• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Compiss

Patek
2-Faktor
Har sÀkert diskuterats men stÀller frÄgan hÀr som nybliven bratteÀgare. PÄ min SO pÄ originalgummi sÄ har spÀnnet en metallbygel som vanliga spÀnne inte har och jag anser att det Àr mindre skönt. Det gör att spÀnnet bygger mer och det Àr rÀtt oskönt. SÄ min frÄga Àr om det finns brattespÀnne utan den bygeln som funkar som keeper Ät gummit.
Sedan tar jag gÀrna emot tips pÄ andra gummistÄnkar till klockan.

14C32EFD-3E9C-414B-9D44-78D67A9A4646.jpeg

image.jpg
 

Maxer

Audemars
2-Faktor
Har sÀkert diskuterats men stÀller frÄgan hÀr som nybliven bratteÀgare. PÄ min SO pÄ originalgummi sÄ har spÀnnet en metallbygel som vanliga spÀnne inte har och jag anser att det Àr mindre skönt. Det gör att spÀnnet bygger mer och det Àr rÀtt oskönt. SÄ min frÄga Àr om det finns brattespÀnne utan den bygeln som funkar som keeper Ät gummit.
Sedan tar jag gÀrna emot tips pÄ andra gummistÄnkar till klockan.

14C32EFD-3E9C-414B-9D44-78D67A9A4646.jpeg

image.jpg
Vill du kosta pÄ dig orginal viklÄs sÄ Àr det riktigt trevligt
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Har sÀkert diskuterats men stÀller frÄgan hÀr som nybliven bratteÀgare. PÄ min SO pÄ originalgummi sÄ har spÀnnet en metallbygel som vanliga spÀnne inte har och jag anser att det Àr mindre skönt. Det gör att spÀnnet bygger mer och det Àr rÀtt oskönt. SÄ min frÄga Àr om det finns brattespÀnne utan den bygeln som funkar som keeper Ät gummit.
Sedan tar jag gÀrna emot tips pÄ andra gummistÄnkar till klockan.

14C32EFD-3E9C-414B-9D44-78D67A9A4646.jpeg

image.jpg
LÄset Àr ju samma, men Àr sjÀlva gummit det nyare skÄlade pÄ undersidan eller det gamla? Det ser ut som det gamla, men lite svÄrt att se ovanifrÄn. Iallafall Àr det nyare gummit extremt mycket skönare trots samma lÄs.
 

Compiss

Patek
2-Faktor
LÄset Àr ju samma, men Àr sjÀlva gummit det nyare skÄlade pÄ undersidan eller det gamla? Det ser ut som det gamla, men lite svÄrt att se ovanifrÄn. Iallafall Àr det nyare gummit extremt mycket skönare trots samma lÄs.
Bilden hittade jag pĂ„ nĂ€tet sĂ„ det Ă€r inte det gummit jag har men samma lĂ„s/spĂ€nne. Är ute efter ett utan den delen i den röda rutan.
 

Maxer

Audemars
2-Faktor
LÄset Àr ju samma, men Àr sjÀlva gummit det nyare skÄlade pÄ undersidan eller det gamla? Det ser ut som det gamla, men lite svÄrt att se ovanifrÄn. Iallafall Àr det nyare gummit extremt mycket skönare trots samma lÄs.
UpptÀckte detta nyligen. Hade inte en aning om att de nya gummit va skÄlat under. Dock Àr lÄset nÄgot jag inte kommer överens med.
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Bilden hittade jag pĂ„ nĂ€tet sĂ„ det Ă€r inte det gummit jag har men samma lĂ„s/spĂ€nne. Är ute efter ett utan den delen i den röda rutan.
Men har du det gamla eller nya gummit? Trots samma lÄs sÄ bygger det mindre, tunnare och Àr mjukare. Stor skillnad i upplevelse trots samma lÄs. Jag har t.o.m slÀngt alla gamla gummin för de blir oanvÀndbara nÀr man fÄtt smak för de nya.
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Äh finns ju inget skönare band Ă€n detta med nya gummit. StensĂ€kert, mjukt och bygger inte sĂ„ mycket.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Har sÀkert diskuterats men stÀller frÄgan hÀr som nybliven bratteÀgare. PÄ min SO pÄ originalgummi sÄ har spÀnnet en metallbygel som vanliga spÀnne inte har och jag anser att det Àr mindre skönt. Det gör att spÀnnet bygger mer och det Àr rÀtt oskönt. SÄ min frÄga Àr om det finns brattespÀnne utan den bygeln som funkar som keeper Ät gummit.
Sedan tar jag gÀrna emot tips pÄ andra gummistÄnkar till klockan.

14C32EFD-3E9C-414B-9D44-78D67A9A4646.jpeg

image.jpg
Bygger mindre Àn en vanlig keeper? Speciellt om den Àr i gummi.
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Men har du det gamla eller nya gummit? Trots samma lÄs sÄ bygger det mindre, tunnare och Àr mjukare. Stor skillnad i upplevelse trots samma lÄs. Jag har t.o.m slÀngt alla gamla gummin för de blir oanvÀndbara nÀr man fÄtt smak för de nya.
Detta har jag. Anar att det Àr det gamla va?

D1A94FF4-F0B0-44EA-9B14-0D5914EE02BC.jpeg
7ADB6792-51DB-47BB-BD63-FE2727AD91EC.jpeg
 

MKRGG

Annie Leibovitz
2-Faktor
Gillar verkligen lÀdret som sitter pÄ min frecce. Jag tror det Àr orginalbandet, det har lite struktur och inte lika blankt som de nya. Finns det likvÀrdiga idag?
20210112_120753.jpg
Är det mĂ„nne hajbandet i svart? Jag hade ett sĂ„nt för en del Ă„r sen. Riktigt bra. Sen Ă€r ju iofs breitlings lĂ€der best in business.
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Ok sÄ jag bör skaffa en nyare gummirem och köra med samma lÄs?
Om du inte vill lÀgga 4000-ish pÄ viklÄs och gummi sÄ. :)

Personligen tycker jag superocean gör sig bÀttre pÄ vanliga törnlÄs som du har, för viklÄsen Àr sÄ lyxiga och superocean Àr ju en dykarbeater. PÄ chronomat gillar jag de dyrare viklÄsen. Men en smaksak.
 
Topp