• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den officiella BVLGARI-tråden

CaptainOats

Patek
2-Faktor
Är numera ägare av denna lilla klocka.

Dock skulle jag behöva en till liten länkbit, är kass på att leta har sökt men orolig att hitta fel.
Någon som kan tipsa ?

29A22EDB-0EBB-4155-A1FE-3A66BDA82927.jpeg
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Är numera ägare av denna lilla klocka.

Dock skulle jag behöva en till liten länkbit, är kass på att leta har sökt men orolig att hitta fel.
Någon som kan tipsa ?

29A22EDB-0EBB-4155-A1FE-3A66BDA82927.jpeg
Du behöver en 1/2-bit eller snarare en 1/3-bit, som de verkar vara? Är man sedan väldigt petig sedan kan man göra hemmamecket med lite extramaterial mellan viklåset och länken, då blir den lite tightare.
 

CaptainOats

Patek
2-Faktor
Du behöver en 1/2-bit eller snarare en 1/3-bit, som de verkar vara? Är man sedan väldigt petig sedan kan man göra hemmamecket med lite extramaterial mellan viklåset och länken, då blir den lite tightare.
Ja. Den sitter tajt nu.
Behöver någon extrabit.
Ringde NK men dom verkar odugliga. Kunde inte ta det på telefon måste dit.. bor inte ens i sthlm.

Blir att hitta något på nätet.

Förstår inte riktigt vad du menar med ditt tips där
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Ja. Den sitter tajt nu.
Behöver någon extrabit.
Ringde NK men dom verkar odugliga. Kunde inte ta det på telefon måste dit.. bor inte ens i sthlm.

Blir att hitta något på nätet.

Förstår inte riktigt vad du menar med ditt tips där
För finjusteringen, gör ju länken kortare och inte längre. Ville bara belysa längdproblematiken med en länk som saknar justering i spännet. Du skrev en "liten" bit som jag tolkade som en kort. Du menade kanske bara en vanlig länkbit.
 

aleks

Aka Wi
2-Faktor
Ja. Den sitter tajt nu.
Behöver någon extrabit.
Ringde NK men dom verkar odugliga. Kunde inte ta det på telefon måste dit.. bor inte ens i sthlm.

Blir att hitta något på nätet.

Förstår inte riktigt vad du menar med ditt tips där
Testa att maila deras customer service annars, dom brukar vara rätt snabba med svar!
 

essGunnar

Audemars
2-Faktor
Tavlan i titanvarianten är rätt död, hade gärna sett några alternativ. Som den är blir den lite livlös. Tavlorna i stålvarianterna med mera färg och kontrast gör att boetten lyfts fram bättre har jag en känsla av. Titanaren blir lite grå massa.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Tavlan i titanvarianten är rätt död, hade gärna sett några alternativ. Som den är blir den lite livlös. Tavlorna i stålvarianterna med mera färg och kontrast gör att boetten lyfts fram bättre har jag en känsla av. Titanaren blir lite grå massa.
Det som gör det så fruktansvärt rå och kool. Matchar det tekniskt avancerade verket och den kantiga och råa länk/boett-formen. Är ju knappast så att du inte ser detaljerna på den matta titanklockan. Färger och hemsk sunburst finns det gott om på andra ställen.
 

essGunnar

Audemars
2-Faktor
Kanske... Jag vet bara att jag blev lite besviken då jag provade den IRL. Om inget annat skulle jag iaf gärna sett den med den vertikalborstade nya tavlan ovan.

Har inte kunnat komma åt och se stålvarianterna än men utifrån bilderna så intalar jag mig även att poleringen av stålet gör att kontrasterna i boettformerna även framträder bättre. Om det stämmer i verkligheten också så är jag nog benägen att ta den extra millimetern även om titanet lockar.
 
Topp