• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Richie

Audemars
2-Faktor
Ångrar att man sĂ„lde denna :( Utplockad 2012 (sista Ă„rgĂ„ngen av Steelfishen om jag inte har helt fel?) och i riktigt bra skick!
IMG_1664.jpg
 

Sompa

Cartier
Har du sett den irl eller följer du gÀngse uppfattning i forumet?
NÀ det har jag ej gjort men det rÀcker med de bilder man sett. Andas ju inte Breitling överhuvudtaget.
Finns ju redan en stilren i heritage om det Àr det man Àr ute efter.
Och sÄ denna bezel, kan inte sÀtta ordet pÄ vad den Àr lik men den Àr inte snygg.
Kronografen Àr vÀl ok men fortfarande taskig bezel.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Ja absolut. jag brukar alltid kolla att kronan gÀngar in. Ibland Àr det en liten glipa pÄ t ex gamla chronomater, vilket Àr normalt, men inte för mycket. Bland UFOn vet jag att 81950 kan man byta hals löst pÄ, sen bytte de design. Jag tror Àven 13047 Àr sÄ dÄ det Àr samma klocka. Men sen t ex 13050 etc Àr kört, dÄ gÀller ny boett. Det var bl a dÀrför jag skickade tillbaka en gul Frecce A13050 som jag köpte frÄn Tyskland.
Aj aj! Bra info!
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Ja sÄ Àr det vÀl. Kronograferna ser ok ut speciellt den svarta pÄ 43 mm.
Men det Àr ju likadan bezel som var sÄ ful pÄ 41 mm?? :eek::D
Jag kan ha fattat fel men Ă€r inte detta ”back to roots”? SĂ„ detta om nĂ„got borde vĂ€l andas Breitling?
Att man inte tycker om utseendet Àr vÀl iofs högst subjektivt.
 
  • Like
Reactions: bvb

Sompa

Cartier
Men det Àr ju likadan bezel som var sÄ ful pÄ 41 mm?? :eek::D
Jag kan ha fattat fel men Ă€r inte detta ”back to roots”? SĂ„ detta om nĂ„got borde vĂ€l andas Breitling?
Att man inte tycker om utseendet Àr vÀl iofs högst subjektivt.
Skrev ju att kronograferna Àr ok men taskig bezel.
 
R

Raderad medlem 15346

Guest
Men det Àr ju likadan bezel som var sÄ ful pÄ 41 mm?? :eek::D
Jag kan ha fattat fel men Ă€r inte detta ”back to roots”? SĂ„ detta om nĂ„got borde vĂ€l andas Breitling?
Att man inte tycker om utseendet Àr vÀl iofs högst subjektivt.
Fast grejen Àr ju den att de flesta tÀnker Schneider-eran nÀr de tÀnker "Àkta Breitling". Sedan om Kerns brattar Àr inspirerade av nÄgon skit frÄn 30, 40- eller nÄgot liknande-talet sÄ tycker inte de flesta nuvarande fans att det andas Breitling. Men det Àr ju inte tanken heller, tanken Àr ju att göra mellanmjölk som tilltalar fler för att kunna sÀlja fler klockor.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Helt ok. Gillar gummi generellt. Dock Àr detta precis pÄ grÀnsen storleksmÀssigt att det passar. Breitling har ju Àven det fantastiska spÀnnet med microjustering som du enkelt justerar med en knapptryckning direkt i lÄset nÀr handleden svÀller lite vid vÀrmen. Dock Àr mitt redan i yttersta lÀget som det Àr.
DÄ har herrn klippt för lÄngt...
Den hÀr Navi8 var fin, sÀrskilt med siffror pÄ ringen.
Screenshot_20180721-085356_Instagram.jpg
6an Àr ju upp och ner för bövelen.
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Men det Àr ju likadan bezel som var sÄ ful pÄ 41 mm?? :eek::D
Jag kan ha fattat fel men Ă€r inte detta ”back to roots”? SĂ„ detta om nĂ„got borde vĂ€l andas Breitling?
Att man inte tycker om utseendet Àr vÀl iofs högst subjektivt.
Att plocka valda delar som exempelvis typsnitt och kalla det ”Heritage” blir ganska godtyckligt och trĂ„kigt enligt mig. Jag har inget problem med modellen i sig men jag tycker inte den passar i Breitlings sortiment bara för att det stĂ„r Breitling pĂ„ tavlan. Det dĂ€r skulle lika gĂ€rna kunna vara en IWC.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
73495151-8466-4FDC-AFDA-C3847BC254C1.jpeg

Urtavlan pÄ Navitimer 8 kÀnns hyfsat lik en premier.
Ytterst fÄ saker frÄn den tiden som utseendemÀssigt var specifikt för just Breitling, de flesta klockorna sÄg ju vÀldigt lika ut oavsett tillverkare. Att dÄ göra en stor grej om att nuvarande modeller Àr hÄrt inspirerade av just Breitlings modeller frÄn den tiden blir ett vÀldigt löst argument för att hÀvda sin nya design.
 
  • Like
Reactions: bvb
Topp