• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

JensBP

Brattlife
2-Faktor
60542343-B18E-4DEB-B661-50BB31354BB3.jpeg
Hmmm. DÀr smÄsiffrornas placering och vinkel... o_O
Snygg borstning och polerad fasning pÄ mellanboetten.
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Sen Àr det dÀr ingen Navitimer för mig. Jag tycker de ska vara trogna till ursprunget. Schneider lekte runt med modelnamnen för mycket och det blir en stor smet av allt. Navitimers ska imo ha kalkulator-bezel som man kan rÀkna ut brÀnsle, hastighet, avstÄnd, foot, meter etc. T.o.m mina Chronomat UFOn Àr Navitimers galet nog, inget mer sÄdant missbruk av namnet.
 

filipj

Breitling
Tack vare min Breitling Navitimer som jag gÄr i tankarna att annonsera och avyttra hÀr pÄ forumet som dörren öppnades till Klocksnack. Tanken var bara att posta/sÀlja klockan och gÄ vidare men vÀldigt trevligt forum med tillsynes bra gemenskap. Kanske blir en post eller recension nÀr jag ordnat min nÀsta klocka ( tankarna Àr IWC Portofino 38mm ).
 

DrDre

Patek
Jag har tre frÄgor kring Navitimer premier 37mm (a4003512)

Vad Àr det för glas?

Vad Àr det för bredd mellan bandhornen?

Hur gammal Àr en sÄn klocka ca?]

Det fanns en modell runt 1998-1999 som var vÀldigt lik din. Skulle tro att din ör ungefÀr frÄn den tiden.

Jag skulle tro att den har safirglas. Vissa enklare Breitlings pÄ den tiden hade mineralglas (tex Shark och Colt), men din klocka var lite dyrare.

Den vanligaste bandbredden pÄ den tiden var 20mm, men tex Colt hade smalare band. Du fÄr helt enkelt mÀta sjÀlv.
 
Det fanns en modell runt 1998-1999 som var vÀldigt lik din. Skulle tro att din ör ungefÀr frÄn den tiden.



Jag skulle tro att den har safirglas. Vissa enklare Breitlings pÄ den tiden hade mineralglas (tex Shark och Colt), men din klocka var lite dyrare.

Den vanligaste bandbredden pÄ den tiden var 20mm, men tex Colt hade smalare band. Du fÄr helt enkelt mÀta sjÀlv.


Tack för info.

DessvÀrre inte min, isÄfall hade jag mÀtt avstÄndet :)
 

Eurenius

Den norrlÀndska rörtÄngen
2-Faktor
Tack vare min Breitling Navitimer som jag gÄr i tankarna att annonsera och avyttra hÀr pÄ forumet som dörren öppnades till Klocksnack. Tanken var bara att posta/sÀlja klockan och gÄ vidare men vÀldigt trevligt forum med tillsynes bra gemenskap. Kanske blir en post eller recension nÀr jag ordnat min nÀsta klocka ( tankarna Àr IWC Portofino 38mm ).

Mitt tips Àr att posta hÀr nu, medans du har Navitimern kvar. NÀr du köpt en IWC Àr du inte vÀlkommen lÀgre. :D
 
Topp