• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Boozer_87

Panerai
Vart gömmer sig alla guldklimpar? Kom inte och gnĂ€ll sen att det inte gĂ„r att sĂ€lja B, köpesannons Ă€r ju tydligen helt meningslöst, bjuda mer Ă€n vad saker egentligen Ă€r vĂ€rda funkar inte heller! Inte bitter , NĂ€nĂ€ 😉
 

Tigerrrr

Rolex
2-Faktor
Helhappy med min Superocean 46. Blir helt klart kvar i klocklÄdan:)
4D6AC5E0-E5E2-4E2D-9A15-EDC703386F26.jpeg
 

UTCetter

Cartier
Jag menar klockan. Simon anvĂ€nder sina brattar stenhĂ„rt. De ser alla ut som de varit i krig med massor av dings, djupa hĂ„l, kratrar, svetsloppor och djupa repor man kan ha som regnvattensavledare.. 😆

Simon gör rÀtt!
BÀttre lyss till den strÀng som brast Àn aldrig bÀra en Bratte... eller hur det nu var.
 

skyseeker

Rolex
Ja det Àr en helt ny Breitling fick plocka ihop en ny dÄ den gamla Svarta var med om en total olycka o_O Tur att den var försÀkrad :)

Det som finns kvar av den gamla Àr boxen samt ett band med dom dÀr hÄlen i ( med ett litet nagg i den ena kanten i gummit )

Denna Àr snart 2 mÄn gammal nytt serie nr samt 5 Ärs garanti plus vad som nu kommer med i boxen (fick 2 extra band till med av AD en sitter pÄ samt ett i militÀry band nyare mod)

//Simon

Har jag missat vad som hĂ€nt!? 😬
 

skyseeker

Rolex
Det stÄr inget pÄ detta forum vad som hÀnde med den gamla svarta. SÄ i praktiken sÄ har du inte missat detta ;)

Men Breitling kostnads förslag vart pÄ 115.000 kr för att fixa fram en likadan NY o_O SÄ det blev denna som jag anvÀnder nu.


//Simon
Holy xxxx!
FÄr man frÄga vad du lyckades utsÀtta den för!?
 

ironcastle

Patek
2-Faktor
T.o.m Pagani för 800 spÀnn har applicerade index. Lite snÄlt av Breitling att bara ha det pÄ premium-serierna. Och detta Àr ju uppenbart ingen Kern-grej utan det har pÄgÄtt lÀnge......
Nu Àr jag bra sen pÄ bollen, men det Àr ingen som tÀnkt pÄ att en applicerad kan lossna? En som Àr mÄlad pÄ tavlan kan inte lossna.
Man kan tÀnka att de billigare serierna Àr gjorda för att nyttjas hÄrdare Àn de dyrare. Billigare och beprövade verk, mÄlade index osv.

Eller sÄ Àr det bara snÄlhet. Fast jag vill inte tro det. Jag blev dock ocksÄ lite besviken nÀr jag i somras konstaterade att Àven indexen pÄ nya Superocean Àr mÄlade.

Edit... jo, jag var sen pÄ bollen ja....
 

skyseeker

Rolex
Ja du.

Jag utsatte den inte för mycket det var dom andra bilarna samt tunga trafiken pÄ den vÀgen dÄ ett band stift lossade frÄn band hornet nÀr jag körde min bil med rutan nere som mosade denna. (det var en varm dag) Jag hittade bara uret samt ett band satt kvar pÄ klockan den andra gummi remsan lÄg 200 meter bort utan bandstift. Tog ca 10 - 15 min att komma till samma plats gissar jag. :blackeye:

Resten letade jag inte efter Pg tÀt trafik och hastigheten pÄ vÀgen. :borg: :stop:


//Simon
Aj aj aj! Lider med dig. Ibland hÀnder det mest ovÀntade...!
Skönt att det löste sig med försÀkringen:)
 

Hem.g

Breitling
Hej
IgĂ„r fick jag hem min andra i ordningen bratte och tĂ€nkte att nu fĂ„r jag sluta snoka runt i denna trĂ„d. Dags att bidra lite jag med 😊

Senaste förvÀrvet Àr dÄ en Superocean II 44
image.jpg

Och en pÄ min lilla brattesamling en Superocean och en Colt
image.jpg
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Nu Àr jag bra sen pÄ bollen, men det Àr ingen som tÀnkt pÄ att en applicerad kan lossna? En som Àr mÄlad pÄ tavlan kan inte lossna.
Man kan tÀnka att de billigare serierna Àr gjorda för att nyttjas hÄrdare Àn de dyrare. Billigare och beprövade verk, mÄlade index osv.

