• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Camo00

Patek
Efter att ha sett de IRL sÄ tycker jag Nav8 Àr grymma. Lite för stora de tvÄ 43orna men ÀndÄ. Och vanliga Navi Àr förbÀttrad, nya Colt Àr helt outstanding. Jag tror att det kommer att gÄ bra. Vi fÄr hoppas att de inte tar bort Aerospace bara.
Vad Àr outstanding med nya Colt?
 

Camo00

Patek
5F8A3C5C-C55D-4F31-9700-5AC23853A519.jpeg
Köpt en ny rem idag som jag hoppas ska mörkna till sig nÄgot.
C8F5C887-8C50-450A-A5A3-C1E90B8473D7.jpeg
:heart::heart::heart:
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Det verkar ju ha slagit slint i huvet pÄ @JensBP sÄ han köper sÀkert pÄ sig en handfull Navi8 snart och börjar lÀgga upp bilder :woot:
Först dissar han sÄ in i hveeeeeete, sedan Àr de grymma. Vart tog dogmatikern vÀgen? :D
Jag har hela tiden försökt vara ÄterhÄllsam i mina Äsikter om nya linjen. Har ju sett tvÄ olika versioner av prototyper IRL och vad slutresultatet blir vet man inte förrÀn klockorna landar i butik.
940EF6A2-B0E0-4D9F-B108-03B67B7470D2.jpeg
78D00DBB-485C-45E1-8318-6AABFA56F0F6.jpeg

Det enda frÄn 2018 Ärs nya modeller som lockar mig Àr nya SOH2 i guld/stÄl, har kÀrat ner mig rejÀlt i den. Tack till @masterkiller för fotot ovan.

Jag gillar uppdateringen med svart dagskiva och fÀrre textrader pÄ tavlan, dock ej pÄ prototypen ovan. Det jag stör mig pÄ Àr blogg-guld och att det sÀkerligen Àr ett ekonomiskt sjÀlvmord. :confused:

MEN kÀnner jag mig sjÀlv rÀtt sÄ kommer jag inte kunna motstÄ, ska försöka vara tÄlmodig bog att prova innan jag köper.
 
R

Raderad medlem 15346

Guest
Först dissar han sÄ in i hveeeeeete, sedan Àr de grymma. Vart tog dogmatikern vÀgen? :D
Jag har hela tiden försökt vara ÄterhÄllsam i mina Äsikter om nya linjen. Har ju sett tvÄ olika versioner av prototyper IRL och vad slutresultatet blir vet man inte förrÀn klockorna landar i butik.
940EF6A2-B0E0-4D9F-B108-03B67B7470D2.jpeg
78D00DBB-485C-45E1-8318-6AABFA56F0F6.jpeg

Det enda frÄn 2018 Ärs nya modeller som lockar mig Àr nya SOH2 i guld/stÄl, har kÀrat ner mig rejÀlt i den. Tack till @masterkiller för fotot ovan.

Jag gillar uppdateringen med svart dagskiva och fÀrre textrader pÄ tavlan, dock ej pÄ prototypen ovan. Det jag stör mig pÄ Àr blogg-guld och att det sÀkerligen Àr ett ekonomiskt sjÀlvmord. :confused:

MEN kÀnner jag mig sjÀlv rÀtt sÄ kommer jag inte kunna motstÄ, ska försöka vara tÄlmodig bog att prova innan jag köper.
Har aldrig riktigt fastnat för SOH och det Àr vÀl dÀrför jag krÀks pÄ de nya modellerna, ÄterhÄllsamhet och Breitling gÄr inte ihop...

Jag utgÄr frÄn att det som visades pÄ mini basel var riktiga modeller och att prototyper inte funkar som förklaring till det opersonliga intryck jag fick av dem
 
R

Raderad medlem 15346

Guest
FrÄgade varför jag ska punga ut ca 16 tkr mer för ett in house-verk. Svaren (utan att citera pÄ orden exakt) löd ungefÀr:

- det Àr ju ett vÀldigt fint urverk
- sub dials i andra fÀrger, det ska synas pÄ lÄngt hÄll att man betalat 70 tkr (???)
- urverket sÀljs till Tudor (vilket bevisar att det Àr awesome?)
- 5 Ă„rs garanti

Nu sÀger jag inte att B01 Àr ett dÄligt urverk, lÀst mkt positivt om det men argumenten och in house-hetsen kÀnns onekligen lite löjlig :rolleyes:
 
Har aldrig riktigt fastnat för SOH och det Àr vÀl dÀrför jag krÀks pÄ de nya modellerna, ÄterhÄllsamhet och Breitling gÄr inte ihop...

