• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Aston

Panerai
InstÀmmer
456AFF51-3198-4D84-A9DA-B0DA375591A9.jpeg
 

DrDre

Patek
When it rains it pours!

Inom loppet av tvĂ„ dagar lyckades jag delvis oplanerat bli Ă€gare till tvĂ„ "UFO". Ända sedan jag skaffade en Old Navitimer för ett tag sedan sĂ„ har jag spanat lite efter en matchande tidig Chronomat (alltsĂ„ pre Crosswind). Jag ville ha en i helstĂ„l, och helst nĂ„got speciellt som tex flygvapenmodellerna (Frecce, HK, Blue impulse mfl), Blackbird, GT, seglingsvarianten eller nĂ„gra roliga fĂ€rger (en gul med UTC - Wow!). En riktigt tidig eller en i helguld har ocksĂ„ funnits med pĂ„ radarn. (Tack JensBP för tĂ„lamod att flera gĂ„nger svara pĂ„ frĂ„gan "vad tror du om denna"). MĂ„nga har ratats efter lite efterforskningar och en har tom köpts och sedan returnerats men nu i veckan vĂ€nde jaktlyckan. Det dök upp tvĂ„ stycken dĂ€r allt stod rĂ€tt, dvs sĂ€ljare, klockan och priset sĂ„ efter lite mailande och bud sĂ„ visade det sig att jag fick bĂ„da! En Red Arrows och en Blackbird. De Ă€r vĂ€l i pĂ„ sĂ€tt och vis varandras motpoler. Red Arrows Ă€r spegelblank och med en klarröd blank tavla medan allt pĂ„ Blackbird Ă€r helt matt. BĂ„da har en hĂ€rlig kvalitetskĂ€nsla och med vĂ€ldigt fina lĂ€nkar (trots att de Ă€r 20 Ă„r gamla).

R.A.'n Àr en gammal bekanting som har Àgts av ett par forummedlemmar tidigare och den kom pÄ lÀnk och inkluderade papper/certifikat och en Breitling resebox (stort tack till Fergi för en smidig affÀr och trevlig korrespondens). Den blir vÀldigt blank pÄ lÀnk och de smÄ indexen passar bra med en svart rem sÄ troligen fortsÀtter jag med en svart canvas frÄn Feskar'n. Blackbirden Àr lite rolig. Jag köpte den av en kille som köpt den ny och som sedan bara anvÀnt den vid finare tillfÀllen. 20 Är och oservad. Den hÄller tiden men service asap givetvis. DÀr ingick precis allt inklusive det ursprungliga kassakvittot för 20 Är sedan.

IMG-2265.JPG
IMG-2266.JPG
IMG-2267.JPG
IMG-2268.JPG
IMG-2269.JPG
IMG-2270.JPG
IMG-2271.JPG
 
Senast Àndrad:

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
When it rains it pours!

Inom loppet av tvĂ„ dagar lyckades jag delvis oplanerat bli Ă€gare till tvĂ„ "UFO". Ända sedan jag skaffade en Old Navitimer för ett tag sedan sĂ„ har jag spanat lite efter en matchande tidig Chronomat (alltsĂ„ pre Evolution). Jag ville ha en i helstĂ„l, och helst nĂ„got speciellt som tex flygvapenmodellerna (Frecce, HK, Blue impulse mfl), Blackbird, GT, seglingsvarianten eller nĂ„gra roliga fĂ€rger (en gul med UTC - Wow!). En riktigt tidig eller en i helguld har ocksĂ„ funnits med pĂ„ radarn. (Tack JensBP för tĂ„lamod att flera gĂ„nger svara pĂ„ frĂ„gan "vad tror du om denna"). MĂ„nga har ratats efter lite efterforskningar och en har tom köpts och sedan returnerats men nu i veckan vĂ€nde jaktlyckan. Det dök upp tvĂ„ stycken dĂ€r allt stod rĂ€tt, dvs sĂ€ljare, klockan och priset sĂ„ efter lite mailande och bud sĂ„ visade det sig att jag fick bĂ„da! En Red Arrows och en Blackbird. De Ă€r vĂ€l i pĂ„ sĂ€tt och vis varandras motpoler. Red Arrows Ă€r spegelblank och med en klarröd blank tavla medan allt pĂ„ Blackbird Ă€r helt matt. BĂ„da har en hĂ€rlig kvalitetskĂ€nsla och med vĂ€ldigt fina lĂ€nkar (trots att de Ă€r 20 Ă„r gamla).

