• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Cartiertråden

robyl

Omega
En 29mm Santos Galbee från -94
20190131_092045_001.jpg
 

raw_tuna

Cartier
Gillar tavlan på den vänstra. Vilka år tillverkades den? Finns den bara till Automatvarianten? Är det Galbee 29 mm?
Det är mycket riktigt Galbée 29mm. Typen av tavla heter Guilloche och har funnits i massor av Cartier genom åren.
Har inte riktigt koll på hur länge denna tillverkades men detta ex är från 2012. Har dock sett denna tavla i årsmodeller från tidigt 2000-tal. Tavlan gör sig faktiskt ännu bättre irl än på bild kan jag tycka.
 
Senast ändrad:

bernoulli

Audemars
2-Faktor
Det är ett 17 mm Hirsch som jag beställde via Krons. De hade det butik i 18mm. Exakt vilken model det är vet jag inte utantill, men kan kanske lista ut det. Säg till om du inte hittar och vill att jag ska leta lite.

/B
Tack! Kikat på Hirsch faktiskt men det jag var sugen på fanns bara i large för 17mm vilket jag tror blir för stort.
 

jabla

Sarlacc
Det är mycket riktigt Galbée 29mm. Typen av tavla heter Guilloche och har funnits i massor av Cartier genom åren.
Har inte riktigt koll på hur länge denna tillverkades men detta ex är från 2012. Har dock sett denna tavla i årsmodeller från tidigt 2000-tal. Tavlan gör sig faktiskt ännu bättre irl än på bild kan jag tycka.
Min är från 2005 och kan bara hålla med, svår att göra rättvisa på bild.

20190131_192844.jpg
 

Oktogon

Panerai
Min tjej jagar en Tank Solo och jag är inte super på referenser. Hon tyckte den minsta dam-solon hos AD var för stor. Finns det mindre tanks som är äldre? Vilka referenser ska hon leta efter? Både stål och guld är intressant. Hon vill typ att det ska se ut som nedan.

B6A5B22D-8CD6-4D22-916E-D761DD79A0F5.jpeg
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Typ 30ish. Inte superviktigt egentligen. Hon vill mer veta om det finns tanks mindre än de minsta moderna och isåfall vilka det är. Självklart är hon villig att betala mer för guld.
Finns mindre i guld. Vanliga tank louis som jag tror är 21 mm bred, lär vara den på bilden ovan. Sedan finns minitanken på typ 15 mm.
a5189d2c-71ac-11e5-9c2b-11c0b13fd932.jpg

Finns även en Tank Normale som är lite mindre än 23 mm. Alla i guld.
 
Topp