• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

PCB

Audemars
Det sitter ju pÄ törnlÄs pÄ dessa ju Inte viklÄs ;)

Men behöver inte 2 lÄset Àr ju bara flytta över ;)

B01 svarta i gummi/typ kostar ca 1700 Kr Bandet
(Tror det Àr samma pris pÄ den gröna)

Men blacksteeal lÄset Àr dyrare dÄ den har pvc behandling

Den i rent guld (viklÄs) kostar 120000 Kr :D

//Simon
satt inte törnlÄs pÄ min ,och gÄr inte att sÀtta dit heller dÄ det inte finns nÄgon lÀngsgÄende kanal i Ànden pÄ bandet
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
JassÄ dÄ ser den inte ur som den jag har i alla fall För jag kan inte platta till men pÄ det sÀttet hur jag en försöker


//Simon
Du visar ett viklÄs till gummin. PÄ den klockan Jerico visar sitter ett viklÄs till vanliga band. Detta:
IMG_8721.JPG

Edit: alltsÄ inte vanliga som i de banden till törnlÄs utan kalv, military, kroko till dessa viklÄs. :)
 

PCB

Audemars
Du visar ett viklÄs till gummin. PÄ den klockan Jerico visar sitter ett viklÄs till vanliga band. Detta:
IMG_8721.JPG

Edit: alltsÄ inte vanliga som i de banden till törnlÄs utan kalv, military, kroko till dessa viklÄs. :)
Yupp sÄhÀr ser de ut , helt bedrövlig komfort med det lÄset/bandet
Antar att kanvasbandet Àr styvare Àn lÀdret,samt att nyare blacksteel detaljer inte hÄller top notch smoothnes, som gör det obÀrbart
IMG_4186.JPG
 

Simon.x

Rolex
Du visar ett viklÄs till gummin. PÄ den klockan Jerico visar sitter ett viklÄs till vanliga band. Detta:
IMG_8721.JPG

jaja det var lite oklart enligt bilderna dÄ man inte ser allt dÄ den va sÄ platt pÄ bilden iofs. den du visa Àr till allt annat en gummi

Finns en pÄ KS Tillsalu man ser bÀttre pÄ dessa bilder för croco typ ---> https://klocksnack.se/threads/original-breitling-alligator-croc-armband-med-viklÄs-22-20.79281/

//Simon
 

PCB

Audemars
Jag har haft nÄgra sÄdana lÄs, som icke-blacksteel, och det jag stör mig pÄ Àr "kroken" som Àter handleden + utseendemÀssiga böjen pÄ bandet som blir vid lÄset pÄ klockan sex-sidan.
jodu , och i nyare BS utförande, kan du ju tÀnka att"Àter" fÄr en helt ny innebörd
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor

Simon.x

Rolex
Det jag menar Àr att jag har köpt ett vanligt i stÄl till min hÀmnare. Skulle jag köpa en svart klocka och ha gummi med viklÄs pÄ den sÄ skulle jag vilja ha ett svart viklÄs. Ergo tvÄ viklÄs :(

Okey dÄ Àr jag med pÄ spÄret :)

Jag Àger inte denna model av viklÄs som du nu söker.
Dom priser jag nÀmde avser till B01 44 20-22 mÄtt gummi/textil

//Simon
 

Brage

Omega
NÄgon i denna fenomenala trÄd som kan bjuda pÄ en handledsfoto av Colt Skyracer? -Den har fÄngat mitt intresse.
 

Ingenjören

Panerai
2-Faktor
En snabb frĂ„ga till expertisen. PĂ„ min nya Avenger sitter ett Diver Pro III med ett ”vanligt” spĂ€nne enl. bild. FrĂ„gan Ă€r om det finns nĂ„got juste viklĂ„s (original eller AM) som passar pĂ„ detta armband? Jag vet att det finns DP III gjorda för viklĂ„s men har ingen lust att köpa ett gummi till.
Tack pÄ förhand!
BCF3AA59-B345-45A8-B01D-11A30796FCAB.jpeg
 
Topp