• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Cartiertråden

ANALOGUE

Patek
2-Faktor
Har varit mycket snack om guldsantos, fredagsklockan på!
D5208CCE-40C5-4B3F-97EF-9D7F0F2C6B76.jpeg
Så fet! Behöver verkligen en.... :)
 

Daedalus

Rolex
2-Faktor
Provade en Cartier Tank häromdagen som ett lite mer dressat alternativ då en 43mm kronograf kanske inte är perfekt att ha på jobbet. Tanken var dock otroligt trevlig, bra relativt lågt pris och roséguld i ett litet nätt paket. Synd bara att det inte verkar finnas så många på andrahandsmarknaden.

Och kvarts dessutom, men det känns som om det nästan skulle vara en fördel om man inte planerar att bära klockan dagligen?
IMG_0044.jpg
IMG_0045.jpg
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Provade en Cartier Tank häromdagen som ett lite mer dressat alternativ då en 43mm kronograf kanske inte är perfekt att ha på jobbet. Tanken var dock otroligt trevlig, bra relativt lågt pris och roséguld i ett litet nätt paket. Synd bara att det inte verkar finnas så många på andrahandsmarknaden.

Och kvarts dessutom, men det känns som om det nästan skulle vara en fördel om man inte planerar att bära klockan dagligen?
IMG_0044.jpg
IMG_0045.jpg
Den passar uniformen bra.
 

Daedalus

Rolex
2-Faktor
...och mycket snyggare. Finns ju även Tank Louis om man vill gå upp ett steg.
Tack för tipset om Tank Louis! Jag har kollat på den vid något tillfälle tidigare men tyckte spontant att den kändes rätt saftig i pris. Men ska man ha något i helguld kanske det är lika bra att spara ihop slantarna och köpa något rejält!
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Tack för tipset om Tank Louis! Jag har kollat på den vid något tillfälle tidigare men tyckte spontant att den kändes rätt saftig i pris. Men ska man ha något i helguld kanske det är lika bra att spara ihop slantarna och köpa något rejält!
Finns fina begagnade också, men kan vara värt att testa. Har funnits i en hel del olika storlekar under åren.
 

ANALOGUE

Patek
2-Faktor
Har ni några bra tips på var man kan läsa på lite? Kan inget om Cartier och tänkte för en gångs skull lära mig ngt innan jag skjuter från höften... :)
Tex skulle jag vilja lära mig om olika modeller på Santos. Det verkar tex som att man någon gång bytte länk från plattare till lite böjda länkbitar. Jag tror jag föredrar den med plattare länkbitar.
 

LI0N

Panerai
upload_2019-2-17_23-15-13.png


upload_2019-2-17_23-16-3.png


upload_2019-2-17_23-16-49.png


En automatisk TT Santos från 1978 utan servicehistorik. Tror ni detta är något att ha eller går man på en nit?
"Diamanten" på kronan ser ju åtminstone skum ut?
 
Topp