• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Cartiertråden

evki

Audemars
2-Faktor
Bara jag som inte får se bilderna?
@evki

/B

Kunde se dem förut men inte nu.

Tack! Åtgärdat! Nu finns alla bilder uppe. Kanske för många, men klockan är så fin att jag inte kunde låta bli. Vi kan använda dessa bilder sedan som referens för polering av denna boett och länk.

Postar även ett par bilder här. Vi har ju ett härligt gäng Cartier-nördar här som kan uppskatta den 20 år gamla patinan på guldet.

_2024597.JPG

_2024592.JPG

_2024573.JPG
_2024589.JPG
_2024598.JPG
 

Bilagor

  • _2024591.JPG
    _2024591.JPG
    94.7 KB · Visningar: 1
Senast ändrad:

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Tack! Åtgärdat! Nu finns alla bilder uppe. Kanske för många, men klockan är så fin att jag inte kunde låta bli. Vi kan använda dessa bilder sedan som referens för polering av denna boett och länk.

Postar även ett par bilder här. Vi har ju ett härligt gäng Cartier-nördar här som kan uppskatta den 20 år gamla patinan på guldet.

_2024597.JPG

_2024592.JPG

_2024573.JPG
_2024589.JPG
_2024598.JPG
Tänkte just på färgen på guldet. Ser orange ut. Grym Klocka!
 

B Wooster

Panerai
2-Faktor
Tack! Åtgärdat! Nu finns alla bilder uppe. Kanske för många, men klockan är så fin att jag inte kunde låta bli. Vi kan använda dessa bilder sedan som referens för polering av denna boett och länk.

Postar även ett par bilder här. Vi har ju ett härligt gäng Cartier-nördar här som kan uppskatta den 20 år gamla patinan på guldet.

_2024597.JPG

_2024592.JPG

_2024573.JPG
_2024589.JPG
_2024598.JPG

Tänkte just på färgen på guldet. Ser orange ut. Grym Klocka!

Riktigt fin. Blir väldigt sugen. Men som @Criss Cross skriver: är den verkligen så orange i guldet?

/B
 

PJW

Audemars
2-Faktor
Som det påpekats flera gånger tidigare här - Cartier är hett och även jag lockas. Jag har inte provat eller klämt på någon av Solo-modellerna tidigare, men att döma av mått och proportioner ser onekligen Small bäst ut, i min mening. Är det någon här inne som kör den lilla modellen? Vore i sådana fall kul med handledsbild och/eller jämförelsebild mot övriga modeller.
 

Ftira

Omega
På tal om länkkortning, hur gör man det på en Santos av den här modellen? Fick på något sätt av det ena stiftet men det andra vill sig inte alls - kanske inte är så enkelt som att bara trycka med en spets? Är det skruvmejsel eller Bergeon som gäller på länkbitarna? Trodde Google hade svar på allt:)
IMG_3306.jpg
IMG_3307.jpg
 

bernoulli

Audemars
2-Faktor
Vet ej om min är minsta men den är liten iaf (solo)
3AF79926-E9C6-4F66-A56B-169392788552.jpeg

Tack kompis

Hittade en bild på tanks + min reverso:
5E2FFBCA-485F-4AFB-9EEF-768B24AA5E20.jpeg

Som det påpekats flera gånger tidigare här - Cartier är hett och även jag lockas. Jag har inte provat eller klämt på någon av Solo-modellerna tidigare, men att döma av mått och proportioner ser onekligen Small bäst ut, i min mening. Är det någon här inne som kör den lilla modellen? Vore i sådana fall kul med handledsbild och/eller jämförelsebild mot övriga modeller.
@ZQT Har den lilla modellen i guld.
 

bernoulli

Audemars
2-Faktor
Ja, från 0 till 8, där åttorna är flera och är av samma storlek.



Jag skickar vidare samma instruktioner jag har fått och följt med framgång: I mitten av länkbitarna finns en skåra. Där sitter en fjäderladdad sprint man skjuter tillbaka med något spetsigt. Sedan är det bara att skjuta ut länkbiten åt sidan.

