• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Simon.x

Rolex
Bra inlÀgg, tack för det! Vad tyckte du om guldfÀrgen pÄ tvÄtons SOH2? Och provade du den större SOH2?

Jag testade den satt bra pÄ mej och det sÄg bra ut i fÀrgen lite mer Ät det röda om man jÀmför emot TT men helt okej ;)

Min enda bild Àr frÄn baren pÄ eventet (bryggeriets tavla) :D
IMG_0307.JPG


//Simon
 

DrDre

Patek
Eriksons Mini-Basel ikvÀll:
3EACA397-3193-43B2-B2D5-871B2408805E.jpeg
C8BD21DA-5FD5-4BE0-B47F-D21C637128C7.jpeg


KvĂ€llens behĂ„llning enligt min smak. AurorablĂ„ Navitimer 1 med traktorn 7750 och klassiska storleken 41mm. Fantastisk sunbursttavla. Köpsug 10 B’n av 10. I övrigt lade jag inte sĂ„ mycket fokus pĂ„ de klassiska Navi:sarna, numera kallade Navitimer 1. Alla vet hur de ser ut, de Ă€r Breitlings signum och ikoner.
0EA2619D-8957-48BC-AE6A-00C006484467.jpeg
E4C38524-60DC-4955-8C54-02F90E302775.jpeg
F43FBD3B-B43B-4304-9B90-42B57794B06A.jpeg
EE231508-22A6-4BD7-9629-8AFC0382EF1C.jpeg


Det fanns sÄklart mÄnga andra mÀrken pÄ plats. De platsar dock inte i denna trÄd. ;)

Den dĂ€r Navitimern Ă€r vĂ€l i allt vĂ€sentligt likadan som varianten som slĂ€pptes pĂ„ 80-talet. Är det bara jag som tycker att det vore roligt om man ocksĂ„ kan slĂ€ppa en Chronomat i 80/90-talsutförande. Dvs ca 40mm och med att 7750.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Kan nÄgon av er som ska dit idag fota SOH2 i G/S samt den nya större versionen (ej krono)?
 

Bizcan

Omega
Hej Breitling Àlskare!

Har ÄNTLIGEN bestĂ€mt mig för vilken min första dyra klocka skall bli, nĂ€mligen en Breitling. Jag har en budget om ca 20,000kr. Mitt öga har fastnat pĂ„ en ”Colt GMT auto 40,5mm”, begagnad givetvis.
6905027C-FF1A-41BD-8AB1-7C30062B8BC2.jpeg

FrÄgan till er Breitling-experter Àr om detta enligt er Àr ett bra köp? NÄgon som Àger en sÄdan och kanske kan berÀtta lite mer?

Med vÀnlig hÀlsning,
Herr A Bengtsson
 
R

Raderad medlem 15346

Guest
Konstaterade idag att Navi8 var lika jÀvla intetsÀgande trist och mellanmjölk som pÄ bild. En iwc-logga hade passat bra pÄ dem.
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Den dĂ€r Navitimern Ă€r vĂ€l i allt vĂ€sentligt likadan som varianten som slĂ€pptes pĂ„ 80-talet. Är det bara jag som tycker att det vore roligt om man ocksĂ„ kan slĂ€ppa en Chronomat i 80/90-talsutförande. Dvs ca 40mm och med att 7750.
Ja den Àr ju typ som Old Navitimer.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Hej Breitling Àlskare!

Har ÄNTLIGEN bestĂ€mt mig för vilken min första dyra klocka skall bli, nĂ€mligen en Breitling. Jag har en budget om ca 20,000kr. Mitt öga har fastnat pĂ„ en ”Colt GMT auto 40,5mm”, begagnad givetvis.
6905027C-FF1A-41BD-8AB1-7C30062B8BC2.jpeg

FrÄgan till er Breitling-experter Àr om detta enligt er Àr ett bra köp? NÄgon som Àger en sÄdan och kanske kan berÀtta lite mer?

