• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

DrDre

Patek
Hej!
Jag Àr helt ny pÄ forumet, och helt ny Àven pÄ klockor men börjar nÀrma mig ett beslut att köpa min första "riktiga" klocka. Har spanat runt under ett par veckor, och har hunnit Àndra mig sÀkert 5 gÄnger som sig bör... Senast var jag betuttad i en Heuer Autavia, men har nu gÄtt över till en Breitling chrono 44 Heritage II, med svart tavla, gummiarband och viklÄs. Jag gick in och tittade pÄ denna skönhet i butik och kÀnde "woow" inombords. Samtidigt funderar jag pÄ om den Àr lite för mycket bling, Àven om det finns en charm Àven med det. Jag Àr medveten om att det Àr jag sjÀlv som mÄste komma underfund med vilken klocka jag vill ha, men vill gÀrna höra era Äsikter! :) Tankarna kring att köpa nytt/begagnat Àr ocksÄ en bra frÄga, men Àr det inte kul nÀr det Àr helt nytt? Ser fram emot era kommentarer kring denna klocka som första köp!

Om du har tÀnkt att behÄlla den lÀnge sÄ kan storleken, 44mm, vara i största laget. Ta lite tid pÄ dig och kolla runt bland olika mÀrken. Om jag skulle köpa en Breitling för att behÄlla lÀnge skulle jag köra pÄ en Navitimer 01 med 7750 urverket. Rimligt pris och en design och storlek som stÄr sig. Du kan hitta lite bÀttre priser pÄ chrono24, eller pruta en del hos en AD.
1517ADE2-88F8-428C-8E23-D5217BD72A4A.jpeg
 

Dman

Omega
Om du har tÀnkt att behÄlla den lÀnge sÄ kan storleken, 44mm, vara i största laget. Ta lite tid pÄ dig och kolla runt bland olika mÀrken. Om jag skulle köpa en Breitling för att behÄlla lÀnge skulle jag köra pÄ en Navitimer 01 med 7750 urverket. Rimligt pris och en design och storlek som stÄr sig. Du kan hitta lite bÀttre priser pÄ chrono24, eller pruta en del hos en AD.
1517ADE2-88F8-428C-8E23-D5217BD72A4A.jpeg

Tror du att heritage II stÄr sig dÄligt? HÄller med om storleken men jag gillar det... Visst Àr det lite dyrare hos AD men det kÀnns tryggt. Skiljer ca 5k.
 

DrDre

Patek
Tror du att heritage II stÄr sig dÄligt? HÄller med om storleken men jag gillar det... Visst Àr det lite dyrare hos AD men det kÀnns tryggt. Skiljer ca 5k.

Nej, den Àr nog inte sÀmre Àn det mesta annat (möjligtvis storleken dÄ som man kanske kan tröttna pÄ). Det Àr vÀl snarare sÄ att Navitimern Àr vÀldigt tidlös. I stort sett oföröndrad i över 30 Är. Vettig storlek, ocksÄ, vilket gör att den aldrig kommer att kÀnnas omodern. Men det viktigaste Àr ju ÀndÄ vad du kÀnner för klockan, dvs man köper ju inte ngt för att det Àr tidlöst, utan för att man gillar det.

Ang priset. Om skillnaden bara Àr 5tkr sÄ skulle jag handlat hos AD. Om skillnaden Àr över 10 tkr sÄ skulle jag nog köpa frÄn ngn etablerad handlare med bra feedback pÄ tex chrono24. Se bild frÄn en snabb sökning för ungefÀrliga priser. Lycka till!

C9B78CCF-52F3-42F3-9C28-71E4C4EA478E.jpeg
 

Simon.x

Rolex
Tror du att heritage II stÄr sig dÄligt? HÄller med om storleken men jag gillar det... Visst Àr det lite dyrare hos AD men det kÀnns tryggt. Skiljer ca 5k.

Du kan fÀ ner priset lite hos en AD i Sverige om du tar det i butiken ;)
Sedan storleken sÄ passar den de sÄ kör pÄ den du vill ha :)
LÀnken kostar ca 9000 till dessa bara för info.

//Simon
 

xmb216bc

Panerai
Jag hittade inte bilden pÄ den dingen som jag tyckte var lite djupare men ÀndÄ svart. Men hÀr kommer lite slitage. Inte jag som fotat men klockan som jag utgick ifrÄn dÄ jag hjÀlpte Àgaren att sÀlja den. 19500kr för fullset
Screenshot_20190321_134753_com.android.gallery3d.jpg
Screenshot_20190321_134933_com.android.gallery3d.jpg
IMG_20190321_134649.jpg
IMG_20190321_134512.jpg


Detta Àr frÄn extrem anvÀndning.
SÄ ser min ut ocksÄ, blir inte vÀrre Àn sÄ, klockan Àr frÄn 2013
 

Fergi

Rolex
2-Faktor
NÄn som vet om de gÄr att köpa end links till en steelfish a17390 frÄn AD styck eller par? Priser?
 

Eurenius

Den norrlÀndska rörtÄngen
2-Faktor
NÄn som vet om de gÄr att köpa end links till en steelfish a17390 frÄn AD styck eller par? Priser?

Det brukar gÄ att köpa styckevis. Priserna Àr doch helt snurriga, frÄn ett par hundralappar till 1200kr st beroende pÄ modell. Vet dock inte var Steelfishen hamnar.
 
Topp