• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Boozer_87

Panerai
Har sett nÄn gÄng nÄnstans att tull Àr max 10kr för en klocka, men lÄter det vara osagt, har köpt lite bilar genom Ären och har rÀknat pÄ samma sÀtt dÀr, och absolut kan tillsatser vara lÀgre och dÄ blir ju totalen nÄgot mindre.
 

Weberg

Audemars
Möjligt att det Àr 4% men jag har rÀknat pÄ 10% och ditt hÄller förutsatt att det Àr fraktfritt annars ska Àven fraktkostnad tullas.
Japan Ă€r rĂ€tt bjussiga pĂ„ frakt. Denna var gratis. Dock kan jag tycka det Ă€r lite mĂ€rkligt att t.ex. Breitling och Omega Ă€r sĂ„ mycket billigare dĂ€r. Även med moms och annat blir mĂ„nga fina klockor jag tittar pĂ„ billigare Ă€n i inom EU đŸ€”
 

Boozer_87

Panerai
Japan Ă€r rĂ€tt bjussiga pĂ„ frakt. Denna var gratis. Dock kan jag tycka det Ă€r lite mĂ€rkligt att t.ex. Breitling och Omega Ă€r sĂ„ mycket billigare dĂ€r. Även med moms och annat blir mĂ„nga fina klockor jag tittar pĂ„ billigare Ă€n i inom EU đŸ€”
SĂ„ Ă€r det ju med allt, en volvo eller Mercedes kostar ju inte samma i alla lĂ€nder jorden runt oavsett landets moms 😁
 

SeikoZ

Patek
2-Faktor
Nu Àr ju inte priset problemet hÀr. Problemet Àr att det:
1, Det Àr en Breitling. Breitling och KS Àr ingen bra kombination för en sÀljare.
2, Den Àr ju fin och sÄ, men det behövs en handled lika stor som en grizzlybears tassar för att bÀra den dÀr, dÀrför minskar tyvÀrr antal köpare...
 
Senast Àndrad:

SeikoZ

Patek
2-Faktor
Japan Ă€r rĂ€tt bjussiga pĂ„ frakt. Denna var gratis. Dock kan jag tycka det Ă€r lite mĂ€rkligt att t.ex. Breitling och Omega Ă€r sĂ„ mycket billigare dĂ€r. Även med moms och annat blir mĂ„nga fina klockor jag tittar pĂ„ billigare Ă€n i inom EU đŸ€”
I princip allt Àr billigare i Japan och USA, har inte riktigt förstÄtt varför...

Edit: Med allt syftar jag dÄ pÄ klockor.
 

Boozer_87

Panerai
Nu Àr ju inte priset problemet hÀr. Problemet Àr att det:
1, Det Àr en Breitling. Breitling och KS Àr ingen bra kombination för en sÀljare.
2, Den Àr ju fin och sÄ, men det behövs ett en handled lika stora som en grizzlybears tassar för att bÀra den dÀr, dÀrför minskar tyvÀrr antal köpare...
InstĂ€mmer 😁 Men kanske inte en grizzly,
 

Eurenius

Den norrlÀndska rörtÄngen
2-Faktor
SĂ„ Ă€r det ju med allt, en volvo eller Mercedes kostar ju inte samma i alla lĂ€nder jorden runt oavsett landets moms 😁

Söker man ihjÀl sig kan man sÀkert hitta en för nÄgra hundralappar mindre i Uruguay.
Jag tycker att klockan Àr riktigt bra prissatt. Inget snack om saken.
 
Senast Àndrad:

Eurenius

Den norrlÀndska rörtÄngen
2-Faktor
Nu Àr ju inte priset problemet hÀr. Problemet Àr att det:
1, Det Àr en Breitling. Breitling och KS Àr ingen bra kombination för en sÀljare.
2, Den Àr ju fin och sÄ, men det behövs ett en handled lika stora som en grizzlybears tassar för att bÀra den dÀr, dÀrför minskar tyvÀrr antal köpare...

Äh, 44 mm Breitling Ă€r inga problem.
 

Boozer_87

Panerai
Äh, 44 mm Breitling Ă€r inga problem.
Sitter mkt mentalt, och man bĂ€r upp större Ă€n vad man tror, har haft 44mm mest, sen kom aerospace och jag kĂ€nde att fan har ju inget pĂ„ armen. Nu tar det en dag nĂ€r man byter upp till 44 igen innan det kĂ€nns "bekvĂ€mt" sen Ă€r det nĂ€stan toppen som avgör, har ju haft panna med kronskydd som kĂ€nts bra mkt mindre Ă€n B 44 men dĂ„ vart nĂ„gra mm tunnare 😁
 

Eurenius

Den norrlÀndska rörtÄngen
2-Faktor
Precis, sÄ lÀnge man heter Magnus Samuelsson, sÄ Àr det inga problem.

