• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

xmb216bc

Panerai
Stötte precis pĂ„ en herre pĂ„ en Breitling fb sida som pĂ„stĂ„r att A17380 inte Ă€r COSC. Det trots alla bevis pĂ„ motsatsen jag pĂ„ upp. Till sist sĂ„ sĂ„ han bara att jag "vinner och han fĂ„r vara ifred. Är ju ute och cyklar med detta?
SÄ mycket tyckande pÄ FB,,,,,,ingen ide att bry sig. Lyssna pÄ Breitling trÄden:)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Godmorgon alla Breitling fanatiker :)
IMG_3313.JPG
IMG_8694.JPG

Fan, ett sÄnt nyckelband borde jag ha för att matcha min gula tavla. :D

IMG_8705.JPG

Jag har ett röd/svart bratte-nyckelband, om nÄgon med gul/svart vill byta sÄ PMa.
 

TouchingEvil

Cartier
IMG_8228.JPG
Min vÀn kom över nu och anslöt sig till gÀnget för lite öl men med grÄten i halsen "nÀstan" hahaha.

Hans Breitling har fÄtt en kallsup fast allt varit stÀngt, vad göra frÄgar han :)
 

Dixie

Audemars
2-Faktor
Den Àr ju sÄ jÀkla bra. Jag vet inte varför men jag skulle vilja ha en mindre Transocean Chrono, typ max 40mm. Tror det hade varit en grym flört med historien, Àven om den flörten gÄr mot en annan modellserie inom mÀrket. Det Àr ju ÀndÄ poppis med nygammalt nu - skit i fejkpatinan nu bara. Jag kan tycker det mest rimliga hade varit om Kern tog tag i detta först av allt
 

Gustav.S

Omega
IMG_8228.JPG
Min vÀn kom över nu och anslöt sig till gÀnget för lite öl men med grÄten i halsen "nÀstan" hahaha.

Hans Breitling har fÄtt en kallsup fast allt varit stÀngt, vad göra frÄgar han :)
Skruva ut kronan och stoppa klockan i en burk med ris, stÀll burken pÄ ett varmt stÀlle. Sedan in till AD ASAP. Behöver inte vara nÄgon katastrof.
 

DrDre

Patek
IMG_2118.JPG
IMG_2119.JPG
Den Àr ju sÄ jÀkla bra. Jag vet inte varför men jag skulle vilja ha en mindre Transocean Chrono, typ max 40mm. Tror det hade varit en grym flört med historien, Àven om den flörten gÄr mot en annan modellserie inom mÀrket. Det Àr ju ÀndÄ poppis med nygammalt nu - skit i fejkpatinan nu bara. Jag kan tycker det mest rimliga hade varit om Kern tog tag i detta först av allt

Den finns (fanns?) i 38mm storlek. Lite enklare urverk och pris dÀrefter. Provaat den pÄ handleden ett par gÄnger och den Àr inte alls dum.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Inte? Tyckte det hjÀlpte nÀr jag rÄkade ut för liknande. Körde Àven hÄrfön men det Àr sÀkert inte helt bra kanske... KÀnde att det viktiga var att fÄ den torr
Du fÄr göra som du vill med dina klockor men den klockan vi sÄg tidigare var blöt sÄ den bör öppnas och plockas isÀr omgÄende, det dÀr fÄr du inte ut genom kronöppningen.
 

Dixie

Audemars
2-Faktor
IMG_2118.JPG
IMG_2119.JPG


Den finns (fanns?) i 38mm storlek. Lite enklare urverk och pris dÀrefter. Provaat den pÄ handleden ett par gÄnger och den Àr inte alls dum.
Ok, Jag vill hÀnga en exakt likadan som den 43mm fast i max 40mm. 38mm Àr vÀl rÀtt hög jÀmfört med sin lite mindre omkrets. Gillar sÄdÀr men inte kollat pÄ ett tag. FÄr kanske ge det en koll till
 

Gustav.S

Omega
Du fÄr göra som du vill med dina klockor men den klockan vi sÄg tidigare var blöt sÄ den bör öppnas och plockas isÀr omgÄende, det dÀr fÄr du inte ut genom kronöppningen.
HÄller med, jag har bara rÄkat ut för imma innanför glaset... Problemet Àr att alla inte har verktyg för att fÄ loss locket hemma (mig inkluderat) och det kÀnns alltid bÀttre att göra nÄgot istÀllet för att bara fÄ svaret att klockan behöver öppnas...
 
Topp