Med vÀnlig hÀlsning,
Herr A Bengtsson
Alla Breitlingköp Àr bra köp!
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Hej Breitling Àlskare!

Har ÄNTLIGEN bestĂ€mt mig för vilken min första dyra klocka skall bli, nĂ€mligen en Breitling. Jag har en budget om ca 20,000kr. Mitt öga har fastnat pĂ„ en ”Colt GMT auto 40,5mm”, begagnad givetvis.
6905027C-FF1A-41BD-8AB1-7C30062B8BC2.jpeg

FrÄgan till er Breitling-experter Àr om detta enligt er Àr ett bra köp? NÄgon som Àger en sÄdan och kanske kan berÀtta lite mer?

Med vÀnlig hÀlsning,
Herr A Bengtsson
Ja, men den dÀr ska inte kosta 20. LÀttflippad ocksÄ (men inte för 20), populÀr modell. 15-ish fullset Àr mer lagom om inga servicebehov finns.
 

Dixie

Audemars
2-Faktor
Hej Breitling Àlskare!

Har ÄNTLIGEN bestĂ€mt mig för vilken min första dyra klocka skall bli, nĂ€mligen en Breitling. Jag har en budget om ca 20,000kr. Mitt öga har fastnat pĂ„ en ”Colt GMT auto 40,5mm”, begagnad givetvis.
6905027C-FF1A-41BD-8AB1-7C30062B8BC2.jpeg

FrÄgan till er Breitling-experter Àr om detta enligt er Àr ett bra köp? NÄgon som Àger en sÄdan och kanske kan berÀtta lite mer?

Med vÀnlig hÀlsning,
Herr A Bengtsson
Jag gillar dem skarpt. Om du ska betala 20k sÄ ska det vara en nyservad och mint klocka. JÀkligt grymma och bra stl
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Okej! Hittar ingen under 20. Den jag har kilat pÄ kostar 22 den Àr frÄn 2007 och fullset. Orimligt pris?
Helt orimligt. Det fÄr du typ en begagnad Avenger GMT för. Kolla pÄ ebay i tyskland och england. De dÀr Àr lÀtta att hitta för runt 15 om man bara har minsta tÄlamod. :)
 

Bizcan

Omega
Jag gillar dem skarpt. Om du ska betala 20k sÄ ska det vara en nyservad och mint klocka. JÀkligt grymma och bra stl

Tack sÄ hemskt mycket för feedbacken. HÄller tummarna för ja hittar nÄgon sÄdan. Har du nÄgot tips pÄ vart man kan hitta bra begagnade klockor (utom Chrono24 dÀr ja letar varje dag;))?
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Tack sÄ hemskt mycket för feedbacken. HÄller tummarna för ja hittar nÄgon sÄdan. Har du nÄgot tips pÄ vart man kan hitta bra begagnade klockor (utom Chrono24 dÀr ja letar varje dag;))?
Kolla ebay. Jag hittade tvÄ som Àr make offer-pris pÄ av handlare nu. Den ena visar en aerospace-manual vilket Àr lite skumt. Ingen svarttavlad dock. Men det Àr inga ovanliga klockor sÄ man fÄr ha lite tÄlamod.
https://www.ebay.co.uk/itm/Breitlin...910084?hash=item5459817884:g:hMkAAOSwUQlattwJ
https://www.ebay.co.uk/itm/Gents-Br...164392?hash=item33e6a8f468:g:P80AAOSwYwdax0V5
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Tack sÄ hemskt mycket för feedbacken. HÄller tummarna för ja hittar nÄgon sÄdan. Har du nÄgot tips pÄ vart man kan hitta bra begagnade klockor (utom Chrono24 dÀr ja letar varje dag;))?
LÀgg in en köpesannons, lÀgg en bevakning pÄ watchrecon och hÄll andan sÄ löser det sig nog snabbt. :)
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Tack sÄ hemskt mycket för feedbacken. HÄller tummarna för ja hittar nÄgon sÄdan. Har du nÄgot tips pÄ vart man kan hitta bra begagnade klockor (utom Chrono24 dÀr ja letar varje dag;))?
Nu kollade jag ocksÄ C24. Finns ju en hel del under 20 med papper och dessutom föreslÄ pris-knapp vilket betyder prutbara. SÀljarna lÀgger sig alltid över vad de kan slÀppa de för.
https://www.chrono24.se/breitling/colt-gmt-automatik-top-zustand-full-set-aus-2009--id7492492.htm
https://www.chrono24.se/breitling/aeromarine-colt-gmt-automatik-a32350--id7675234.htm
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
NÀ men tror jag sÄg nÄgon som var positivt överraskad. LÀste garanterat fel.
Vad jag menar Àr:
Kern tog ju med sig ett helt team frÄn IWC, inte konstigt att de ser ut som IWC. Minns en artikel Ariel Adams skrev om hur Kern totalt hade förstört IWC. Hodinkee Àr vÀl alldeles för kommersiella för att skriva en sÄdan artikel om Breitling idag men poÀngen finns.
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Efter att ha sett de IRL sÄ tycker jag Nav8 Àr grymma. Lite för stora de tvÄ 43orna men ÀndÄ. Och vanliga Navi Àr förbÀttrad, nya Colt Àr helt outstanding. Jag tror att det kommer att gÄ bra. Vi fÄr hoppas att de inte tar bort Aerospace bara.
 
