• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Gmtmaster

Cartier
Nu nĂ€r man Ă€ntligen gaddat sig sĂ„ tyckte jag att Breitlingen passade bĂ€st pĂ„ armen 😜
 

Bilagor

  • 0FEF2EA5-400C-4282-BA11-CD33FB2A961C.jpeg
    0FEF2EA5-400C-4282-BA11-CD33FB2A961C.jpeg
    395.8 KB · Visningar: 64
Senast Àndrad:

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
Ööö. SĂ„g precis i detta nu en aerospace i en butik. Ska man spontan köpa? Är den inte pĂ„ vĂ€g ut?
kommer det att komma en uppdaterad modell eller skall man klippa denna rakt av??
 

Leiflicious

Cartier
Ööö. SĂ„g precis i detta nu en aerospace i en butik. Ska man spontan köpa? Är den inte pĂ„ vĂ€g ut?
kommer det att komma en uppdaterad modell eller skall man klippa denna rakt av??
Kern har nÀmnt att en ny ska komma tidigt 2021 för typ ett halvÄr sen men sedan inte pratat om det mer, sÄ de har ju jobbat pÄ det men ingen vet hur det blir.
 

DrDre

Patek
Ööö. SĂ„g precis i detta nu en aerospace i en butik. Ska man spontan köpa? Är den inte pĂ„ vĂ€g ut?
kommer det att komma en uppdaterad modell eller skall man klippa denna rakt av??

Jag skulle vÀntat tills den nya kommer ut. DÄ vet du hur bÄda ser ut och kan vÀlja den du gillar mest. Det lÀr inte vara sÄ att alla gamla (nuvarande) Aerospace Àr ute ur systemet i samband med att den nya visas, utan du kommer att ha möjlighet att köpa bÄda under en tid.
 

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
Jag skulle vÀntat tills den nya kommer ut. DÄ vet du hur bÄda ser ut och kan vÀlja den du gillar mest. Det lÀr inte vara sÄ att alla gamla (nuvarande) Aerospace Àr ute ur systemet i samband med att den nya visas, utan du kommer att ha möjlighet att köpa bÄda under en tid.

men Àr man 100 pÄ att det kommer en ny? Jag tycker jag sökt vÀl pÄ internet utan resultat och i butik visste de ingenting. Det Àr mer sÄ jag tÀnker.
 

Rulle

Audemars
men Àr man 100 pÄ att det kommer en ny? Jag tycker jag sökt vÀl pÄ internet utan resultat och i butik visste de ingenting. Det Àr mer sÄ jag tÀnker.
han har skrivit att det kommer en ny pÄ sitt instagramkonto mer Àn en gÄng

kern har hintat rÀtt myclet om en hel dem olika saker till folk sÄ in Ä lÀs kommentarerna lite dÄ Ä dÄ
 

DrDre

Patek
20200112_183801.jpg


ska man lÀgga ut denna pÄ sÀljes eller ej?

41mm i toppskick pÄ lÀnk, har Àven ett svart gummi med det fina deployant lÄset

Det Àr en trevlig klocka. Imho en av de finaste i den generationens Chronomat. Om man ska sÀlja den eller ej tycker jag Àr svÄrt att sÀga dÄ det beror sÄ mkt pÄ sÀljarens specifika situation. Har man ngt liknande? Hur mkt handledstid fÄr den? Behöver man pengarna? Ska man sÀlja den för att finansiera en annan klocka som man tror kommer att uppskattas mer? Osv. Rent allmÀnt kan man vÀl konstatera att om man sÀljer den och skulle Ängra sig, sÄ Àr det inte sÄ svÄrt att nosa upp en igen.
 

