• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Hans B 1955

Rolex
2-Faktor
7070194B-26C3-4944-A270-0A7FD170F432.jpeg
Inföstning av band pÄ Colt Skyracer.
 

Simon.x

Rolex
Lutar nog mot en Skyracer, skulle passa bra in i miljön dÀr den ska anvÀndas :)
Har det kommit nÄgot band med viklÄs som passar denna eller Àr man fast med tang-buckle/nato?

Tjena
Nej Breitling har bara 2 till denna.

Ev sÄ kör du med Nato. Ta isÄ fall ett lite bredare band.
Eller sÄ fÄr du modda pÄ eget bevÄg dÄ det Àr tang-buckle pÄ Skyracern. ;)

Vad som finns som AM vet jag inte :D

//Simon
 

Richie

Audemars
2-Faktor
- Vad tycker du om den? Funkar det med Nato Àven utan vanlig bandstift? Finns det nÄn typ av hylsa att sÀtta dit som tÀcker mellanrummet mellan infÀstningstapparna?
Jag gillar den!
VÀldigt lÀttburen klocka trots sina 45mm. Den Àr sÄ lÀtt att man glömmer bort att man har klocka pÄ sig :)
Nato funkar bra!
osÀker pÄ hur du tÀnker med hylsor men sÄhÀr bar jag den pÄ Nato/zulu (dÄlig koll pÄ vad skillnaden Àr)
Dock föredrar jag gummit..
B8532730-E261-4AE5-9770-0D8C34788913.jpeg
 

ironcastle

Patek
2-Faktor
Jag gillar den!
VÀldigt lÀttburen klocka trots sina 45mm. Den Àr sÄ lÀtt att man glömmer bort att man har klocka pÄ sig :)
Nato funkar bra!
osÀker pÄ hur du tÀnker med hylsor men sÄhÀr bar jag den pÄ Nato/zulu (dÄlig koll pÄ vad skillnaden Àr)
Dock föredrar jag gummit..
B8532730-E261-4AE5-9770-0D8C34788913.jpeg
FrÄgan var nog om de delade "springbarsen" kan stÀlla till det tillsammans med nato. Man skulle kunna tÀnka att Breitling, eller nÄgon annan, tagit fram nÄgon liten bit som tÀcker igen öppningen i "springbarsen". Men det lÀr vÀl inte behövas. Natot sitter ju som det ska ÀndÄ.
 

Hans B 1955

Rolex
2-Faktor
FrÄgan var nog om de delade "springbarsen" kan stÀlla till det tillsammans med nato. Man skulle kunna tÀnka att Breitling, eller nÄgon annan, tagit fram nÄgon liten bit som tÀcker igen öppningen i "springbarsen". Men det lÀr vÀl inte behövas. Natot sitter ju som det ska ÀndÄ.
- Precis sĂ„ menade jag. Skulle kĂ€nnas sĂ€krare med ett ”helt” bandstift Ă€n med de tvĂ„ tapparna som inte möts pĂ„ mitten.
 

Richie

Audemars
2-Faktor
FrÄgan var nog om de delade "springbarsen" kan stÀlla till det tillsammans med nato. Man skulle kunna tÀnka att Breitling, eller nÄgon annan, tagit fram nÄgon liten bit som tÀcker igen öppningen i "springbarsen". Men det lÀr vÀl inte behövas. Natot sitter ju som det ska ÀndÄ.
Aha dÄ hÀnger jag med!
Hade kanske kÀnts lite sÀkrare, men knappast nÄgot som behövs enligt mig..
 

Code

AKA Vincent B
FörstÄr inte varför Breitling slutade tillverka sina 41mm bÄde chronomaterna och andra modeller? Dom nya Àr för stora enligt mig. Det snyggaste Breitling gjort enligt mig Àr dom Àldre 90/2000 talet chronomater. Samt perfekt storlek pÄ 39mm..:)
 
Topp