R.A.'n Àr en gammal bekanting som har Àgts av ett par forummedlemmar tidigare och den kom pÄ lÀnk och inkluderade papper/certifikat och en Breitling resebox (stort tack till Fergi för en smidig affÀr och trevlig korrespondens). Den blir vÀldigt blank pÄ lÀnk och de smÄ indexen passar bra med en svart rem sÄ troligen fortsÀtter jag med en svart canvas frÄn Feskar'n. Blackbirden Àr lite rolig. Jag köpte den av en kille som köpt den ny och som sedan bara anvÀnt den vid finare tillfÀllen. 20 Är och oservad. Den hÄller tiden men service asap givetvis. DÀr ingick precis allt inklusive det ursprungliga kassakvittot för 20 Är sedan.

IMG-2265.JPG
IMG-2266.JPG
IMG-2267.JPG
IMG-2268.JPG
IMG-2269.JPG
IMG-2270.JPG
IMG-2271.JPG
Grym fÄngst! Ingen tritium-mÀrkning pÄ Blackbirdens tavla, sÀker pÄ att den Àr oservad med originaltavla?
IngenctritiummÀrkning pÄ den andra heller. Luminova pÄ bÀgge? Trodde de var Àldre.
 

Aston

Panerai
Vad Àr det för skillnad mellan denna och den som det stÄr "Chronometre B-1" ?
Chronometre innehÄller SuperQuartz verk som introducerades 2002.
Och min ska ha fĂ„tt ett super quartz vid nĂ„gon serviced, det stĂ„r ” SQ” stĂ€mplat pĂ„ undersidan. Den hĂ„ller sig fortfarande inom sekunden efter ca fyra mĂ„nader!
 

TiE

TiE Bomber
Pledge Member
2-Faktor
Och min ska ha fĂ„tt ett super quartz vid nĂ„gon serviced, det stĂ„r ” SQ” stĂ€mplat pĂ„ undersidan. Den hĂ„ller sig fortfarande inom sekunden efter ca fyra mĂ„nader!
Det Àr vÀl sÄ att behöver verket bytas sÄ blir det ett SQ i dag.
 

DrDre

Patek

JensBP

Brattlife
2-Faktor
When it rains it pours!

Inom loppet av tvĂ„ dagar lyckades jag delvis oplanerat bli Ă€gare till tvĂ„ "UFO". Ända sedan jag skaffade en Old Navitimer för ett tag sedan sĂ„ har jag spanat lite efter en matchande tidig Chronomat (alltsĂ„ pre Evolution). Jag ville ha en i helstĂ„l, och helst nĂ„got speciellt som tex flygvapenmodellerna (Frecce, HK, Blue impulse mfl), Blackbird, GT, seglingsvarianten eller nĂ„gra roliga fĂ€rger (en gul med UTC - Wow!). En riktigt tidig eller en i helguld har ocksĂ„ funnits med pĂ„ radarn. (Tack JensBP för tĂ„lamod att flera gĂ„nger svara pĂ„ frĂ„gan "vad tror du om denna"). MĂ„nga har ratats efter lite efterforskningar och en har tom köpts och sedan returnerats men nu i veckan vĂ€nde jaktlyckan. Det dök upp tvĂ„ stycken dĂ€r allt stod rĂ€tt, dvs sĂ€ljare, klockan och priset sĂ„ efter lite mailande och bud sĂ„ visade det sig att jag fick bĂ„da! En Red Arrows och en Blackbird. De Ă€r vĂ€l i pĂ„ sĂ€tt och vis varandras motpoler. Red Arrows Ă€r spegelblank och med en klarröd blank tavla medan allt pĂ„ Blackbird Ă€r helt matt. BĂ„da har en hĂ€rlig kvalitetskĂ€nsla och med vĂ€ldigt fina lĂ€nkar (trots att de Ă€r 20 Ă„r gamla).

R.A.'n Àr en gammal bekanting som har Àgts av ett par forummedlemmar tidigare och den kom pÄ lÀnk och inkluderade papper/certifikat och en Breitling resebox (stort tack till Fergi för en smidig affÀr och trevlig korrespondens). Den blir vÀldigt blank pÄ lÀnk och de smÄ indexen passar bra med en svart rem sÄ troligen fortsÀtter jag med en svart canvas frÄn Feskar'n. Blackbirden Àr lite rolig. Jag köpte den av en kille som köpt den ny och som sedan bara anvÀnt den vid finare tillfÀllen. 20 Är och oservad. Den hÄller tiden men service asap givetvis. DÀr ingick precis allt inklusive det ursprungliga kassakvittot för 20 Är sedan.