44:a pÄ lÀnk.
Jag tycker att du överdriver.
20201228_135658.jpg
 

Weberg

Audemars
Nu Àr ju inte priset problemet hÀr. Problemet Àr att det:
1, Det Àr en Breitling. Breitling och KS Àr ingen bra kombination för en sÀljare.
2, Den Àr ju fin och sÄ, men det behövs ett en handled lika stora som en grizzlybears tassar för att bÀra den dÀr, dÀrför minskar tyvÀrr antal köpare...
HallĂ„Ă„Ă„Ă„?! Vi pratar Brattar hĂ€r, klart den Ă€r STOR! 😋
 

SeikoZ

Patek
2-Faktor
Kolla paneraitrÄden, finns folk som har 17-17,5 som bÀr upp 44-47 mm utan problem.
Men gillar man Panna sÄ har man inte sÄ stora val direkt.
Men i brattevÀrlden finns mÄnga fler val. Men testa Tradera? Har tvÄ gÄnger lagt upp brattar till fastpris dÀr, blev sÄlda inom ett par timmar.
HÀr pÄ KS lÄg samma annons uppe nÄgon vecka...
 

Boozer_87

Panerai
Men gillar man Panna sÄ har man inte sÄ stora val direkt.
Men i brattevÀrlden finns mÄnga fler val. Men testa Tradera? Har tvÄ gÄnger lagt upp brattar till fastpris dÀr, blev sÄlda inom ett par timmar.
HÀr pÄ KS lÄg samma annons uppe nÄgon vecka...
Finns ju en hel del mindre pannor men dĂ€r Ă€r det ju tvĂ€rtom, gpr ju knappt sĂ€lja nĂ„tt under 44, allt under Ă€r 44 Ă€r synd, men 40 och 42 finns ju 😁
 

Acey99

Omega
Japan höjde momsen frÄn 8% till 10% Är 2019.
Det var första höjningen pÄ 5 Är.
SÄvida klockor inte Àr undantagna frÄn denna moms.
 
Senast Àndrad:

Boozer_87

Panerai
Dagens trippel! Trevlig helg B-vĂ€nner, hĂ€lsningar frĂ„n "Worky-B, Dressy-B och Sporty-B" 😁 reflektion, varje gĂ„ng korpen kommer ut pĂ„ tur, visst lite skrikig men vilken fantastisk kombination med titanlĂ„set, gummit det svarta och framförallt vilket jĂ€kla urverk, sĂ„ otroligt smidigt, tyst och exakt! SKÅL!
20210108_172214.jpg
 
Senast Àndrad:

DrDre

Patek
Vad söker du pÄ dÄ? Jag hittar inte armbandsur, tog det nÀrmsta...
Screenshot_20210107_231022.jpg

Det dÀr Àr intressant Àven för oss som gillar 80/90-tals Chronomater. NÀr jag var igÄng och letade (frÀmst special editions och flygvapenvarianter) tycker jag att det fanns vÀldigt mkt och till bra priser just ifrÄn Japan.
 

Weberg

Audemars
Det dÀr Àr intressant Àven för oss som gillar 80/90-tals Chronomater. NÀr jag var igÄng och letade (frÀmst special editions och flygvapenvarianter) tycker jag att det fanns vÀldigt mkt och till bra priser just ifrÄn Japan.
Eller hur! För nÄgra dagar sedan hittade jag denna för 15 tkr i Japan. Nu kan jag dock inte hitta annonsen lÀngre...

Screenshot_20210109_132818.jpg
 

SeikoZ

Patek
2-Faktor
Eller hur! För nÄgra dagar sedan hittade jag denna för 15 tkr i Japan. Nu kan jag dock inte hitta annonsen lÀngre...

Screenshot_20210109_132818.jpg
Hittade tvÄ stycken för drygt 15kkr, en i Hongkong Schweiz och en i Japan. Den billigaste inom EU ligger pÄ 29kkr...

 
Senast Àndrad:

Rulle

Audemars
Det dÀr Àr intressant Àven för oss som gillar 80/90-tals Chronomater. NÀr jag var igÄng och letade (frÀmst special editions och flygvapenvarianter) tycker jag att det fanns vÀldigt mkt och till bra priser just ifrÄn Japan.
men att tullen aka vara pÄ 4 % kÀnns fel
har lÀst nÄnstans att den ska vara pÄ nÄgra kronor pga ett frihandelsavtal eu har med japan
 

Boozer_87

Panerai

Verkar ju vara max knappa 9 kr i tullavgift😁 sĂ„ det Ă€r ju i princip bara moms som gĂ€ller 😉
 

Weberg

Audemars
Hittade tvÄ stycken för drygt 15kkr, en i Hongkong och en i Japan. Den billigaste inom EU ligger pÄ 29kkr...

Ja, den övre kĂ€nner jag igen! 😀

Schweizaren dĂ€remot verkar inte helt ha koll pĂ„ vad han sĂ€ljer" "tillverkad 1974" och "mycket gott skick" đŸ€Ł
 
Topp