• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

PCB

Audemars
@JensBP
Bandbytarverktyg?
C19BB9D2-45BD-44CC-9980-ED37E16E121D.jpeg
oj vad det fnittras pÄ fjÀllet Ä lattecafet nu:meh:
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
1947, ca 32-33mm liten herrkronograf frÄn den gamla goda tiden. :)
Sitter Venus 170-verk i. Boetten i jÀttebra skick, fulmetall. Visare kanske original eller samtida, omöjligt att sÀga, men sÄ dÀr blÄa hÀrliga som de körde i mÄnga klockor under tidsperioden. Tavlans innerdel sannolikt restaurerad dÄ den Àr för fin Àven som nÀra nos, men det gör inte sÄ mycket, har luppat den och det Àr helt perfekt gjort. Kan inte riktigt avgöra om den Àr helt nos son sÀljaren sÄklart sÀger eller restaurerad. Ska enligt sÀljaren i Polen vara nyservad vilken den verkar vara dÄ den gÄr alldeles utmÀrkt för sin Älder och ser fin ut.
 
Senast Àndrad:

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Ja 120 Àr 120. Men alla borstningar Àr inte samma kornstorlek. Att köra 120 pÄ varenda klocka blir inte enligt spec pÄ mÄnga. Tillverkarna kör olika borstningar och storlek, ibland Àven olika pÄ samma klocka.
Jag fattar inte vad du menar. Undrar om du ens har lÀst mitt inlÀgg rÀtt. Man mÄste ha rÀtt kornstorlek för att göra en korrekt spec borstning.
Fan vad roliga ni Àr som brÀnner av flera sidors diskussion mitt i natten. :D

Jag kan meddela att kornighet bara Àr en del i det hela, det Àr med hjÀlp av hastighet och tryck man varierar finishen.
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Tack för infon! Ser mycket trevlig ut och verkar bÀras större Àn den 33/34. Kul klocka!
Tack! Det ser alltid stort ut pÄ bild. Den Àr vÀldigt liten denna klocka, men cool och full av brattedetaljer och vinklar och vrÄr pÄ boetten. Helt klar bÀrbar, ser ganska ballt ut för det ser verkligen ut som en herrklocka trots att storleken Àr som dagens damklockor. Maskulin nÀstan trots sin storlek. :)
 

PCB

Audemars
Fan vad roliga ni Àr som brÀnner av flera sidors diskussion mitt i natten. :D

Jag kan meddela att kornighet bara Àr en del i det hela, det Àr med hjÀlp av hastighet och tryck man varierar finishen.

Vi Àr som nattskiftet pÄ klockfabriken,,kvantiteten finns dÀr, men kanske inte alltid kvaliteten;)

Det sista om hastighet och tryck, Àr
Just det jag menar med erfarenhet.
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Vi Àr som nattskiftet pÄ klockfabriken,,kvantiteten finns dÀr, men kanske inte alltid kvaliteten;)

Det sista om hastighet och tryck, Àr
Just det jag menar med erfarenhet.
Vi lÀgger ner nu.
Mitt sista och final tips till alla som Àr nÄgorlunda noviser, Àr att ge fasiken i alla fiberpennor, scotchsvampar och capecod man hittar pÄ internet och ibland hÀr. Min rek Àr PH och hans kollega som jag glömt namnet pÄ i KM Globen. Utbildade proffs med rÀtt utrustning som kan göra underverk med slitna klockor, om man nu mÄste pÄ och polera öht. :)
 

PCB

Audemars
Vi lÀgger ner nu.
Mitt sista och final tips till alla som Àr nÄgorlunda noviser, Àr att ge fasiken i alla fiberpennor, scotchsvampar och capecod man hittar pÄ internet och ibland hÀr. Min rek Àr PH och hans kollega som jag glömt namnet pÄ i KM Globen. Utbildade proffs med rÀtt utrustning som kan göra underverk med slitna klockor, om man nu mÄste pÄ och polera öht. :)
Ok, vad blir nattens topic dÄ?
 
Topp