• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

DrDre

Patek
den skulle bara haft en vettig micro-justering med sÄ hade mam kunnat haft en hyffsad klocka dÀr

Skruvad krona hade varit trevig ocksÄ. Nu Àr den iofs vattentÀt till 100, men skruvat blir nog ÀndÄ bÀttre. Jag gillar finishen, hur man blandar borstat och polerat.

Intressant att man fortsatt med den nya Chronomat-designen. Kanske kan man hoppas pÄ fler varianter i framtiden. En worltimer vore spÀnnande och en kronograf med 7750 skulle nog ocksÄ bli bra.
FA7863E0-C1DE-4922-AF42-D9AAFD977B11.jpeg
 

DrDre

Patek
stÀmmer detta verkligen som kern sÀger?

Screenshot_20201029-104217_Facebook.jpg

Jag tror inte det. Det var ju rÀtt rörigt dÀr i början med massor av modeller (mÄnga rÀtt konstiga) men jag tror inte att jag sett nÄgon modell före Chronomat, som vÀl kom 1984, med dessa klackar.
 
Senast Àndrad:

PE76

Cartier
2-Faktor
Jag tror inte det. Det var ju rÀtt rörigt dÀr i början med massor av modeller (mÄnga rÀtt konstiga) men jag tror inte att jag sett nÄgon modell för Chronomat som vÀl kom 1984 med dessa klackar.
Han blandar nog ihop Ärtalet med nÀr Schneider tog över för det var 1979.
 

skyseeker

Rolex
Kan vi inte skramla ihop lite pengar som vi kan ge DW sÄ de kan vÀrva honom till ny VD... Skulle vÀl alla vinna pÄ?
(Ja jag vet att jag var elak nu ;)
 

masseeh

Omega
2-Faktor
God kvÀll gÀnget!
Idag blir en dag för mig att minnas, första gÄngen jag plockar ut en sprillans ny Breitling. LÀngtat i mÄnga Är till denna dagen, en blÄ Navitimer GMT.

Fantastiskt bemötande och service av Björkegrens ur i Kalmar.

D6644384-F7D0-4757-A0B1-B99FFD836FB7.jpeg
Grattis till en riktigt fin klocka! Personalen pĂ„ Björkegrens Ă€r verkligen vĂ€rldsklass👌
 
Topp