IMG-2265.JPG
IMG-2266.JPG
IMG-2267.JPG
IMG-2268.JPG
IMG-2269.JPG
IMG-2270.JPG
IMG-2271.JPG
Satan va grymma! Blackbirden ser ju knivskarp ut! :)

Grym fÄngst! Ingen tritium-mÀrkning pÄ Blackbirdens tavla, sÀker pÄ att den Àr oservad med originaltavla?
IngenctritiummÀrkning pÄ den andra heller. Luminova pÄ bÀgge? Trodde de var Àldre.
Tritium. Inga ufon Àr mÀrkta med T, inte heller mina 84or. Vissa stod swiss made i undre subtavlan men Àven utan T, trots att de Àr tritium. Antar att Breitling inte tyckte sÄnt var viktigt att skriva ut?
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
When it rains it pours!

Inom loppet av tvĂ„ dagar lyckades jag delvis oplanerat bli Ă€gare till tvĂ„ "UFO". Ända sedan jag skaffade en Old Navitimer för ett tag sedan sĂ„ har jag spanat lite efter en matchande tidig Chronomat (alltsĂ„ pre Evolution). Jag ville ha en i helstĂ„l, och helst nĂ„got speciellt som tex flygvapenmodellerna (Frecce, HK, Blue impulse mfl), Blackbird, GT, seglingsvarianten eller nĂ„gra roliga fĂ€rger (en gul med UTC - Wow!). En riktigt tidig eller en i helguld har ocksĂ„ funnits med pĂ„ radarn. (Tack JensBP för tĂ„lamod att flera gĂ„nger svara pĂ„ frĂ„gan "vad tror du om denna"). MĂ„nga har ratats efter lite efterforskningar och en har tom köpts och sedan returnerats men nu i veckan vĂ€nde jaktlyckan. Det dök upp tvĂ„ stycken dĂ€r allt stod rĂ€tt, dvs sĂ€ljare, klockan och priset sĂ„ efter lite mailande och bud sĂ„ visade det sig att jag fick bĂ„da! En Red Arrows och en Blackbird. De Ă€r vĂ€l i pĂ„ sĂ€tt och vis varandras motpoler. Red Arrows Ă€r spegelblank och med en klarröd blank tavla medan allt pĂ„ Blackbird Ă€r helt matt. BĂ„da har en hĂ€rlig kvalitetskĂ€nsla och med vĂ€ldigt fina lĂ€nkar (trots att de Ă€r 20 Ă„r gamla).

R.A.'n Àr en gammal bekanting som har Àgts av ett par forummedlemmar tidigare och den kom pÄ lÀnk och inkluderade papper/certifikat och en Breitling resebox (stort tack till Fergi för en smidig affÀr och trevlig korrespondens). Den blir vÀldigt blank pÄ lÀnk och de smÄ indexen passar bra med en svart rem sÄ troligen fortsÀtter jag med en svart canvas frÄn Feskar'n. Blackbirden Àr lite rolig. Jag köpte den av en kille som köpt den ny och som sedan bara anvÀnt den vid finare tillfÀllen. 20 Är och oservad. Den hÄller tiden men service asap givetvis. DÀr ingick precis allt inklusive det ursprungliga kassakvittot för 20 Är sedan.

IMG-2265.JPG
IMG-2266.JPG
IMG-2267.JPG
IMG-2268.JPG
IMG-2269.JPG
IMG-2270.JPG
IMG-2271.JPG
Vad kostade den ny pÄ kassakvittot för 20 Är sedan? LÄt mig gissa. 24990:-? :)
 

Dixie

Audemars
2-Faktor
When it rains it pours!