Jag utgÄr frÄn att det som visades pÄ mini basel var riktiga modeller och att prototyper inte funkar som förklaring till det opersonliga intryck jag fick av dem
SOH Àr nog DEN ENDA Breitling jag sett som gör sig bÀttre pÄ bild Àn IRL. TyvÀrr..
Älskar den pĂ„ bild, men blir sĂ„ besviken var gĂ„ng jag ser den pĂ„ riktigt. Vet inte varför.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
FrÄgade varför jag ska punga ut ca 16 tkr mer för ett in house-verk. Svaren (utan att citera pÄ orden exakt) löd ungefÀr:

- det Àr ju ett vÀldigt fint urverk
- sub dials i andra fÀrger, det ska synas pÄ lÄngt hÄll att man betalat 70 tkr (???)
- urverket sÀljs till Tudor (vilket bevisar att det Àr awesome?)
- 5 Ă„rs garanti

Nu sÀger jag inte att B01 Àr ett dÄligt urverk, lÀst mkt positivt om det men argumenten och in house-hetsen kÀnns onekligen lite löjlig :rolleyes:
DÄliga argument. Argument som hÄller Àr dÀremot:

*Riktigt bra tidhÄllning tack vare kiselspiral.
*70 hrs gÄngreserv.
* Enkelt att sera = nÄgorlunda billigt att serva.
* Du kan stÀlla datum nÀr du vill.
*Bra uppdrag tack vare att de snott ett system frÄn SEIKO.
 
Senast Àndrad:

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Oooh fan, sÄ nÀr de vÀl tillverkas pÄ riktigt finns fortfarande en chans för att de kommer vara bad ass!!! (eller inte...) :D
Vad vet jag. Det Ă€r fĂ„ saker kvalitetsmĂ€ssigt vad gĂ€ller polering och tavlor+visare som imponerar pĂ„ mig nu för tiden. Men saker kan och kommer förĂ€ndras innan de nĂ„r butikerna. I ZĂŒrich var det exempelvis stickers och inte applicerade logotyper, poleringen var inte i förvĂ€ntad kvalle osv.
 
R

Raderad medlem 15346

Guest
DÄliga argument. Argument som hÄller Àr dÀremot:

*Riktigt bra tidhÄllning tack vare kiselspiral.
*70 hrs gÄngreserv.
* Enkelt att sera = nÄgorlunda billigt att serva.
* Du landstÀlle datum nÀr du vill.*Bra uppdrag tack vare att de snott ett system frÄn SEIKO.
Vettigare argument indeed

#yonssonforCEO
#fireKern
 

Simon.x

Rolex
Först dissar han sÄ in i hveeeeeete, sedan Àr de grymma. Vart tog dogmatikern vÀgen? :D
Jag har hela tiden försökt vara ÄterhÄllsam i mina Äsikter om nya linjen. Har ju sett tvÄ olika versioner av prototyper IRL och vad slutresultatet blir vet man inte förrÀn klockorna landar i butik.
940EF6A2-B0E0-4D9F-B108-03B67B7470D2.jpeg
78D00DBB-485C-45E1-8318-6AABFA56F0F6.jpeg

Det enda frÄn 2018 Ärs nya modeller som lockar mig Àr nya SOH2 i guld/stÄl, har kÀrat ner mig rejÀlt i den. Tack till @masterkiller för fotot ovan.

Jag gillar uppdateringen med svart dagskiva och fÀrre textrader pÄ tavlan, dock ej pÄ prototypen ovan. Det jag stör mig pÄ Àr blogg-guld och att det sÀkerligen Àr ett ekonomiskt sjÀlvmord. :confused:

MEN kÀnner jag mig sjÀlv rÀtt sÄ kommer jag inte kunna motstÄ, ska försöka vara tÄlmodig bog att prova innan jag köper.