Eller sÄ Àr det bara snÄlhet. Fast jag vill inte tro det. Jag blev dock ocksÄ lite besviken nÀr jag i somras konstaterade att Àven indexen pÄ nya Superocean Àr mÄlade.

Edit... jo, jag var sen pÄ bollen ja....
Kanske mer hÄllbart. Men skulle ÀndÄ sÀga att det Àr 100% snÄlhet. Vissa skriver att det skulle vara dyrt och avancerat att stansa index i en tavla, det stÀmmer inte. Det Àr inte dyrt och det Àr inte nÄgon avancerad teknik att stansa smÄ detaljer. IsÄfall skulle varenda liten leksaksbil vara avancerad ingenjörskonst. Breitling Àr helt enkelt snÄla. ;)
 

ironcastle

Patek
2-Faktor
Kanske mer hÄllbart. Men skulle ÀndÄ sÀga att det Àr 100% snÄlhet. Vissa skriver att det skulle vara dyrt och avancerat att stansa index i en tavla, det stÀmmer inte. Det Àr inte dyrt och det Àr inte nÄgon avancerad teknik att stansa smÄ detaljer. IsÄfall skulle varenda liten leksaksbil vara avancerad ingenjörskonst. Breitling Àr helt enkelt snÄla. ;)
Ja, det Àr onekligen svÄrt att ducka frÄn. De dÀr enkla ETA-verken talar sitt sprÄk, tillsammans med indexen.

Fast det finns mÄlade detaljer Àven hos andra tillverkare. Jag tÀnker kanske frÀmst pÄ den svindyra Submarinern dÀr kronan Àr mÄlad. Tudor har ocksÄ loggan mÄlad. Medan Superocean har den applicerad. I min vÀrld Àr det betydligt snyggare med applicerad logga.

De mÄlade indexen pÄ Superocean ser ocksÄ rena och konsistenta ut. SÄ som nÄgon tidigare skrev. Det ser vÀl egentligen inte billigt ut, utan det Àr vÀl snarare en smaksak. Oavsett vad ev kostnad Àr. Precision Àr det oavsett appliceringsmetod.
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Ja, det Àr onekligen svÄrt att ducka frÄn. De dÀr enkla ETA-verken talar sitt sprÄk, tillsammans med indexen.

Fast det finns mÄlade detaljer Àven hos andra tillverkare. Jag tÀnker kanske frÀmst pÄ den svindyra Submarinern dÀr kronan Àr mÄlad. Tudor har ocksÄ loggan mÄlad. Medan Superocean har den applicerad. I min vÀrld Àr det betydligt snyggare med applicerad logga.

De mÄlade indexen pÄ Superocean ser ocksÄ rena och konsistenta ut. SÄ som nÄgon tidigare skrev. Det ser vÀl egentligen inte billigt ut, utan det Àr vÀl snarare en smaksak. Oavsett vad ev kostnad Àr. Precision Àr det oavsett appliceringsmetod.
Köp ingen lupp ;)
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Ja, det Àr onekligen svÄrt att ducka frÄn. De dÀr enkla ETA-verken talar sitt sprÄk, tillsammans med indexen.

Fast det finns mÄlade detaljer Àven hos andra tillverkare. Jag tÀnker kanske frÀmst pÄ den svindyra Submarinern dÀr kronan Àr mÄlad. Tudor har ocksÄ loggan mÄlad. Medan Superocean har den applicerad. I min vÀrld Àr det betydligt snyggare med applicerad logga.

De mÄlade indexen pÄ Superocean ser ocksÄ rena och konsistenta ut. SÄ som nÄgon tidigare skrev. Det ser vÀl egentligen inte billigt ut, utan det Àr vÀl snarare en smaksak. Oavsett vad ev kostnad Àr. Precision Àr det oavsett appliceringsmetod.
Sen kan jag tycka det Àr skillnad pÄ mÄlade index och mÄlade index som ska försöka se ut som applicerade. Vanliga mÄlade index Àr ju riktigt tool, som pÄ gamla rolex och squale 1521 t ex.
 

ironcastle

Patek
2-Faktor
Sen kan jag tycka det Àr skillnad pÄ mÄlade index och mÄlade index som ska försöka se ut som applicerade. Vanliga mÄlade index Àr ju riktigt tool, som pÄ gamla rolex och squale 1521 t ex.
Det kan jag pÄ sÀtt och vis hÄlla med om. Men samtidigt Àr jag inget fan av mÄlade siffror. Som pÄ gamla Rolex.
Indexen med sina fina radieövergÄngar mot tavlan Àr inte sÄ tokiga pÄ Superocean tycker jag. DÄ irriterar det mig mer att metallen i visarna och loggan inte alls ger intryck av att vara nÄgot speciellt, utan skulle kunna vara stansat ur vilket bondjÀrn som helst. Det kÀnns lite trist.
 
Topp