• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Jonulf

Audemars
2-Faktor
Okidoki...:)

DSC_0928_zpskae297vs.jpg


Det Àr en Long Playing Chronograph med ref 815. Inuti sitter ett nyservat, BreitlingmÀrkt 7736. Förmodligen frÄn runt 1970?
Den Àr 38mm och tar 19mm straps.

Modellen eftertrÀdde sannolikt den i princip identiska Top Time ref 810, eller möjligen samexisterade ett tag. Top Time-modellerna beskrevs i Breitling-kataloger ibland som Long Playing innan det senare namnet dök upp pÄ tavlorna. Jag har sett olika förklaringar till namnet men den mest sannolika Àr att man kan mÀta lÀngre tid med tre sub-dials...

En stor skillnad mot de tidigare Top Time Àr dock att Venusverken byttes mot Valjoux 7736, men jag Àr osÀker pÄ om bytet skedde exakt vid modellbytet.

Edit: Hade visst inte fler bilder pÄ Photobucket, fÄr ta bÀttre imorgon... :)

DSC_0925_zpsqwkajciw.jpg

JÀklar va trevlig bratte! Vad fÄr man punga upp för en sÄn?:)
 

Sputniq

Panerai
Jag har kört ner mig i Breitling-trĂ€sket totalt nu. Är ordentligt sugen pĂ„ bĂ„de en Colt samt en Aerospace. Är det nĂ„gon med nĂ„gon av dessa modeller som vill delge lite tankar? :)
Sen, vad Àr ett okej pris för dessa? PÄ blocket ligger en Colt GMT med blÄ urtavla ute för 18.500:-, antar att detta Àr i överkant? Allt inkluderat dock och ser fin ut :)
 

Camo00

Patek
JÀklar va trevlig bratte! Vad fÄr man punga upp för en sÄn?:)

Massor!! :)
Det lÄg nÄgra ute pÄ Chrono24 för runt 20k och uppÄt, sist jag kollade, men modellen Àr inte jÀttevanlig och inte vÀldigt eftertraktad heller...
Jag köpte min av mrMyagi och har sen skaffat NOS-krona samt haft den inne för renovering, sÄ jag kom nÄgot billigare undan...


Jag har kört ner mig i Breitling-trĂ€sket totalt nu. Är ordentligt sugen pĂ„ bĂ„de en Colt samt en Aerospace. Är det nĂ„gon med nĂ„gon av dessa modeller som vill delge lite tankar? :)
Sen, vad Àr ett okej pris för dessa? PÄ blocket ligger en Colt GMT med blÄ urtavla ute för 18.500:-, antar att detta Àr i överkant? Allt inkluderat dock och ser fin ut :)

Min erfarenhet av en nyare Colt Àr 100% positiv! Min Àr frÄn 2009... Har sneglat pÄ GMT ett par gÄnger, dÄ jag tycker den Àr riktigt snygg, men alla jag har varit sugen pÄ har legat runt 12-14k, bÄde i Spanien och pÄ Uretvintage... 18 lÄter för mycket!
 

Sputniq

Panerai
Massor!! :)
Det lÄg nÄgra ute pÄ Chrono24 för runt 20k och uppÄt, sist jag kollade, men modellen Àr inte jÀttevanlig och inte vÀldigt eftertraktad heller...
Jag köpte min av mrMyagi och har sen skaffat NOS-krona samt haft den inne för renovering, sÄ jag kom nÄgot billigare undan...




Min erfarenhet av en nyare Colt Àr 100% positiv! Min Àr frÄn 2009... Har sneglat pÄ GMT ett par gÄnger, dÄ jag tycker den Àr riktigt snygg, men alla jag har varit sugen pÄ har legat runt 12-14k, bÄde i Spanien och pÄ Uretvintage... 18 lÄter för mycket!

Tack! :) Hur blingig Àr Colten?
 

Jonulf

Audemars
2-Faktor
Massor!! :)
Det lÄg nÄgra ute pÄ Chrono24 för runt 20k och uppÄt, sist jag kollade, men modellen Àr inte jÀttevanlig och inte vÀldigt eftertraktad heller...
Jag köpte min av mrMyagi och har sen skaffat NOS-krona samt haft den inne för renovering, sÄ jag kom nÄgot billigare undan...

Ok, fÄr hÄlla ögonen öppna. Om jag ska hoppa pÄ vintagetÄget nÄgon gÄng sÄ ligger den högt pÄ listan nu iallafall! :D
 

Eurenius

Den norrlÀndska rörtÄngen
2-Faktor
Helpolerad inkl lÀnken, sÄ liiite blingig, men bara 41mm och inga diamanter... :)

PÄ gummi tycker jag inte att den Àr blingig alls!