Rulle

Audemars
Det Àr en trevlig klocka. Imho en av de finaste i den generationens Chronomat. Om man ska sÀlja den eller ej tycker jag Àr svÄrt att sÀga dÄ det beror sÄ mkt pÄ sÀljarens specifika situation. Har man ngt liknande? Hur mkt handledstid fÄr den? Behöver man pengarna? Ska man sÀlja den för att finansiera en annan klocka som man tror kommer att uppskattas mer? Osv. Rent allmÀnt kan man vÀl konstatera att om man sÀljer den och skulle Ängra sig, sÄ Àr det inte sÄ svÄrt att nosa upp en igen.
sant sant!!
tÀnkte rensa lite i samlingen
Àven om denna Àr löjligt grym sÄ dras jag till dom Àldre chrinomaterna mer!

kan ocksÄ ha varit en liten heads up om nÄn e sugen sÄ att sÀga sÄ slipper man göra en jÀdra annons och fp massa skumma bytes förfrÄgningar
 

Boozer_87

Panerai
sant sant!!
tÀnkte rensa lite i samlingen
Àven om denna Àr löjligt grym sÄ dras jag till dom Àldre chrinomaterna mer!

kan ocksÄ ha varit en liten heads up om nÄn e sugen sÄ att sÀga sÄ slipper man göra en jÀdra annons och fp massa skumma bytes förfrÄgningar
HĂ„ller med du, trots att airbornen vĂ€xt frĂ„n helt död till dödryckningar sĂ„ kĂ€nns den lite "leksakig" för min smak, helvete snacka om att kasta in en brandbomb i trĂ„den 😁
 

Bilagor

  • 20201219_114144.jpg
    20201219_114144.jpg
    384.1 KB · Visningar: 18

hroges

Omega
Hejsan,

Har införskaffat mig en Breitling Chronomat AB0140 frÄn 2019 för ett par veckor sedan.

Finns dock en sak jag funderar över och tÀnkte att nÄgon hÀr pÄ forumet kanske har svar pÄ min frÄga.


PÄ dessa senare modeller av chronomaten sÄ Àr ju pusher-knapparna som startar och stoppar kronograffunktionen gÀngade/skruvade.

För er som inte vet sÄ Àr det i inskruvat lÀge inte möjligt att trycka ned knapparna utan man mÄste skruva ut dem helt för att kunna starta och stoppa tidtagningen.


Undrar ifall klockan fortfarande Àr vattentÀt Àven nÀr pusher-knapparna Àr i det utskruvade lÀget.

FörstÄr att den kanske inte klarar 30 ATM i detta lÀge men hur Àr det med att t.ex. tvÀtta hÀnder och skölja över klockan med vatten nÀr knapparna urskruvade.

Tack pÄ förhand! :D
 

Boozer_87

Panerai
airbornen Àr bÀttre Àn din bilhandlarklocka;) haha
Jag söker ju fan extrajobb bĂ„de i dörren och hos handlarna, cv frĂ„gar dem? DĂ„ trycker jag upp den i ansiktet pĂ„ dem och sĂ„ sĂ€ger dem, - det dĂ€r funka pĂ„ 90-talet grabben sĂ„ gĂ„r jag hem med svansen mellan bena och tĂ€nker- vad fan köpte jag denna för? 😉😉😉😉😉
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Hejsan,

Har införskaffat mig en Breitling Chronomat AB0140 frÄn 2019 för ett par veckor sedan.

Finns dock en sak jag funderar över och tÀnkte att nÄgon hÀr pÄ forumet kanske har svar pÄ min frÄga.


PÄ dessa senare modeller av chronomaten sÄ Àr ju pusher-knapparna som startar och stoppar kronograffunktionen gÀngade/skruvade.

För er som inte vet sÄ Àr det i inskruvat lÀge inte möjligt att trycka ned knapparna utan man mÄste skruva ut dem helt för att kunna starta och stoppa tidtagningen.


Undrar ifall klockan fortfarande Àr vattentÀt Àven nÀr pusher-knapparna Àr i det utskruvade lÀget.

FörstÄr att den kanske inte klarar 30 ATM i detta lÀge men hur Àr det med att t.ex. tvÀtta hÀnder och skölja över klockan med vatten nÀr knapparna urskruvade.

Tack pÄ förhand! :D
Ja, den Àr lika tÀt med kronorna urskruvade. Det Àr bara en lÄsring för att du inte ska kunna trycka in knapparna.
 
Topp