• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

skyseeker

Rolex
Ja, vingarna fick tyvĂ€rr kompromissas med dĂ„ kĂ€nslan av att hĂ€mta ut en sprillans ny frĂ„n butik vĂ€gde tyngre denna gĂ„ng.. men jag Ă€r helt med pĂ„ din tanke 😂
Men den kanske hade sett osymmetriskt ut med vingarna!?! Den har - om man utrycker det milt - en ganska vÀlfylld tavla!

Denna ska - enligt min mening - definitivt ha vingar :
D2909E59-BCB4-42DA-8343-5D7FB948FCE5.jpeg


Denna tycker jag kan komma undan! Men tveksamt - mycket tveksamt:
244810CC-E37D-42BC-94EF-F837B0BFF961.jpeg

Din kanske faktiskt funkar bÀttre utan (sÀg för guds skull inget till Kern):
A6FACEF0-9690-4096-96E3-607864CAEA58.jpeg
 

tidÀrpengar

Breitling
Men du skulle ju ha en kasse finbĂ€rs, nĂ€r du stĂ€llde upp dom sĂ„, dĂ„ Ă€r jag Ă€n mer sĂ€ker pĂ„ mitt val. Exakt dĂ„! Tack kompis! đŸ•șđŸŒđŸ€
 
Visst Ă€r det, dock ledsen att göra dig besviken pĂ„ den punkten - jobbar inte ens i nĂ€rheten av varken bar eller dörr. Detta var ju det coolaste man kunde ha i mitten pĂ„ 90 talet, nĂ€r jag var 20. Hade ingen dĂ„, de var hutlöst dyra, kompenserar för det nu 😁 Fick originalufot i present för 5 Ă„r sedan, hade inte en tanke pĂ„ att bĂ€ra Bratte men gillade den skarpt och dĂ€r började det...

Familjefoto, 81.950/B13047, K13050.1, B13352. Den sistnÀmnda skulle haft utc men det verkar lÀttare att fÄnga en enhörning.... Vill nÄgon avyttra en ref 13352 med utc, lÀgg ett om!

Min favorit metall trilogy, stÄl, halvguld och helguld.
 

SeikoZ

Patek
2-Faktor
klassiskt misstag aom nog lÀr göra att fÀrre mÀn köper 36an .

hade man bara slÀppt dom utan att proppsa med könstilldelning sÄ kan man nog krönga mÄnga 36or!

den blÄa ser rÀtt ok ut tycker jag
HÄller faktiskt med dig. Riktigt dumt att inte hÄlla truten eller Ätminstone marknadsföra 36an som unisex. MÄnga hÄller sig borta frÄn Breitling just pga storleken.

Edit: Vad för urverk sitter det i denna modell, ETA?
 

skyseeker

Rolex
Jag tycker dom Àr grÀsligt hemska. Precis motsatt vÀg jag hade hoppas Breitling skulle gÄ
Ja jag hade hoppats det övergett den ”vĂ€gen” med :( Urvattning av varumĂ€rket om du frĂ„gar mig.
Är alltid svĂ„rt/omöjligt att blidka alla tĂ€nkbara kunder. Ibland fĂ„r man helt enkelt vĂ€lja.
 

Rulle

Audemars
Ja jag hade hoppats det övergett den ”vĂ€gen” med :( Urvattning av varumĂ€rket om du frĂ„gar mig.
Är alltid svĂ„rt/omöjligt att blidka alla tĂ€nkbara kunder. Ibland fĂ„r man helt enkelt vĂ€lja.
kern har ju kommit bra lÄngt pÄ att förstöra företaget och Àndra det helt

och vÀrre lÀr de vÀl bli
 

Leiflicious

Cartier
Tycker inte den var sĂ„ illa Ă€ndĂ„, ser ju lite ut som Calliston som DrDre lĂ€nkade. Även om den var klart kaxigare med vingarna och biffiga index.
Men nÀr den kinesiska skÄdespelerskan skulle köra en förinspelad liten rant pÄ kinesiska dÄ var det verkligen fram med skÀmskudden. Ouch. Var det sÄ mycket begÀrt att stanna uppe till kl 21 och lÀra sig ett par engelska fraser? Det var sÄ ovÀrdigt.
 

DrDre

Patek
Tycker inte den var sĂ„ illa Ă€ndĂ„, ser ju lite ut som Calliston som DrDre lĂ€nkade. Även om den var klart kaxigare med vingarna och biffiga index.
Men nÀr den kinesiska skÄdespelerskan skulle köra en förinspelad liten rant pÄ kinesiska dÄ var det verkligen fram med skÀmskudden. Ouch. Var det sÄ mycket begÀrt att stanna uppe till kl 21 och lÀra sig ett par engelska fraser? Det var sÄ ovÀrdigt.

Den blĂ„ Ă€r inte alls dum. Om man dragit upp stl ett par mm hade den nog kunnat bli hyggligt populĂ€r bland (fler) herrar som tittar pĂ„ "allroundklocka-som-funkar-till-det-mesta”, typ Rolex DJ, Omega AT etc.

5E8826EE-6F9F-488F-A681-7C3E01B51EC8.jpeg
 

Rulle

Audemars
Den blĂ„ Ă€r inte alls dum. Om man dragit upp stl ett par mm hade den nog kunnat bli hyggligt populĂ€r bland (fler) herrar som tittar pĂ„ "allroundklocka-som-funkar-till-det-mesta”, typ Rolex DJ, Omega AT etc.

5E8826EE-6F9F-488F-A681-7C3E01B51EC8.jpeg
den skulle bara haft en vettig micro-justering med sÄ hade mam kunnat haft en hyffsad klocka dÀr
 
Topp