• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

svesam

Rolex
HÀr kommer ett nytt försök att skapa en BreitlingtrÄd eftersom min förra blev bannad...
Helt korrekt i och för sig eftersom rubriken var "dagens Breitling" och det Àr inte tillÄtet.

DÀrför har jag oblygt lÄnat (hoppas inte Yonsson misstycker :))nedanstÄende formulering och hoppas att vi Breilingfans, och alla andra som diskutera dessa klockor, hjÀlps Ät att hÄlla denna trÄd pÄ en bra nivÄ. :angel:

HÀr kan man diskutera mÀrkesspecifika frÄgor relaterade till Breitling.

Notera att Breitling innefattar allt frÄn gamla navitimers upp till Chronomater, superoceans och superquartzare.
Flygplan, Beckham och Travolta kan vi dock diskutera nÄgon annanstans ;)

Observera att denna trÄd kommer bli smashad om den enbart innehÄller bilder, sÄ försök anvÀnda den som ett frÄgeforum. Bilder som tillför diskussionen nÄgot uppmuntras givetvis!

Ämnen av arten Breitling vs "valfritt mĂ€rke" bör undvikas om det inte Ă€r en direkt frĂ„ga dĂ€r tvĂ„ olika modeller jĂ€mförs. Anledningen Ă€r att de diskussionerna sĂ€llan hĂ„ller nĂ„gon kvalitet.

Detta innebÀr sjÀlvklart inte heller att samtliga frÄgor som avhandlar Breitling mÄste ligga inom trÄden, utan se det snarare som en frÄgehörna.
 

svesam

Rolex
Jag drar en första frÄga.

Vad tycker panelen egentligen om nya stÄlfisken?

image.jpg


/Daniel
 

Icaras

Rolex
Har inte sett den "live" sÄ att sÀga men tycker att den ser cool ut! Det enda som jag stör mig pÄ Àr att sekundvisaren Àr sÄ smal i förhÄllande till tim- och minutvisarna :). Hoppas trÄden fÄr vara kvar.
 

svesam

Rolex
Har inte sett den "live" sÄ att sÀga men tycker att den ser cool ut! Det enda som jag stör mig pÄ Àr att sekundvisaren Àr sÄ smal i förhÄllande till tim- och minutvisarna :). Hoppas trÄden fÄr vara kvar.

FörstÄr vad du menar men Àr inte det lite av Superoceanseriens trademark?

exempel:

44:an
image.jpg


M2000

image.jpg


och sÄ vidare...

/Daniel
 

svesam

Rolex
Bra initiativ.:) Jag börjar med en enkel frÄga. Var servar man Venus 178 i Sverige. Och vad kostar det?

Ohh, ingen aning... NÀrmaste AD för offert möjligen.

Eller sÄ gör du det sjÀlv som den hÀr snubben:
watchguy.co.uk/service-breitling-toptime



/Daniel

Ps. Bild pÄ uret det verket sitter i skulle vara trevligt :)
 

Coromo

Omega
Kul initiativ med den hÀr trÄden.
Jag tycker att den nya stÄlfisken Àr riktigt snygg, tycker att det passar riktigt bra med den nya bezeln pÄ den.

Jag fÄr bidra till trÄden med denna dokumentÀren som kommer göra alla breitlingfans lite sugna pÄ en chronomat
 

Icaras

Rolex
FörstÄr vad du menar men Àr inte det lite av Superoceanseriens trademark?

exempel:

44:an
image.jpg


M2000

image.jpg


och sÄ vidare...

/Daniel
SÄ kan det nog vara. Har skamligt dÄlig koll pÄ Breitling :(

Vad fÄr man vara beredd att betala för ett fullset SOH begagnad? Kronograf-varianten finns inte i 42mm?
 

VanNostrand

Breitling
Hoppas ocksÄ att trÄden fÄr vara kvar. Skönt med ett eget kuddrum dÀr man inte behöver poÀngtera att man varken Àr göteborgare, dörrvakt eller har en allmÀnt usel smak bara för att man respekterar Breitlings historia, formgivning och teknisk utveckling...ja egentligen den samlade allmÀnna estetiken av de nÀmnda delarna. Jag kÀnner att vi behöver spotta upp oss, vi Bretiling-fantaster, för att komma upp i samma nivÄ som alla Rolex fanboys.
 

Eurenius

Den norrlÀndska rörtÄngen
2-Faktor
Riktigt snygg tycker jag. Jag Àr dock osÀker vilken jag gillar bÀst av Pro 2 eller 3 lÀnken.
 
Utan att ha kollat runt sÄ mycket sÄ undrar jag vad Breitling har för GMT alternativ?
KÀnns som att det Àr det jag saknar för tillfÀllet och jag Àr sugen pÄ Rolex Explorer II med vit tavla men jag har ju inte utforskat Bretlings alternativ.
SÄ, nÄgra förslag?
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Utan att ha kollat runt sÄ mycket sÄ undrar jag vad Breitling har för GMT alternativ?
KÀnns som att det Àr det jag saknar för tillfÀllet och jag Àr sugen pÄ Rolex Explorer II med vit tavla men jag har ju inte utforskat Bretlings alternativ.
SÄ, nÄgra förslag?

Det finns en Chronomat variant som Gretzky brukar göra reklam för. Riktigt snygg! DessvÀrre stor, kan vara 46 eller 48 mm. Finns en mindre som Àr 44 ocksÄ men det Àr inte samma modell. Bezeln Àr annorlunda. TyvÀrr inte lika snygg.
Sen har du vÀl nÄgra Navitimers med 24h visning.
 

Icaras

Rolex
Helt riktigt, chronon finns bara i 44 och 46mm

44:

image.jpg

(LĂ„nad bild)

46:

image.jpg



Priserna börjar pÄ ca20k för SOH42
/Daniel
Synd att den inte fanns i mindre diameter, gissar pÄ att det Àr urverket som sÀtter stopp för det. SÄg nu att det fanns en SOH 38mm med subsekund, Àr det en Àldre modell?

En sista frÄga :D. Vad Àr skillnaden mellan dessa:
A1732136-BA61-151A
A1732124-BA61-151A

SistnÀmnda verkar vara 1.5mm tjockare.
 

Tuktuk

Patek
2-Faktor
User ngstrm har en Chronomat longitude pÄ sÀlj. Gul tavla, svart gummi.


Skickas frÄn min iPhone
 

Floduttern

Audemars
Pledge Member
2-Faktor
Ett par av breitlings klockor Àr faktiskt rÀtt snygga, men ack sÄ stora. SOH Àr den snyggaste till ett vettigt pris och vettig storlek. Och utan alla dessa krumelurer, borde kanske ta en svÀng förbi nÄn urmakare och uppdatera sig lite. :)
 

Eurenius

Den norrlÀndska rörtÄngen
2-Faktor
Utan att ha kollat runt sÄ mycket sÄ undrar jag vad Breitling har för GMT alternativ?
KÀnns som att det Àr det jag saknar för tillfÀllet och jag Àr sugen pÄ Rolex Explorer II med vit tavla men jag har ju inte utforskat Bretlings alternativ.
SÄ, nÄgra förslag?


Den hÀr tycker jag Àr vÀldigt snygg. Kanske en av de snyggaste brattarna.
BREITLING Chronomat 44 GMT 00.jpg
 
Topp