• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

PL13

Omega
Helt fel trÄd ser jag nu! Som straff postar jag en bild pÄ min Navi sÄ vi Àr tillbaka pÄ rÀtt köl.
70292050_382823465668462_5498597855747947807_n.jpg
Helt klart en av de snyggaste Breitlings!
 

Boozer_87

Panerai
Finns det ingen i trĂ„den som har en Crosswind special? Och reflekterar lite varför? Är det ett dĂ„ligt ur? Är det lite B-DNA? För mkt dna? Är det bara jag som aldrig kan slĂ€ppa den och nĂ€stintill "Ă€lskar" den?
 

Jo.Jo

Omega
Finns det ingen i trĂ„den som har en Crosswind special? Och reflekterar lite varför? Är det ett dĂ„ligt ur? Är det lite B-DNA? För mkt dna? Är det bara jag som aldrig kan slĂ€ppa den och nĂ€stintill "Ă€lskar" den?
Har och gillar den skarpt
Inget fel pÄ den lite som nÀr B01 kom sÄ var det nÄgra ur med problem men de Àr ÄtgÀrdade
34A7491F-C6F6-4BEE-B9F8-CE19EF45AA82.jpeg
8BAAE89A-59F6-4891-AF0E-DEA395DBA7C8.png
96AAA8A8-2381-4FD2-AB94-620325457DEF.jpeg
069B813F-B9A4-420C-B806-6647D373E773.jpeg
1D6EA268-86C1-40D9-859D-B5DDB34B0AE8.jpeg
8BBD3B48-A07A-4054-A637-AEC32D1FC418.jpeg
 
Senast Àndrad:

Maxer

Audemars
2-Faktor
HĂ„ller klart med! VĂ€ntar med spĂ€nning pĂ„ ett paket frĂ„n Breitling.. vars innehĂ„ll Ă€r slut sedan ett tag och de sjĂ€lva inte vet nĂ€r nĂ€sta leverans kommer ut 😅 😑
Kan det va ett spejzat gummi?
vafan e de för idiot som köpt den före dig och aldrig anvÀnt den....

den Àr ju dööööfin
Det va en riktig tomte alltsÄ, verkade ha seriösa problem med sin vÀlfyllda samling...
 

1910

Breitling
NÄgon som har erfarenhet av utförd service i Malmö?
Är det Huke och Bergströms som gĂ€ller?
Eller finns det andra som gör ett bra jobb?
Vad betalde ni för en service?
Vilken garanti lÀmnar de?
Har en e13360 som förmodligen behöver service. NollstÀller inte som den ska pÄ subdialen kl 6.
Funderar pÄ att köra hela paketet med service,polering och tÀthet.
 

Rulle

Audemars
Mmm, stÀmmer. Verkar dock inte vara speciellt premium med det. Klart snyggare i verkligheten, dock!
dom ska egentligen vara borstade men den verkar ha fÄtt sig en liten ny skepnad under Ärens lopp!


hur som sÄ snygg modell!!!
har funderat pĂ„ en sĂ„dan nĂ€gra gĂ„nger men dom jag hittat som car ĂŒber billiga har alltid varit redigt fulpolerade
 

Strindberg

Patek
2-Faktor
dom ska egentligen vara borstade men den verkar ha fÄtt sig en liten ny skepnad under Ärens lopp!


hur som sÄ snygg modell!!!
har funderat pĂ„ en sĂ„dan nĂ€gra gĂ„nger men dom jag hittat som car ĂŒber billiga har alltid varit redigt fulpolerade
Ska hela boetten vara borstad alltsÄ? Denna har polerats rejÀlt. Jag kanske ska borsta den istf polera? Jag jobbar ju med ytor, sÄ resultatet borde bli rimligt.
 

Strindberg

Patek
2-Faktor
90-talet Àr pÄ vÀg tillbaks. Tycker bÄda Àr helt rÀtt! Funderat pÄ att hitta en rouleaux-lÀnk? Om nÄgon vet har jag alltid undrat ifall de Àr lÀtta/svÄra att korta.
Gillar inte alls de lĂ€nkarna. JĂ€ttebekvĂ€ma, men fula som stryk. De Ă€r dock lĂ€tta att korta, friktionsstift pĂ„ de jag pillt med, men jag tror till och med att det finns ”vanliga stift” pĂ„ vissa.
Fja boetten ska vara matta pÄ dessa!
gillar hur den borstade boettwn flyter ihop med den grÄa tavlan pÄ dessa!
Aha! LÄter rimligt. Jag tÀnker ÀndÄ renovera boett och ring, dÄ ska jag köra borstad finish pÄ boetten pch se hur det blir. Kanske inte blir slakt av denna, om det blir bra. Fast redigt sliten Àr den.
 

Corgi

Rolex
2-Faktor
Gillar inte alls de lĂ€nkarna. JĂ€ttebekvĂ€ma, men fula som stryk. De Ă€r dock lĂ€tta att korta, friktionsstift pĂ„ de jag pillt med, men jag tror till och med att det finns ”vanliga stift” pĂ„ vissa.

Jo, jag fĂ„r kraftiga flashar av att tillaga Tiramisu varje gĂ„ng jag ser dem, men tycker samtidigt de Ă€r fulsnygga pĂ„ ett 90-talsvis. đŸ€·đŸŒâ€â™‚ïž Finns en modell som Ă€r nĂ„got slags syskon till chronomaten som heter callisto, sĂ„g en sĂ„n med rouleaux som jag tyckte var snygg. Bra att veta att de gĂ„r att korta iaf, kan vara ett riktigt aber ibland.
 

jcwatches

Panerai
Professional Dealer
2-Faktor
NÄgon som har erfarenhet av utförd service i Malmö?
Är det Huke och Bergströms som gĂ€ller?
Eller finns det andra som gör ett bra jobb?
Vad betalde ni för en service?
Vilken garanti lÀmnar de?
Har en e13360 som förmodligen behöver service. NollstÀller inte som den ska pÄ subdialen kl 6.
Funderar pÄ att köra hela paketet med service,polering och tÀthet.
Jag brukar Äka över sundet till Helsingör och lÀmna mina brattar till urmakare kvarneberg ;) bra pris samt kanon service och dessutom Àr han svensk :)
 
Topp