Inom loppet av tvĂ„ dagar lyckades jag delvis oplanerat bli Ă€gare till tvĂ„ "UFO". Ända sedan jag skaffade en Old Navitimer för ett tag sedan sĂ„ har jag spanat lite efter en matchande tidig Chronomat (alltsĂ„ pre Evolution). Jag ville ha en i helstĂ„l, och helst nĂ„got speciellt som tex flygvapenmodellerna (Frecce, HK, Blue impulse mfl), Blackbird, GT, seglingsvarianten eller nĂ„gra roliga fĂ€rger (en gul med UTC - Wow!). En riktigt tidig eller en i helguld har ocksĂ„ funnits med pĂ„ radarn. (Tack JensBP för tĂ„lamod att flera gĂ„nger svara pĂ„ frĂ„gan "vad tror du om denna"). MĂ„nga har ratats efter lite efterforskningar och en har tom köpts och sedan returnerats men nu i veckan vĂ€nde jaktlyckan. Det dök upp tvĂ„ stycken dĂ€r allt stod rĂ€tt, dvs sĂ€ljare, klockan och priset sĂ„ efter lite mailande och bud sĂ„ visade det sig att jag fick bĂ„da! En Red Arrows och en Blackbird. De Ă€r vĂ€l i pĂ„ sĂ€tt och vis varandras motpoler. Red Arrows Ă€r spegelblank och med en klarröd blank tavla medan allt pĂ„ Blackbird Ă€r helt matt. BĂ„da har en hĂ€rlig kvalitetskĂ€nsla och med vĂ€ldigt fina lĂ€nkar (trots att de Ă€r 20 Ă„r gamla).

R.A.'n Àr en gammal bekanting som har Àgts av ett par forummedlemmar tidigare och den kom pÄ lÀnk och inkluderade papper/certifikat och en Breitling resebox (stort tack till Fergi för en smidig affÀr och trevlig korrespondens). Den blir vÀldigt blank pÄ lÀnk och de smÄ indexen passar bra med en svart rem sÄ troligen fortsÀtter jag med en svart canvas frÄn Feskar'n. Blackbirden Àr lite rolig. Jag köpte den av en kille som köpt den ny och som sedan bara anvÀnt den vid finare tillfÀllen. 20 Är och oservad. Den hÄller tiden men service asap givetvis. DÀr ingick precis allt inklusive det ursprungliga kassakvittot för 20 Är sedan.

IMG-2265.JPG
IMG-2266.JPG
IMG-2267.JPG
IMG-2268.JPG
IMG-2269.JPG
IMG-2270.JPG
IMG-2271.JPG
Grymt bra jobbat! BÀgge Àr riktigt coola men borstat Àr alltid liiiite coolare
 

Dixie

Audemars
2-Faktor
Det Ă€r tyvĂ€rr lite svĂ„rt att fĂ„ fram den dĂ€r rĂ„a kĂ€nslan av matt stĂ„l pĂ„ bilder. Å andra sidan, jĂ€mfört med inrednngen i en Blackbird sĂ„ Ă€r den ju riktigt stĂ€dad och vĂ€lpolerad. HĂ€r pratar vi tool-kĂ€nsla:
black bird inredning.jpg
MÀktig cockpit. LÀste trÄden som lÀnkades. Bra lÀsning för alla som Àr intresserade av Breitling
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Satan va grymma! Blackbirden ser ju knivskarp ut! :)


Tritium. Inga ufon Àr mÀrkta med T, inte heller mina 84or. Vissa stod swiss made i undre subtavlan men Àven utan T, trots att de Àr tritium. Antar att Breitling inte tyckte sÄnt var viktigt att skriva ut?
Å fan, jag trodde det var lagstadgat i Schweiz.
 

Jofaaa

Cartier
Hej!
Om det Àr nÄgon som sitter pÄ en Superocean II 42mm, blÄ tavla, som inte kommer till anvÀndning sÄ fÄr ni gÀrna höra av er till mig :)
 

DrDre

Patek
Tydligen inte. Även min första Colt Ă€r tritium och saknar sĂ„dan mĂ€rkning. Manufact en suisse bara.

PÄ min Old Navitimer frÄn början pÄ 90-talet stÄr det ett T. Men det Àr sÄ extremt litet att jag inte noterat det förrÀn igÄr nÀr jag letade efter det och anvÀnde mobilen för att förstora texten sÄ att den gÄr att lÀsa. SÄ det verkar vara lite olika. Kollade lite snabbt pÄ Breitling Museum och de flesta verkar inte ha det (Chronomaterna) men nÄgra fÄ verkar ha det med vÀldigt liten text.

IMG_2275.JPG

IMG_2276.JPG
 
Senast Àndrad:

0-500

Cartier
Är det nĂ„gon som köpt nĂ„t frĂ„n den nya kollektionen.
Lite bilder isÄfall.
Tackar...........
 
Topp