DSC_0561_zpsaoieqebg.jpg


Nu mÄste jag tyvÀrr rÀtta dig min vÀn, den Àr vÀl inte helpolerade? Vridringen Àr vÀl borstad och en av anledningarna till att den inte ser sÄ blingig ut pÄ gummi. ;)

Kan dock intyga att det Àr en grym klocka.
 

Danne85

Breitling
Om man har hittat en schysst breitling pĂ„ blocket. Vad ska man kolla efter. Ska man be om serie nr osv? Och kan man verifiera att klockan Ă€r Ă€kta och inte stulen med serienumret ? Är det nĂ„gon som köpt via blocket utan att hĂ€mta den personligen eller gjort upp affĂ€ren hos en urmakare?
 

Eurenius

Den norrlÀndska rörtÄngen
2-Faktor
Om man har hittat en schysst breitling pĂ„ blocket. Vad ska man kolla efter. Ska man be om serie nr osv? Och kan man verifiera att klockan Ă€r Ă€kta och inte stulen med serienumret ? Är det nĂ„gon som köpt via blocket utan att hĂ€mta den personligen eller gjort upp affĂ€ren hos en urmakare?


Jag vet inte riktigt hur det med serienummer fungerar, men till att börja med skulle jag be om fÀrska skarpa nÀrbilder. Bra bilder kan sÀga en hel del.
 

InFeFe

Cartier
2-Faktor
SÄ dÀr ja! Lite information om den tack. :)

Kan inte allt för mkt om den. Är en Breitling Datora (ref 2018) frĂ„n ca 1970 (Valjoux 7734). I nos skick. GĂ„r perfekt, har köpt till spĂ€nne. Men tyvĂ€rr fĂ„r den vĂ€ldigt lite handledstid. Kanske jag borde Ă€ndra pĂ„? ;)
 

Eurenius

Den norrlÀndska rörtÄngen
2-Faktor
Kan inte allt för mkt om den. Är en Breitling Datora (ref 2018) frĂ„n ca 1970 (Valjoux 7734). I nos skick. GĂ„r perfekt, har köpt till spĂ€nne. Men tyvĂ€rr fĂ„r den vĂ€ldigt lite handledstid. Kanske jag borde Ă€ndra pĂ„? ;)


Ja, det tycker jag verkligen! Alternativt sÀlja till mig sÄ lovar jag att den fÄr tid och kÀrlek. ;)
SlÀng gÀrna upp fler bilder om du har möjlighet.
 

svesam

Rolex
Om man har hittat en schysst breitling pĂ„ blocket. Vad ska man kolla efter. Ska man be om serie nr osv? Och kan man verifiera att klockan Ă€r Ă€kta och inte stulen med serienumret ? Är det nĂ„gon som köpt via blocket utan att hĂ€mta den personligen eller gjort upp affĂ€ren hos en urmakare?



Som vanligt Àr rÄdet, köp sÀljaren och om erbjudandet Àr för bra för att vara sant sÄ Àr det nog sÄ...

Som Eurenius redan pÄpekat sÄ Àr bilder av god kvalitet bra.
Be om sÄdana och upp med dem hÀr sÄ ska vi nog kunna hjÀlpa till :)

Vidare sÄ finns det KS:are pÄ mÄnga stÀllen i Sverige, kanske nÄgon i nÀrheten av
den tilltÀnkta klockan som kan dra och kika pÄ den.

/Daniel
 

Danne85

Breitling
Som vanligt Àr rÄdet, köp sÀljaren och om erbjudandet Àr för bra för att vara sant sÄ Àr det nog sÄ...

Som Eurenius redan pÄpekat sÄ Àr bilder av god kvalitet bra.
Be om sÄdana och upp med dem hÀr sÄ ska vi nog kunna hjÀlpa till :)

Vidare sÄ finns det KS:are pÄ mÄnga stÀllen i Sverige, kanske nÄgon i nÀrheten av
den tilltÀnkta klockan som kan dra och kika pÄ den.

/Daniel


Nu har jag fÄtt lite bilder av sÀljaren. Ser det ok ut? TÀnkte nog ÀndÄ prova blocket paketet eller paypal om/nÀr jag köper den.
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    279.3 KB · Visningar: 218
  • image.jpg
    image.jpg
    149.4 KB · Visningar: 202
  • image.jpg
    image.jpg
    175.3 KB · Visningar: 216

Eurenius

Den norrlÀndska rörtÄngen
2-Faktor
Nu har jag fÄtt lite bilder av sÀljaren. Ser det ok ut? TÀnkte nog ÀndÄ prova blocket paketet eller paypal om/nÀr jag köper den.


