade originalstift finns att köpa Àven idag frÄn ad, jag köpte det till min guld-chronomat.

OK...mer Àn vad jag visste, tack för upplösningen, har man lÀrt sig nÄgot idag ocksÄ ;):)!
 
Topp