På tal om länkkortning, hur gör man det på en Santos av den här modellen? Fick på något sätt av det ena stiftet men det andra vill sig inte alls - kanske inte är så enkelt som att bara trycka med en spets? Är det skruvmejsel eller Bergeon som gäller på länkbitarna? Trodde Google hade svar på allt:)
IMG_3306.jpg
IMG_3307.jpg
Vet inte om det är samma för alla santos-modeller men instruktionen ovan tror jag gällde en santos carree, själv valde jag dock att lämna ifrån mig min när jag skulle korta länken.
 

evki

Audemars
2-Faktor
På tal om länkkortning, hur gör man det på en Santos av den här modellen? Fick på något sätt av det ena stiftet men det andra vill sig inte alls - kanske inte är så enkelt som att bara trycka med en spets? Är det skruvmejsel eller Bergeon som gäller på länkbitarna? Trodde Google hade svar på allt:)
IMG_3306.jpg
IMG_3307.jpg

Har inte kortat en sån länk men det verkar bejövas bara en skruvmejsel.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
På tal om länkkortning, hur gör man det på en Santos av den här modellen? Fick på något sätt av det ena stiftet men det andra vill sig inte alls - kanske inte är så enkelt som att bara trycka med en spets? Är det skruvmejsel eller Bergeon som gäller på länkbitarna? Trodde Google hade svar på allt:)
IMG_3306.jpg
IMG_3307.jpg
Vet inte om jag förstår, de är väl bara skruvade? Aldrig haft denna länk.
 

andheg

Rolex
2-Faktor
Kort utvärdering av storleken efter några dagar på handleden. Detta är ju automatvarianten som gör den lite tjockare och med det lite tyngre.

Luggarna är långa och känslan på handleden är att den känns stor…..och fantastiskt skön!

Om man tänker på hur ögat uppfattar den (låt säga att någon annan bara ser den) så upplevs den mindre än vad den känns. Tavlan är liten (men riktigt naggande god) och detta gör att den upplevs mindre än vad den är och känns. De blåa visarna hjälper till att göra den känns lite större i rätt belysning och mer levande.

När jag fick den fick jag känslan att den skulle kännas liten (och då kör jag ändå pp 3800 som för ögat känns stor jämnfört med denna) mellan varven men redan efter 2 dagar är känslan att den är optimal på handleden). Älskar den!
9F734945-262C-405D-A7E0-BB952E1DE6CA.jpeg
 

Bilagor

  • D874D47B-1B81-4C1A-890E-C98AD1F04FEA.jpeg
    D874D47B-1B81-4C1A-890E-C98AD1F04FEA.jpeg
    229.2 KB · Visningar: 2

PJW

Audemars
2-Faktor
Kort utvärdering av storleken efter några dagar på handleden. Detta är ju automatvarianten som gör den lite tjockare och med det lite tyngre.

Luggarna är långa och känslan på handleden är att den känns stor…..och fantastiskt skön!

Om man tänker på hur ögat uppfattar den (låt säga att någon annan bara ser den) så upplevs den mindre än vad den känns. Tavlan är liten (men riktigt naggande god) och detta gör att den upplevs mindre än vad den är och känns. De blåa visarna hjälper till att göra den känns lite större i rätt belysning och mer levande.

När jag fick den fick jag känslan att den skulle kännas liten (och då kör jag ändå pp 3800 som för ögat känns stor jämnfört med denna) mellan varven men redan efter 2 dagar är känslan att den är optimal på handleden). Älskar den!
9F734945-262C-405D-A7E0-BB952E1DE6CA.jpeg
Kul! Ser ut att sitta toppen på dig. Får jag fråga hur handled du har?
 

Tim

Omega
Som det påpekats flera gånger tidigare här - Cartier är hett och även jag lockas. Jag har inte provat eller klämt på någon av Solo-modellerna tidigare, men att döma av mått och proportioner ser onekligen Small bäst ut, i min mening. Är det någon här inne som kör den lilla modellen? Vore i sådana fall kul med handledsbild och/eller jämförelsebild mot övriga modeller.

Den lilla är grym. Jag valde den.

76F23423-E7D7-455F-BF1B-B27599EF1700.jpeg
C277F46C-A711-49AE-B397-0A1C8D81356F.jpeg
63795C82-54CC-4633-BF57-340410F7B974.jpeg
7EE21B34-6CC6-4781-83AE-0D3353DCD6C3.jpeg
 
Topp