SvÄrt nÀr de envisas med att skicka suddiga bilder, jag förstÄr inte varför det ska vara sÄ svÄrt att fota skarpt. Jag tycker den ser bra ut men jag vet ocksÄ att det finns "farliga" kopior av den modellen.

bild med mobiltelefon kan utan problem vara skarp:
IMAG0265_2.jpg


Suddiga bilder dÀr man ser halva klockan Àr inte okej. Kanske nÄgon hÀr pÄ KS som kan hjÀlpa dig att kika pÄ den live?
 

Tuktuk

Patek
2-Faktor
SvÄrt nÀr de envisas med att skicka suddiga bilder, jag förstÄr inte varför det ska vara sÄ svÄrt att fota skarpt. Jag tycker den ser bra ut men jag vet ocksÄ att det finns "farliga" kopior av den modellen.

bild med mobiltelefon kan utan problem vara skarp:
IMAG0265_2.jpg


Suddiga bilder dÀr man ser halva klockan Àr inte okej. Kanske nÄgon hÀr pÄ KS som kan hjÀlpa dig att kika pÄ den live?
HÄller helt med. JÀvla oskick att lÀgga ut klockor med suddiga bilder, jag fÄr inte bra vibbar av det, antingen Àr det pÄ flit för att man inte ska se kopian, eller bara slöhet. BÀst fÄ nya bilder eller se den live, som Eurenius föreslÄr.
 

svesam

Rolex
HÄller helt med. JÀvla oskick att lÀgga ut klockor med suddiga bilder, jag fÄr inte bra vibbar av det, antingen Àr det pÄ flit för att man inte ska se kopian, eller bara slöhet. BÀst fÄ nya bilder eller se den live, som Eurenius föreslÄr.


HĂ„ller med herrarna!

/Daniel
 

Danne85

Breitling
SvÄrt nÀr de envisas med att skicka suddiga bilder, jag förstÄr inte varför det ska vara sÄ svÄrt att fota skarpt. Jag tycker den ser bra ut men jag vet ocksÄ att det finns "farliga" kopior av den modellen.

bild med mobiltelefon kan utan problem vara skarp:
IMAG0265_2.jpg


Suddiga bilder dÀr man ser halva klockan Àr inte okej. Kanske nÄgon hÀr pÄ KS som kan hjÀlpa dig att kika pÄ den live?



Jag ska be om nya bilder pĂ„ klockan. jag kĂ€nner mig lite kluven, som sagt det kĂ€nns lite skumt att han skickar suddiga bilder osv men jag har kollat upp han och han finns pĂ„ bilder(Google) med klockan pĂ„ och det Ă€r ingen typ [email protected] email adress han kör med utan en företags email som jag kollade upp han med. SĂ„ jag vet inte riktigt vad jag ska tro. Finns det nĂ„gon pĂ„ ks som bor i PiteĂ„?

BTW..Snygg beater Eurenius!
 

Eurenius

Den norrlÀndska rörtÄngen
2-Faktor
Jag ska be om nya bilder pĂ„ klockan. jag kĂ€nner mig lite kluven, som sagt det kĂ€nns lite skumt att han skickar suddiga bilder osv men jag har kollat upp han och han finns pĂ„ bilder(Google) med klockan pĂ„ och det Ă€r ingen typ [email protected] email adress han kör med utan en företags email som jag kollade upp han med. SĂ„ jag vet inte riktigt vad jag ska tro. Finns det nĂ„gon pĂ„ ks som bor i PiteĂ„?

BTW..Snygg beater Eurenius!

Är priset vĂ€ldigt vĂ€ldigt bra? MisstĂ€nksamt bra? Är han genuint intresserad av att sĂ€lja sĂ„ skickar han bĂ€ttre bilder. Jag passerar PiteĂ„ pĂ„ mĂ„ndag eftermiddag om det kan vara till hjĂ€lp?
 

Dixie

Audemars
2-Faktor
Var inne pÄ Bergströms i Gbg idag och skulle kolla pÄ Exp och Exp II. Slutade med att jag stod dÀr med Transocean Crono Panda pÄ armen och kÀnde mig sÄ himla glad. Klockan hamnade direkt pÄ 1a plats pÄ inköpslistan. Nu Àr ju Exp och Exp II tvÄ helt olika klockor och inte alls lika Transocean crono pÄ ngt vis men de blev ordentligt uppiskade :D (blev rejÀlt besviken pÄ Exp btw. Exp II svart var mkt hÀrlig dock)
 
Topp