• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

JensBP

Brattlife
2-Faktor
11636D63-0C06-4FDD-8CA5-9AAA480FABED.jpeg
CE34C545-CC4F-4AC3-9019-F257331368A2.jpeg
3B56C803-43DC-441D-A44E-E7418A15344A.jpeg
En bekant funderar pÄ att sÀlja och önskar hjÀlp med vÀrde pÄ en Breitling klocka.
Den Àr guld med crocoband med guldspÀnne. Armbandet Àr 8Är gammalt och klockan anvÀnd ca 4ggr Är vid fest och högtider.
Köpt runt 2005 troligtvis
Ytterbox samt innerbox finns. Dock ej cert.
Jag blev erbjuden en sÄn dÀr crosswind hÀrom Äret. FrÄn göteborg. Kanske Àr samma klocka? Har för mig att de ville ha 60. Skulle nog sÀga att den Àr vÀrd dÀr i trakterna. Hur Àr servicehistoriken?
 

enbacken

Breitling
Jag blev erbjuden en sÄn dÀr crosswind hÀrom Äret. FrÄn göteborg. Kanske Àr samma klocka? Har för mig att de ville ha 60. Skulle nog sÀga att den Àr vÀrd dÀr i trakterna. Hur Àr servicehistoriken?

Nej den har inte varit aktuellt att sÀlja tidigare. Service gjord för 8Är sen. Dra 6sek/ dygn sÄ en service Àr i behov. Tack för svaret, uppskattas verkligen
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Nej den har inte varit aktuellt att sÀlja tidigare. Service gjord för 8Är sen. Dra 6sek/ dygn sÄ en service Àr i behov. Tack för svaret, uppskattas verkligen
6sek Àr inte mycket, sekunder sÀger inget om direkt servicebehov. Finns det servicepapper frÄn aukt urmakare som bara Àr Ätta Är betyder det rÀtt mycket, iallafall i min bok. Det Àr en skitfin klocka och den borde gÄ att sÀlja hyfsat lÀtt Àven om mellangamla brattar inte direkt flyger pÄ postlÄdan i Sverige. ;) De dÀr trÀboxarna som följde med gamla guldare Àr inte fy skam heller.
 

enbacken

Breitling
6sek Àr inte mycket, sekunder sÀger inget om direkt servicebehov. Finns det servicepapper frÄn aukt urmakare som bara Àr Ätta Är betyder det rÀtt mycket, iallafall i min bok. Det Àr en skitfin klocka och den borde gÄ att sÀlja hyfsat lÀtt Àven om mellangamla brattar inte direkt flyger pÄ postlÄdan i Sverige. ;) De dÀr trÀboxarna som följde med gamla guldare Àr inte fy skam heller.
Nej den boxen Àr jÀkligt nice..
 

m_s

Patek
2-Faktor
Var inne och provade igenom nya Kern-brattarna i veckan. Tycker de kÀndes ok men som sÄ mÄnga andra sagt sÄ finns det inte mycket till Breitling-kÀnsla över det hela.

Vad jag kunde lÀsa mellan raderna Àr att försÀljningen av dem inte verkar vara pÄ topp direkt.

Slog mig Àven att jag nog inte sett en enda hÀr pÄ forumet (förutom frÄn events etc) och vÀldigt fÄ pÄ IG.

Är det nĂ„gon hĂ€r som vet lite mer hur det har gĂ„tt för Kern med sin nya satsning?
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Skulle jag tvingas att vÀlja bara en av de tre för att behÄlla resten av livet skulle det bli Navitimern. MÄlad logo och utan B:et pÄ sekundvisaren. Den kÀnns lite mer vintage jfrt med de tvÄ övriga. Blackbirden Àr dock den som fÄr mest tid.

AD33DFA7-F474-441A-BFE9-08480B5CD0DC.jpeg
Grym! Ref pÄ den?
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
11636D63-0C06-4FDD-8CA5-9AAA480FABED.jpeg
CE34C545-CC4F-4AC3-9019-F257331368A2.jpeg
3B56C803-43DC-441D-A44E-E7418A15344A.jpeg
En bekant funderar pÄ att sÀlja och önskar hjÀlp med vÀrde pÄ en Breitling klocka.
Den Àr guld med crocoband med guldspÀnne. Armbandet Àr 8Är gammalt och klockan anvÀnd ca 4ggr Är vid fest och högtider.
Köpt runt 2005 troligtvis
Ytterbox samt innerbox finns. Dock ej cert.
Tror du fÄr vÀldigt svÄrt att fÄ 60 för den pÄ KS, lÄg ute en liknande för 45 hÀr vÀldigt lÀnge innan den blev sÄld.
 

bvb

Cartier
2-Faktor
Var inne och provade igenom nya Kern-brattarna i veckan. Tycker de kÀndes ok men som sÄ mÄnga andra sagt sÄ finns det inte mycket till Breitling-kÀnsla över det hela.

Vad jag kunde lÀsa mellan raderna Àr att försÀljningen av dem inte verkar vara pÄ topp direkt.

Slog mig Àven att jag nog inte sett en enda hÀr pÄ forumet (förutom frÄn events etc) och vÀldigt fÄ pÄ IG.

Är det nĂ„gon hĂ€r som vet lite mer hur det har gĂ„tt för Kern med sin nya satsning?


Har kollat efter dem i SkÄne och fick svar i butiker att de kommer tidigast nu i September. Har endast sett Navitimer 8 i en butik. SÀljer kanske inte sÄ bra men verkar heller inte kommit ut i sÄ mÄnga butiker Àn för den som vill köpa pÄ plats.
 

