• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Är du seriös ? Om han sĂ€ger att den Ă€r frĂ„n 2006 och den inte Ă€r det börjar varningsklockorna ringa.
Inga speciella varningsklockor. Lovar dig att över hÀlften av grÄhandlarna pÄ C24 fuskar med datum pÄ gamla breitlings. Det Àr bara att gÄ igenom sida för sida. Mer regel Àn undantag.
 

Eroll

Cartier
Snart en vecka pÄ armen och jag har inget negativt att nÀmna Àn, och den har redan fÄtt smaka pÄ bÄde sött och salt vatten, Seawolf lever upp till namnet! :)
IMG_20200718_204421.jpg

IMG_20200718_204430.jpg
 

Leiflicious

Cartier
Hej alla Breitling Àlskare!

Har spanat i nÄgra veckor nu efter min första rejÀla klocka. Har nog förÀlskat mig i denna skönheten:

Avenger Chronograph 45 Night Mission
v13317101b1x1.png


Hittar ingen som pratat om den hÀr pÄ ks eller mycket info alls pÄ nÀtet. SÄ tÀnkte kolla om nÄn av er kanske kan ge lite input om den.
Det Àr en rÀtt ny modell sÄ har inte funnits sÄ lÀnge i butik Àn. Klockmaster globen hade en framme kan kan kika pÄ tidigare i sommar, finns sÀkert kvar nu med. Riktigt stenhÄrd pjÀs. Minus Àr vÀl att den Àr lite tjock.
 

DrDre

Patek
Är du seriös ? Om han sĂ€ger att den Ă€r frĂ„n 2006 och den inte Ă€r det börjar varningsklockorna ringa.

Jag tror att 39 mm Chronomaten ersattes av Chronomat Crosswind runt 2002-2003 och att ett par Är senare kom Evolution. Crosswind ser ut ungefÀr som 39mm Chronomat, men var aningen större (och hade 22mm bandbredd). Evolution hade andra knappar. Ang priset sÄ bör du komma ner ca 15tkr lÀgre Àn vad han begÀr.
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Jag tror att 39 mm Chronomaten ersattes av Chronomat Crosswind runt 2002-2003 och att ett par Är senare kom Evolution. Crosswind ser ut ungefÀr som 39mm Chronomat, men var aningen större (och hade 22mm bandbredd). Evolution hade andra knappar. Ang priset sÄ bör du komma ner ca 15tkr lÀgre Àn vad han begÀr.
Crosswind kom 97-98 nÄt och var samtida i mÄnga Är med Chronomat. De finns i chronologerna. Crosswind var typ en större chronomat för stora grabbar och dörrvakter som @gruby :)
 

Madmaxzz

Breitling
Jag tror att 39 mm Chronomaten ersattes av Chronomat Crosswind runt 2002-2003 och att ett par Är senare kom Evolution. Crosswind ser ut ungefÀr som 39mm Chronomat, men var aningen större (och hade 22mm bandbredd). Evolution hade andra knappar. Ang priset sÄ bör du komma ner ca 15tkr lÀgre Àn vad han begÀr.
Kommer lÀmna ett bud och ta det dÀrifrÄn pÄ 28 tusen. TÀnkte först ge Max 30 för den men Àven nu 28 kÀnns för högt. FÄr se hur det blir.
 

skarpheden

Cartier
2-Faktor
Screenshot_20200719-202533_Chrome.jpg

Bra sugen pÄ den hÀr som min första Breitling sen jag lÀt min gamla Navitimer Aviastar gÄ.
Enda(?) nackdelen Àr den för korta lÀnken. Behöver minst en bit eller tvÄ till. DÄlig erfarenhet av att hitta bitar till Breitling.

NÄn som har erfarenhet av den hÀr modellen? Utseendet, specsen, lÀnken.. Allt tilltalar mig :)
 

DrDre

Patek
Screenshot_20200719-202533_Chrome.jpg

Bra sugen pÄ den hÀr som min första Breitling sen jag lÀt min gamla Navitimer Aviastar gÄ.
Enda(?) nackdelen Àr den för korta lÀnken. Behöver minst en bit eller tvÄ till. DÄlig erfarenhet av att hitta bitar till Breitling.

NÄn som har erfarenhet av den hÀr modellen? Utseendet, specsen, lÀnken.. Allt tilltalar mig :)

Det ser ut att vara en Chronomat Vitesse (pga de markerade siffrorna). Klacken/raidern kl 12 ser ut att saknas. Inte hela vÀrlden men det bör man ta med i budgeten nÀr man budar. Jag ser inget pÄ bilden som antyder att det Àr en Ltd Ed, men det finns kanske mer info pÄ auktionssidan om det?
 

skarpheden

Cartier
2-Faktor
Det ser ut att vara en Chronomat Vitesse (pga de markerade siffrorna). Klacken/raidern kl 12 ser ut att saknas. Inte hela vÀrlden men det bör man ta med i budgeten nÀr man budar. Jag ser inget pÄ bilden som antyder att det Àr en Ltd Ed, men det finns kanske mer info pÄ auktionssidan om det?
Screenshot_20200720-101457_Chrome.jpg

Nr 63/100.

Raidern, och lÀnkbita/ar, finns det nÄnstans i Sverige, nÄn AD eller likande, man kan vÀmda sig till?
 