Jaja men du har ju rÄd sÄ det Àr bara att köpa :D
DÄ du hÄller pÄ ta vÀsklÄset i guld 120.000 :p (gul guld iofs)
Men köp inte den gummi lÀnken som finns med pÄ bilden dÄ den Àr aningen sladdig enligt mitt tycke ;)

//Simon
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jaja men du har ju rÄd sÄ det Àr bara att köpa :D
DÄ du hÄller pÄ ta vÀsklÄset i guld 120.000 :p (gul guld iofs)
Men köp inte den gummi lÀnken som finns med pÄ bilden dÄ den Àr aningen sladdig enligt mitt tycke ;)

//Simon
Det kommer bli gummi i sÄ fall, inte lÀnk.
 

SIRdavid

Panerai
Porr! :hungry:

SÄlde du inte den dÀr? Vill minnas att den var ute till försÀljning för ett bra tag sedan?
Nej, ingen pÄ forumet har nappat.. Hade den ett tag pÄ blocket och mÄnga intresserade. Kluriga Àr ju att mÄnga vill prova innan man slÄr till pÄ en unik modell och jag Àr extremt försiktig med vilka jag avtalar ett möte med.
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Det verkar ju ha slagit slint i huvet pÄ @JensBP sÄ han köper sÀkert pÄ sig en handfull Navi8 snart och börjar lÀgga upp bilder :woot:

Först dissar han sÄ in i hveeeeeete, sedan Àr de grymma. Vart tog dogmatikern vÀgen? :D
Jag har hela tiden försökt vara ÄterhÄllsam i mina Äsikter om nya linjen. Har ju sett tvÄ olika versioner av prototyper IRL och vad slutresultatet blir vet man inte förrÀn klockorna landar i butik.
940EF6A2-B0E0-4D9F-B108-03B67B7470D2.jpeg
78D00DBB-485C-45E1-8318-6AABFA56F0F6.jpeg

Det enda frÄn 2018 Ärs nya modeller som lockar mig Àr nya SOH2 i guld/stÄl, har kÀrat ner mig rejÀlt i den. Tack till @masterkiller för fotot ovan.

Jag gillar uppdateringen med svart dagskiva och fÀrre textrader pÄ tavlan, dock ej pÄ prototypen ovan. Det jag stör mig pÄ Àr blogg-guld och att det sÀkerligen Àr ett ekonomiskt sjÀlvmord. :confused:

MEN kÀnner jag mig sjÀlv rÀtt sÄ kommer jag inte kunna motstÄ, ska försöka vara tÄlmodig bog att prova innan jag köper.
ÄÀÀÀh, jag har inte dissat sĂ„ in helvete. Jag har varit negativ mot vissa saker, med all rĂ€tt. Men jag Ă€r t ex typ den enda som tyckt övergĂ„ngen till Breitlings riktiga logo, B:et, Ă€r nĂ„got positivt. Pragmatiker snarare.

Sen mÄste man erkÀnna att de första bilderna var riktigt trista. I verkligheten Àr klockorna annorlunda. Dock finns det negativa saker med allt. Jag tycker de Àr för dyra, det tycker jag iof med alla mÀrken dÄ jag inte förstÄr det senaste decenniets prisuppgÄngar som verkligen inte följt vare sig inflation eller BigMac-index. :) Sen kan jag tycka att vissa Àr för stora, men det sÀljer uppenbarligen, samt att lÄsen Àr trista och behöver uppdateras med push-justering för att kunna hÀvda sig med andra motsvarande mÀrken.

Jag tror att de kommer att tilltala vÀldigt mÄnga, helt enkelt. Inte bara redan frÀlsta Schneider-fans som gillar raiders och UTC's, eller gamla brattefans som hÄller klassiska Navin som den ultimata kronografen. De Àr mer kommersiella med en krydda av klassisk vintage-feeling.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Nej, ingen pÄ forumet har nappat.. Hade den ett tag pÄ blocket och mÄnga intresserade. Kluriga Àr ju att mÄnga vill prova innan man slÄr till pÄ en unik modell och jag Àr extremt försiktig med vilka jag avtalar ett möte med.
De fÄr vÀl prova stÄlisen hos AD...
 
R

Raderad medlem 15346

Guest
Nej, ingen pÄ forumet har nappat.. Hade den ett tag pÄ blocket och mÄnga intresserade. Kluriga Àr ju att mÄnga vill prova innan man slÄr till pÄ en unik modell och jag Àr extremt försiktig med vilka jag avtalar ett möte med.
Med den nivÄ pÄ klockor som du besitter har jag full förstÄelse för detta.

RÀtt val Àr sÄklart att behÄlla denna fenomenala Bratte sÄ det var ju tur att ingen nappade ;)
 
Topp