DrDre

Patek
Jag blev erbjuden en sÄn dÀr crosswind hÀrom Äret. FrÄn göteborg. Kanske Àr samma klocka? Har för mig att de ville ha 60. Skulle nog sÀga att den Àr vÀrd dÀr i trakterna. Hur Àr servicehistoriken?


För en sÄdan klocka handlar det nog lika mkt om att hitta rÀtt arena för att sÀlja den som priset. En ganska ovanlig klocka och med relativt fÄ intressenter. Att fÄ marknadspris pÄ k&s hÀr pÄ forumet kan nog bli tight (men man vet aldrig, det rÀcker en som hugger). Kanske blocket eller tradera kan exponera den för fler intresserade. Kaplan kan ju vara ett alternativ men avgifterna gör att det kan bli svÄrt att fÄ 60 i handen efter allt dragits av. Obs ingen kritik mot klockan per se. Den ser fin ut men mitt intryck Àr att det Àr svÄrt att sÀlja det som ligger lite utamför forumets mainstream. SÀrskilt om det handlar om lite mer pengar.
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
För en sÄdan klocka handlar det nog lika mkt om att hitta rÀtt arena för att sÀlja den som priset. En ganska ovanlig klocka och med relativt fÄ intressenter. Att fÄ marknadspris pÄ k&s hÀr pÄ forumet kan nog bli tight (men man vet aldrig, det rÀcker en som hugger). Kanske blocket eller tradera kan exponera den för fler intresserade. Kaplan kan ju vara ett alternativ men avgifterna gör att det kan bli svÄrt att fÄ 60 i handen efter allt dragits av. Obs ingen kritik mot klockan per se. Den ser fin ut men mitt intryck Àr att det Àr svÄrt att sÀlja det som ligger lite utamför forumets mainstream. SÀrskilt om det handlar om lite mer pengar.
Det Àr synd. Tror inte heller den blir sÄld pÄ KS för 60 trots att det sannolikt Àr billigast ww.
 

Rojalisten

Panerai
Hur ser möjligheten ut att köpa band till skyracer? I och med att den har slutat och producerats? GÄr i tankarna pÄ att köpa en men blir lite orolig över att det kommer bli ett helvete i framtiden och hitta gummi?
 

DrDre

Patek
Är det dĂ€r verkligen en crosswind? Min stĂ„r det iaf crosswind pĂ„ tavlan samt att min tavla Ă€r lite annorlunda.

Är inte utvecklingen ungefĂ€r sĂ„ hĂ€r (grovt):
1. Chronomat - den första som kom runt mitten pÄ 80-talet (med lite smÄ skillnader och varianter över tiden).
2. Crosswind - ser ut som en Chronomat fast ett par mm större.
3. Evolution - andra kronografknappar (dvs ej den dÀr rundade randiga designen som kronan har).

Klockan pÄ bilden Àr större Àn en Chronomat. NÀr jag jfr med min egen pÄ handen sÄ sitter datum och index lÀngre frÄn kanten pÄ den pÄ bilden. Och den har inte Evolutions tryckknappar, sÄ det mÄste vÀl vara en Crosswind? Sedan Àr frÄgan om texten pÄ tavlan och dÀr har jag ingen aning. Bytts ut, special edition?
 

gruby

Pax Vobiscum
2-Faktor
Är inte utvecklingen ungefĂ€r sĂ„ hĂ€r (grovt):
1. Chronomat - den första som kom runt mitten pÄ 80-talet (med lite smÄ skillnader och varianter över tiden).
2. Crosswind - ser ut som en Chronomat fast ett par mm större.
3. Evolution - andra kronografknappar (dvs ej den dÀr rundade randiga designen som kronan har).

Klockan pÄ bilden Àr större Àn en Chronomat. NÀr jag jfr med min egen pÄ handen sÄ sitter datum och index lÀngre frÄn kanten pÄ den pÄ bilden. Och den har inte Evolutions tryckknappar, sÄ det mÄste vÀl vara en Crosswind? Sedan Àr frÄgan om texten pÄ tavlan och dÀr har jag ingen aning. Bytts ut, special edition?
Kan vara, jag vet faktiskt inte till 100. Jag menade mer pÄ att det inte Àr enbart att den Àr helt i guld som skiljer den frÄn min. Det du sparar upp lÄter logiskt i mina öron ..
 

Riffraff

Cartier
Jag tar tillfÀllet i akt och passar pÄ att stÀlla en frÄga till er vÀrderingsmÀn ;)
Breitling-ChronomatEvolution-C13356-111848-2-180430-102139.jpg


Vad Ă€r ett rimligt pris för en Chronomat Evolution C13356 (som pĂ„ bild) utan originalbox, ej Breitling cert (cert frĂ„n försĂ€ljare), armband ej original, skick minst 4/5 enstaka smĂ„ hairlines o inga dings. Äkthetsintyg frĂ„n svensk vĂ€lrenommerad urförsĂ€ljare
 

gruby

Pax Vobiscum
2-Faktor
Jag tar tillfÀllet i akt och passar pÄ att stÀlla en frÄga till er vÀrderingsmÀn ;)
Breitling-ChronomatEvolution-C13356-111848-2-180430-102139.jpg


Vad Ă€r ett rimligt pris för en Chronomat Evolution C13356 (som pĂ„ bild) utan originalbox, ej Breitling cert (cert frĂ„n försĂ€ljare), armband ej original, skick minst 4/5 enstaka smĂ„ hairlines o inga dings. Äkthetsintyg frĂ„n svensk vĂ€lrenommerad urförsĂ€ljare
Ca 25-28
 
Topp