DrDre

Patek
Screenshot_20200720-101457_Chrome.jpg

Nr 63/100.

Raidern, och lÀnkbita/ar, finns det nÄnstans i Sverige, nÄn AD eller likande, man kan vÀmda sig till?

Sekundvisaren saknar lysmassa (jag tror att "hÄligheten" ska vara fylld pÄ den modellen, men googla och kolla) och ser inte Àven lysmassan lite hÀrjad ut ut Àven pÄ siffrorna? Jag vete fan, den kÀnns (baserat enbart pÄ bilden du visar) lite halvsunkig. Tror det Àr bÀttre att slÀppa den och leta efter ett finare ex som Àr komplett. Det kan bli bÄde billigare och bÀttre.
 

SeikoZ

Patek
2-Faktor
Screenshot_20200719-202533_Chrome.jpg

Bra sugen pÄ den hÀr som min första Breitling sen jag lÀt min gamla Navitimer Aviastar gÄ.
Enda(?) nackdelen Àr den för korta lÀnken. Behöver minst en bit eller tvÄ till. DÄlig erfarenhet av att hitta bitar till Breitling.

NÄn som har erfarenhet av den hÀr modellen? Utseendet, specsen, lÀnken.. Allt tilltalar mig :)
Otrolig fin klocka, dessutom limiterad till 100 st! Vill dock upplysa en sak ang den sÀljaren pÄ Tradera. Han hade nÀmligen en Omega SMP ute pÄ Tradera, det diskuterades ifall den klockan var fejk eller ej i SMP-trÄden hÀr pÄ KS. Min amatörmÀssiga uppfattning var att klockan var en kopia. Mycket möjligt att klockan dock var Àkta och original. Men vill bara upplysa dig.
 

skarpheden

Cartier
2-Faktor
Otrolig fin klocka, dessutom limiterad till 100 st! Vill dock upplysa en sak ang den sÀljaren pÄ Tradera. Han hade nÀmligen en Omega SMP ute pÄ Tradera, det diskuterades ifall den klockan var fejk eller ej i SMP-trÄden hÀr pÄ KS. Min amatörmÀssiga uppfattning var att klockan var en kopia. Mycket möjligt att klockan dock var Àkta och original. Men vill bara upplysa dig.
Tack för info. Just den hÀr klockan har Àkthetsbevis frÄn Jarl Sandin i Göteborg. De verkar pÄlitliga med bra rykte(?)

Den Àr precis i min smak vad gÀller allt och billigaste jag sÄg pÄ Chrono24 lÄg pÄ 18, inte limiterad och i sÀmre skick. SÄ onekligen lockande.

Å andra sidan, som herrarna @Maxer och @DrDre pĂ„ekade, kommer det kosta en del till med lĂ€nkbitar, raidern, puts och ev. Ă„tgĂ€rd av visarna..
 

SeikoZ

Patek
2-Faktor
Tack för info. Just den hÀr klockan har Àkthetsbevis frÄn Jarl Sandin i Göteborg. De verkar pÄlitliga med bra rykte(?)

Den Àr precis i min smak vad gÀller allt och billigaste jag sÄg pÄ Chrono24 lÄg pÄ 18, inte limiterad och i sÀmre skick. SÄ onekligen lockande.

Å andra sidan, som herrarna @Maxer och @DrDre pĂ„ekade, kommer det kosta en del till med lĂ€nkbitar, raidern, puts och ev. Ă„tgĂ€rd av visarna..
Ja, och priset lÀr absolut inte stanna pÄ 9200kr...
 

Simon.x

Rolex
Tack för info. Just den hÀr klockan har Àkthetsbevis frÄn Jarl Sandin i Göteborg. De verkar pÄlitliga med bra rykte(?)

Den Àr precis i min smak vad gÀller allt och billigaste jag sÄg pÄ Chrono24 lÄg pÄ 18, inte limiterad och i sÀmre skick. SÄ onekligen lockande.

Å andra sidan, som herrarna @Maxer och @DrDre pĂ„ekade, kommer det kosta en del till med lĂ€nkbitar, raidern, puts och ev. Ă„tgĂ€rd av visarna..
Hej
En av flera ADs i Sthlm

HĂ€r hittar du fler ADs --> https://www.breitling.com/se-en/



//Simon
 
Senast Àndrad:

skarpheden

Cartier
2-Faktor
Hej
En av flera ADs i Sthlm
https://www.eriksonurhandel.se/

HĂ€r hittar du fler ADs --> https://www.breitling.com/se-en/

TP i tÀby service + delar du kan ev fÄ ett kostnads förslag pÄ vad delarna kostar (raider, 2 lÀnkbitar. Samt visar byte via telefon)

Tror Klockmaster i globen kan serva denna samt har delar till denna om du har tur vet inte om dom Àr AD just i dagens lÀge ? dom var det tidigare.

Vissa av dom lÀnkbitarna kan sitta som fan om man har otur sÄ för man knappt loss dessa.
Sedan hur verket mÄr, Om det finns nÄgot service intyg kan vara vÀrt att vÀga in om det Àr över 4/6 Är sedan samt var det som dom fixade dÄ ??

//Simon
Tack! :)
 
Topp