• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Weberg

Audemars
Nej, det funkar inte. InfÀstningen Àr helt annorlunda och sÄ Àr en utc-lÀnk betydligt kortare. Breitling hade tom sÀrskilda, kortare, band för utc.
Ok, trist. Jag tÀnkte om man tog bort Àndbiten och grejade lite men...
Japp, har förstÄtt det ang. banden. Har dock sett mÄnga som klippt och klistrat pÄ egen hand - med varierande resultat!
 

Salesmayne

Panerai
D575BC54-FEE9-45BE-B127-B34B76BC053E.jpeg
A53AB52D-7ED7-4B4A-BF42-125B5B867EE0.jpeg
Är det nĂ„gon som kan uttala sig om denna? Franken? Delvis utbytta delar?

Den var ett av mina första köp för nÄgra Är sen och ett spontant sÄdant dessutom vilket ledde till att jag inte lÀste pÄ öht innan bud. Det var troligtvis inte den bÀsta idén men 3k kan jag leva med som lÀxa.
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
D575BC54-FEE9-45BE-B127-B34B76BC053E.jpeg
A53AB52D-7ED7-4B4A-BF42-125B5B867EE0.jpeg
Är det nĂ„gon som kan uttala sig om denna? Franken? Delvis utbytta delar?

Den var ett av mina första köp för nÄgra Är sen och ett spontant sÄdant dessutom vilket ledde till att jag inte lÀste pÄ öht innan bud. Det var troligtvis inte den bÀsta idén men 3k kan jag leva med som lÀxa.
Den Àr inte kosher.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag vill frÄga Breitlingproffsen, jag har tidigare köpt nÄgra Chronomat 41or rose/stÄl frÄn en handlare i USA till ganska rabatterade priser ca 3500USD st. Men dom sÀljs inte med cert eller box. Min kontakt hade över 100 st i lager och jag har verifierat klockorna jag har köpt. NÄgon aning om hur kan kan sÀlja dessa klockor?
Hela anledningen till att dessa klockor pumpas ut utan papper (utan link till ad) pÄ grÄmarknaden Àr just för att de Àr hyllvÀrmare och svÄrsÄlda. Jag tror inte det Àr en lönsam idé i Sverige faktiskt. GÄr sÀkert att sÀlja nÄgon, men marknaden lÀr inte vara stor och bred för mÄnga klockor. Man fÄr bryta ner möjliga kunder. Breitling>pris>tvÄton>utan papper = inte sÄ mÄnga potentiella kunder kvar.
Det Àr vÀl det man kan anta men Àven klockor utan cert kan spÄras till AD av Breitling sÄ man friskriver sig inte frÄn stöldgods och det Àr det som Àr det jobbiga (tycker jag).
 

AtotheTe

Omega
54495675-CD76-4433-89FC-3BDC9FF20097.jpeg
NĂ„n som kan hjĂ€lpa till att fĂ„ fram mer info om denna? Det stĂ„r 1188 pĂ„ bakboetten, vilket jag misstĂ€nker Ă€r referensen som skulle tyda pĂ„ att det Ă€r en Cadette (men jag har inte lyckats hitta nĂ„n Cadette utan att det stĂ„r pĂ„ urtavlan). Övriga siffror pĂ„ baksidan Ă€r antingen 765419 eller 755419. Den kommer senast frĂ„n min far som hittade den pĂ„ en loppis i Finland för ca 15 Ă„r sen och han betalade ca 100 kronor för den.
 

Hr_Proos

Patek
2-Faktor
54495675-CD76-4433-89FC-3BDC9FF20097.jpeg
NĂ„n som kan hjĂ€lpa till att fĂ„ fram mer info om denna? Det stĂ„r 1188 pĂ„ bakboetten, vilket jag misstĂ€nker Ă€r referensen som skulle tyda pĂ„ att det Ă€r en Cadette (men jag har inte lyckats hitta nĂ„n Cadette utan att det stĂ„r pĂ„ urtavlan). Övriga siffror pĂ„ baksidan Ă€r antingen 765419 eller 755419. Den kommer senast frĂ„n min far som hittade den pĂ„ en loppis i Finland för ca 15 Ă„r sen och han betalade ca 100 kronor för den.
Finns ganska mÄnga ref. 1188 som det inte stÄr cadette pÄ tavlan. LÀg gÀrna upp bilder pÄ baksida och verk ocksÄ.
 
C

Coach

Guest
Airborne fick sig ett bad idag. Funderar pÄ om jag ska lÀmna in den för en lÀttare polering pÄ Timepromotion framöver men bruksspÄren syns mest vid nÀra granskning.
Hur gÄr Äsikterna i denna trÄd kring polering överlag ?
3CAA8AF6-11FD-4A34-A4E4-AA6FD61069DE.jpeg
 
  • Like
Reactions: bvb

Boozer_87

Panerai
Vart Àr alla :breitling: Aerospaces? Grova cravings efter en :angel: Ingen som inte tÀnkt pÄ att det kanske Àr dags att avyttra sin? GÀrna 2010-2013 ;)

FÄr vÀl bli Chrono24 annars :breitling::breitling::breitling::breitling::breitling::breitling::breitling:
 

Simon.x

Rolex
Airborne fick sig ett bad idag. Funderar pÄ om jag ska lÀmna in den för en lÀttare polering pÄ Timepromotion framöver men bruksspÄren syns mest vid nÀra granskning.
Hur gÄr Äsikterna i denna trÄd kring polering överlag ?
3CAA8AF6-11FD-4A34-A4E4-AA6FD61069DE.jpeg

Vad Àr det för Ärtal pÄ denna ? har du garanti kvar pÄ den ?

//Simon
 

Eurenius

Den norrlÀndska rörtÄngen
2-Faktor
Airborne fick sig ett bad idag. Funderar pÄ om jag ska lÀmna in den för en lÀttare polering pÄ Timepromotion framöver men bruksspÄren syns mest vid nÀra granskning.
Hur gÄr Äsikterna i denna trÄd kring polering överlag ?
3CAA8AF6-11FD-4A34-A4E4-AA6FD61069DE.jpeg

Jag har ingenting emot det om det görs pÄ rÀtt sÀtt.
Polera och sÀlj till mig. Du kan fÄ billigare Brattar i inbyte sÄ du inte behöver gÄ naken. ;)
 

AtotheTe

Omega
Finns ganska mÄnga ref. 1188 som det inte stÄr cadette pÄ tavlan. LÀg gÀrna upp bilder pÄ baksida och verk ocksÄ.

Tack för svar! HÀr kommer en bild pÄ baksidan. VÄgar inte öppna den dÄ jag inte har de rÀtta verktygen hemma.
 

Bilagor

  • DAB70BF9-B700-4097-B8A2-80F1955C0770.jpeg
    DAB70BF9-B700-4097-B8A2-80F1955C0770.jpeg
    175.4 KB · Visningar: 2
Topp