• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Barricello

Audemars
Hej!
Jag Àr helt ny pÄ forumet, och helt ny Àven pÄ klockor men börjar nÀrma mig ett beslut att köpa min första "riktiga" klocka. Har spanat runt under ett par veckor, och har hunnit Àndra mig sÀkert 5 gÄnger som sig bör... Senast var jag betuttad i en Heuer Autavia, men har nu gÄtt över till en Breitling chrono 44 Heritage II, med svart tavla, gummiarband och viklÄs. Jag gick in och tittade pÄ denna skönhet i butik och kÀnde "woow" inombords. Samtidigt funderar jag pÄ om den Àr lite för mycket bling, Àven om det finns en charm Àven med det. Jag Àr medveten om att det Àr jag sjÀlv som mÄste komma underfund med vilken klocka jag vill ha, men vill gÀrna höra era Äsikter! :) Tankarna kring att köpa nytt/begagnat Àr ocksÄ en bra frÄga, men Àr det inte kul nÀr det Àr helt nytt? Ser fram emot era kommentarer kring denna klocka som första köp!
VĂ€lkommen in i ett beroende! :) ..testa Ă„ klĂ€m pĂ„ sĂ„ mĂ„nga Ur du bara kan. Bor du i Sthlm sĂ„ har Krons i City och Erikson Urhandel i Sumpan bra sortiment att förkova sig i. GÅ PÅ MAGKÄNSLAN! .. i alla fall som "första" ur. Jag köpte min första lite "dyrara/finare" klocka pĂ„ KlockmĂ€ster i Globen för snart 20 Ă„r sedan. En Breitling Aerospace.. 14.500:- ..de va mycket deg för mej dĂ„. :) ..vill kolla Bretiling eller TAG Heuer sĂ„ Ă€r ju Ă€ven KlockmĂ€ster i Globen bra! ...sen nĂ€r du vĂ€l Ă€r inne i beroendet sĂ„ kommer du sĂ€ker köpa beggat, frĂ„n Svensk AD,, frĂ„n Europeiska Dealers pĂ„ NĂ€tet eller Ă€ven i butiker utomlands.
Lycka TIll och upp med Bild pÄ va de blev sedan! ..mitt nÀsta ur lutar Ät en Avenger II Chrono :hungry:
 

JDH

Cartier
God förmiddag.
Korspostar idag.
IMG_20190323_110249.jpg
 

Ninen79

Audemars
NÀr jag köpte mitt hos Bergströms i januari lÄg list pÄ 4.050 kr. SÀljaren menade att stÄllÄset bara gick att bestÀlla i blankpolerat utförande.
Blev jag felinformerad?
Mitt förra viklÄs och gummi jag köpte för 2 Är sedan hos klockmaster var i bortatstÄl. Det kanske inte finns lÀngre?
 
  • Like
Reactions: S.N

Barricello

Audemars
SÄg just att dom hade en Super Avenger nedsatt fr 53k till 37k i skyltfönstret pÄ Franks Ur.
..lite anna smÄtt Ä gott pÄ REA oxÄ
Edit: ber om ursÀkt. De va en Superocean Steelfish
 
Senast Àndrad:

S.N

Panerai
Friends Of KS
2-Faktor

Simon.x

Rolex
Mycket mÀrkligt. DÄ verkar det helt enkelt som att min AD inte hade koll...

Dom jag köper mina Breitling av sÄ fÄr jag ett bra pris. :)

Tror det finns i info trÄden ang vik lÄset. Tror det var @ Aerospace kan minnas fel pÄ anvÀndaran ringde och hörde vad dom kostade ;)

//Simon
 
Senast Àndrad:

S.N

Panerai
Friends Of KS
2-Faktor
Dom jag köper mina Breitling av sÄ fÄr jag ett bra pris. :)

Tror det finns i info trÄden ang vik lÄset. Tror det var @ Aerospace kan minnas fel pÄ anvÀndaran ringde och hörde vad dom kostade ;)

ERIKSON URHANDEL :cigar:

//Simon
Jag vet vad det kostar och vad jag betalade :)

Undrade mest om jag hade blivit felinformerad angÄende vilka utföranden som gÄr att bestÀlla. Min Colt Àr helborstad, sÄ det hade kanske varit lite trevligare med ett borstat lÄs i stÀllet för ett polerat. Men vÀrre saker har vÀl hÀnt.
 

Simon.x

Rolex
Jag vet vad det kostar och vad jag betalade :)

Undrade mest om jag hade blivit felinformerad angÄende vilka utföranden som gÄr att bestÀlla. Min Colt Àr helborstad, sÄ det hade kanske varit lite trevligare med ett borstat lÄs i stÀllet för ett polerat. Men vÀrre saker har vÀl hÀnt.

Jo sÄ kan det vara lite klent av din AD.
Nu vet jag inte hur du la bestÀllningen men men :rolleyes:
Det borstade Àr snyggt nÀstan som titan men lite billigare ;)

Finns i hel guld pris 120.000 kr :D

//Simon
 
  • Like
Reactions: S.N

Code

AKA Vincent B
Inte fÄtt nÄgra erbjudande Àn. Men sjuk beslutsÄngest... Vilken skulle ni valt och varför?
PicsArt_02-21-10.53.48.jpg
Screenshot_20190323_185323.jpg
 
Topp