• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Maxer

Audemars
2-Faktor
sant sant!!
tÀnkte rensa lite i samlingen
Àven om denna Àr löjligt grym sÄ dras jag till dom Àldre chrinomaterna mer!

kan ocksÄ ha varit en liten heads up om nÄn e sugen sÄ att sÀga sÄ slipper man göra en jÀdra annons och fp massa skumma bytes förfrÄgningar
F-n va kul! Du börjar lÄta som mig, bara sÀlj nu sÄ vi fÄr se lite roliga Brattar i rotation pÄ k&s.
Och ja, de Àldre choromaterna Àr bÀttre...tyvÀr
 

Rulle

Audemars
Jag söker ju fan extrajobb bĂ„de i dörren och hos handlarna, cv frĂ„gar dem? DĂ„ trycker jag upp den i ansiktet pĂ„ dem och sĂ„ sĂ€ger dem, - det dĂ€r funka pĂ„ 90-talet grabben sĂ„ gĂ„r jag hem med svansen mellan bena och tĂ€nker- vad fan köpte jag denna för? 😉😉😉😉😉
sÄ det Àr sÄ walk of shame uppfanns?

skönt att man inte Àr sÄ gammal sÄ man fick uppleva dörrvakter med bra klockor
dom i min stad kÀnns mest som gÀngmedlemmar men dÀr finns nÄgra klassiska anabolakillar med dyra klockor!!
 

hroges

Omega
Ja, den Àr lika tÀt med kronorna urskruvade. Det Àr bara en lÄsring för att du inte ska kunna trycka in knapparna.
En ska jag funderade över;
Varför vill man isÄfall kunna lÄsa knapparna om den ÀndÄ Àr lika vattentÀt?
Är det för att om man trycker in knapparna och aktiverar kronografen nĂ€r man Ă€r under vattnet sĂ„ finns det risk att trycka in vatten i klockan?
 

Stig

Omega
2-Faktor
En ska jag funderade över;
Varför vill man isÄfall kunna lÄsa knapparna om den ÀndÄ Àr lika vattentÀt?
Är det för att om man trycker in knapparna och aktiverar kronografen nĂ€r man Ă€r under vattnet sĂ„ finns det risk att trycka in vatten i klockan?
Svar ja.
 

Rulle

Audemars
upplevt att saker sÀljs billigare pÄ klocksnack Àn chrono24 dÀrav frÄgan om hur mycket man kan fÄ för den hÀr pÄ klocksnack.
blir rÀtt lÀtt sÄ nÀr man inte ser bilder!;)


ta nÄgra bilder pÄ klockan sÄ kan du nog fÄ nÄgra vettiga svar pÄ vad du skulle kunna fÄ den för!

vi ska ju inte behöva jobba Ä hÄlla pÄ Ä klicka Ä försöka zooma pÄ en kass profilbild
 

Nissestr

Patek
Pledge Member
2-Faktor
INTRESSEKOLL Breitling chronomat 44 ref A13356
Uppskattat vĂ€rde 23 926 kr − 28 672 kr enligt chrono24.
köpt ifrÄn godkÀnd handlare pÄ chrono24.
Hur mycket tror ni man kan fÄ för den hÀr?
Ni ser bild pÄ klockan pÄ min profilbild.

Kaliber/Urverk
Breitling 13
Baskaliber
Valjoux 7750
GĂ„ngreserv
42
Antal stenar
25
Material pÄ bezelen (ringen)
StÄl
Glas
Safirglas
VattentÀt
30 ATM
Urtavla
Silver
Siffror urtavla
Inga siffror
Sen kan det vara gött att ha med Är, servicehistorik, tillbehör med mera, smÄ delar men som ÀndÄ pÄverkar slutpriset
 

BirkCE

Breitling
Pledge Member
125FE5FF-68F2-4D3A-9248-C221472BE85A.jpeg
 

Boozer_87

Panerai
PÄ riktigt detta mÄste ju anses som ett jÀvla niceprice?
 

daveid

Cartier
2-Faktor
PÄ riktigt detta mÄste ju anses som ett jÀvla niceprice?
Skulle tippa pÄ att marknadsvÀrdet ligger nÄnstans runt 20-25k beroende pÄ köpare. Ofta fÄr man runt 20-25% rabatt pÄ list pÄ dessa om man prutar hos AD. De gÄr att fÄ för runt 30k nya pÄ Chrono24, gummibezel-varianten flyger nog inte av hyllorna hos AD.
 

Boozer_87

Panerai
Skulle tippa pÄ att marknadsvÀrdet ligger nÄnstans runt 20-25k beroende pÄ köpare. Ofta fÄr man runt 20-25% rabatt pÄ list pÄ dessa om man prutar hos AD. De gÄr att fÄ för runt 30k nya pÄ Chrono24, gummibezel-varianten flyger nog inte av hyllorna hos AD.
Jo jag vet ju sĂ„klart att ingen betalar list, men har du 25% fĂ„r du jĂ€ttegĂ€rna "köpa ut" klockor till mig 😉

Edit: har nÄgonsin nÄgon B-modell flygit av hyllorna förutom nya SO- limitedmodellerna?
 

Jo.Jo

Omega
@Jo.Jo Du kan inte lÀgga upp en sÄdan bild, utan bild pÄ klockan ocksÄ. :)
Hehe PÄ den tiden tog det tvÄ veckor att fÄ en bild framkallad och man brydde sig inte:)
SÄg en stor pappfigur i ett skyltfönster gissar att det var franks ur. tvÄ veckor senare blev det affÀr
Det intressanta i det hela var att jag bytte visare och armband direkt (man gjorde sÄ för att personifiera klockan pÄ den tiden)
 

SeikoZ

Patek
2-Faktor
Hehe PÄ den tiden tog det tvÄ veckor att fÄ en bild framkallad och man brydde sig inte:)
SÄg en stor pappfigur i ett skyltfönster gissar att det var franks ur. tvÄ veckor senare blev det affÀr
Det intressanta i det hela var att jag bytte visare och armband direkt (man gjorde sÄ för att personifiera klockan pÄ den tiden)
Ja, men syftade pÄ klockan idag. Vill sÄ gÀrna se den.
 

Weberg

Audemars
PÄ riktigt detta mÄste ju anses som ett jÀvla niceprice?
SÀkert bra, men sÀrskilt dyra Àr de inte. Du fÄr en svart 42 mm helt ny för 20 k i Japan.
 

Eurenius

Den norrlÀndska rörtÄngen
2-Faktor
PÄ riktigt detta mÄste ju anses som ett jÀvla niceprice?

Verkligen!
 

Boozer_87

Panerai
Sen finns det ju sĂ„klart alltid olika vinklar, jag hade ju hellre köpt av en forummedlem Ă€n "overthere" Ă€ven om det kanske var nĂ„n tusenlapp dyrare, vilket det vĂ€ldigt sĂ€llan Ă€r pĂ„ KS. Men som sagt alla tycker ju olika 😁
 
Topp