R

Raderad medlem 15346

Guest
Vad jag menar Àr:
Kern tog ju med sig ett helt team frÄn IWC, inte konstigt att de ser ut som IWC. Minns en artikel Ariel Adams skrev om hur Kern totalt hade förstört IWC. Hodinkee Àr vÀl alldeles för kommersiella för att skriva en sÄdan artikel om Breitling idag men poÀngen finns.
JadÄ jag var med pÄ hur du menade :) bara förbannat trist nÀr besöket i Breitlings lilla monter inte vÀckte nÄgra kÀnslor what so ever. BÀst var kanske nya SOH med gummi dÀr viklÄset fortfarande har loggan med vingarna, det Àr vÀl tills man sÄlt ut gamla lagret viklÄs antar jag :confused::rolleyes::D

Att begÀra 70 lök för navi8 Àr i mina ögon helt jÀvla absurt

Men för att nÀmna nÄgot positivt, jÀvlar vad positivt överraskad jag blev av Sinn! NÀsta köp blir nog en tyskjÀvel :cool:
 

Barricello

Audemars
Hej Breitling Àlskare!

Har ÄNTLIGEN bestĂ€mt mig för vilken min första dyra klocka skall bli, nĂ€mligen en Breitling. Jag har en budget om ca 20,000kr. Mitt öga har fastnat pĂ„ en ”Colt GMT auto 40,5mm”, begagnad givetvis.
6905027C-FF1A-41BD-8AB1-7C30062B8BC2.jpeg

FrÄgan till er Breitling-experter Àr om detta enligt er Àr ett bra köp? NÄgon som Àger en sÄdan och kanske kan berÀtta lite mer?

Med vÀnlig hÀlsning,
Herr A Bengtsson
Denna kanske dÄ?

5D8ACBC6-AE2E-46D4-89D8-7283223EF553.png
 

DrDre

Patek
Jag tror att det kommer att gÄ bra. Vi fÄr hoppas att de inte tar bort Aerospace bara.

Det vore konstigt (och vĂ€ldigt synd) om de tar bort den. Imho sĂ„ Ă€r det en av tre klassiker (tillsammans med Navitimer och Chronomat) i deras moderna sortiment. Den har en vĂ€ldigt distinkt profil. Är nog faktiskt den modell jag tycker Breitling lyckats bĂ€st med att förĂ€dla över Ă„ren. SmĂ„ gradvis förĂ€ndringar som gjort att den följt med sin tid.
 
Topp