• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Mauritz

Rolex
De hÀr Àr inte alls dumma.
4804F317-1283-4B04-A6AC-2C993265B7A9.jpeg


3D893F9C-2C0B-4858-89AA-2B7AEE7631BA.jpeg

https://www.watchtime.com/wristwatc...ng-aviator-8-curtiss-p-40-warhawk-collection/
Fin, men B:et ser ju för dj.... ut pÄ chronographen
 

Simon.x

Rolex
Yes det Àr garanti kvar och den Àr uttagen i slutet av 2015. Vad tÀnkte du ?

Hej
SÄ det Àr dags för den 5 Äriga servicen pÄ denna ?

LÄt TP göra detta isÄ fall men prata med dom sÄ det inte blir nÄgra överraskningar :)
NU vet jag inte om du har en god kontakt med dom pÄ TP Men tror det Àr ganska lugnt.

Om det finns jack. djupa repor mm dÄ fÄr man da den diskutionen med dom dÄ (om den anser onormalt)
Den kommer inte att behövas servas sÄ ofta efter dom har gÄtt i genom denna pÄ Är 5.
OM du sköter denna dÄ det sitter B01 verket i dessa ;) intervallet Àr 2, 5, Är som kommer med dÄ dom Àr nya.

Enligt min kÀlla (TP) sÄ efter Ca - + 8 Är allt bero pÄ hur du anvÀnder kronografen för nÀsta service om den inte blir magnetiserad det mÀrker du om den rusar.

//Simon
 
C

Coach

Guest
Hej
SÄ det Àr dags för den 5 Äriga servicen pÄ denna ?

LÄt TP göra detta isÄ fall men prata med dom sÄ det inte blir nÄgra överraskningar :)
NU vet jag inte om du har en god kontakt med dom pÄ TP Men tror det Àr ganska lugnt.

Om det finns jack. djupa repor mm dÄ fÄr man da den diskutionen med dom dÄ (om den anser onormalt)
Den kommer inte att behövas servas sÄ ofta efter dom har gÄtt i genom denna pÄ Är 5.
OM du sköter denna dÄ det sitter B01 verket i dessa ;) intervallet Àr 2, 5, Är som kommer med dÄ dom Àr nya.

Enligt min kÀlla (TP) sÄ efter Ca - + 8 Är allt bero pÄ hur du anvÀnder kronografen för nÀsta service om den inte blir magnetiserad det mÀrker du om den rusar.

//Simon
Det Àr 5 Är i slutet av 2020 sÄ det Àr vÀl rÀtt gott om tid kvar egentligen.
Den gÄr som den ska sÄ den har nog inga sericebehov pÄ ett bra tag.

Finns inga djupa jack eller sÄ men tÀnkte att det kunde vara kul att fÄ lite nykÀnsla i samband med service, men det blir nog om 1-2 Är ca. Var mest nyfiken pÄ om det Àr nÄgon som lÀmnat in sin Breitling för polering och huruvida man bör göra det eller ej.

Finns sÀkert fler aktörer som Àr bra pÄ det men det kÀnns tryggt med Timepromotion och nÀr det gÀller just Breitling sÄ lÀmnar jag helst in klockan dÀr.
 
Senast Àndrad:

Code

AKA Vincent B
Det Àr 5 Är i slutet av 2020 sÄ det Àr vÀl rÀtt gott om tid kvar egentligen.
Den gÄr som den ska sÄ den har nog inga sericebehov pÄ ett bra tag.

Finns inga djupa jack eller sÄ men tÀnkte att det kunde vara kul att fÄ lite nykÀnsla i samband med service, men det blir nog om 1-2 Är ca. Var mest nyfiken pÄ om det Àr nÄgon som lÀmnat in sin Breitling för polering och huruvida man bör göra det eller ej.

Finns sÀkert fler aktörer som Àr bra pÄ det men det kÀnns tryggt med Timepromotion och nÀr det gÀller just Breitling sÄ lÀmnar jag helst in klockan dÀr.
Vi hade just service diskussion i trÄden. Behöver inte serva den sÄlÀnge den gÄr bra. Men fÄr man gratis service pÄ garantin sÄ kan man ju lÀmna in den ca 1-2mÄn innan garantin tar slut. Annars lÀmna in nÀr den börjar gÄ dÄligt..
 
C

Coach

Guest
Vi hade just service diskussion i trÄden. Behöver inte serva den sÄlÀnge den gÄr bra. Men fÄr man gratis service pÄ garantin sÄ kan man ju lÀmna in den ca 1-2mÄn innan garantin tar slut. Annars lÀmna in nÀr den börjar gÄ dÄligt..
NÀ det Àr icke service jag funderar kring utan polering i samband med service nÀr det nu Àn blir. TÀnkte passa pÄ isf att göra en 2 for 1 nÀr den ÀndÄ Àr inne. Men som sagt det blir den dag det Àr dags för service.
 

Code

AKA Vincent B
NÀ det Àr icke service jag funderar kring utan polering i samband med service nÀr det nu Àn blir. TÀnkte passa pÄ isf att göra en 2 for 1 nÀr den ÀndÄ Àr inne. Men som sagt det blir den dag det Àr dags för service.
Aha ok. Jag skulle inte polera om det inte Àr katastrof repor pÄ den. :)
 

Svante7

Omega
Hej pÄ er.
Jag ska hjĂ€lpa min polare med att sĂ€lja en Breitling for Bentley frĂ„n 2006. Klockan Ă€r ganska vĂ€lanvĂ€nd och den Ă€r aldrig servad. Hur hade ni gjort? Min tanke Ă€r att gĂ„ till en AD och ta in kostnadsförslag pĂ„ vad som behöver göras vid en eventuell service. Sedan fĂ„r kunden som köper klockan göra som han vill. Service eller inte. Polering eller inte. Men kunden fĂ„r en prisbild att utgĂ„ ifrĂ„n. DĂ„ sĂ€ljer man inte ”grisen i sĂ€cken”. Är detta rĂ€tt vĂ€g att gĂ„? Kan ni tipsa om en bra urmakare i Stockholm för detta?
Tacksam för hjÀlp :)
 

Simon.x

Rolex
Hej
Den nya Chronomat pilot lÀnken har nu en smalare lÀnk med ett glid lock. Lite smalare överlÄset en tidigare.
Dok inte som dam uren ;)

//Simon
 
Topp